י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האלמנה: "רזיאל ביקש שאם יקרה לו משהו הוא ייקבר בחוות גלעד"

צה"ל תגבר הלילה כוחות באזור יו"ש על מנת לאתר את האחראים לפיגוע הרצחני אמש ונתקל בהפרות סדר אלימות • האלמנה ביקשה הלילה מעם ישראל להגיע להלוויה שתחל בשעה 13:00 ביישוב חוות גלעד: "נקבור אותו בישוב שהוא כ"כ אהב ופעל בו"

רזיאל שבח הי"ד ברקע זירת הפיגוע. צילום: אלחנן גרונר, הקול היהודי
רזיאל שבח הי"ד ברקע זירת הפיגוע. צילום: אלחנן גרונר, הקול היהודי



הלילה פעלו כוחות הביטחון בחטיבה המרחבית "שומרון" בעקבות פיגוע הירי שהתרחש אמש (שלישי) סמוך לחוות גלעד, בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד. כוחות הביטחון, בסיוע כוחות מיוחדים, ביצעו כתר על כפרים במרחב העיר שכם וערכו סריקות במטרה לאתר את המפגעים. חקירת הפיגוע נמשכת.



צילום: דובר צה"ל

לאור הערכת המצב הוחלט לתגבר את אזור יהודה ושומרון בכוחות נוספים.

במהלך מעצר של כוח צה"ל בעיר יריחו התפתחה הפרת סדר אלימה בה השתתפו כ- 100 פלסטינים אשר זרקו בלוקים, והבעירו פחים וצמיגים לעבר הכוח. כוח צה"ל הגיב בירי לעבר מפרי סדר מרכזיים.

במהלך סריקות בעיר חברון שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה", כוחות צה"ל בשיתוף שב״כ תפסו כספי טרור בשווי אלפי שקלים. פעילות זו מתקיימת כחלק מהמערכה כנגד כספים המשמשים לטרור.

הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו״ש ובבקעה 11 מבוקשים אשר חשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט.
החשודים והממצאים הועברו לחקירת כוהב"ט.







בתוך כך, יעל, אלמנתו של רזיאל שבח הי"ד שנרצח בפיגוע הירי אמרה הלילה כי "רזיאל ביקש שאם יקרה לו משהו הוא ייקבר בחוות גלעד. אנחנו מכבדים את בקשתו ואנחנו נקבור אותו בישוב שהוא כ"כ אהב ופעל בו. אני קוראת ומבקשת מכל עם ישראל להגיע ללוות את רזיאל היקר בחוות גלעד שבשומרון. זו בקשתי".

כזכור, אמש (שלישי) סמוך לשעה 20:10, התקבל דיווח על פיגוע ירי בין צומת ג'ית, כק"מ לפני הפנייה לחוות גלעד. מי שהזעיק את כוחות ההצלה הוא נהג הרכב רזיאל הי"ד, כבן 35, שנפצע אנושות מהירי, אך עדיין הצליח בכוחותיו האחרונים להקליט הודעה בה אמר "ירבו בי, ירו בי".

כוחות גדולים של אנשי ביטחון ורפואה הוקפצו לנקודה עליה דיווח הפצוע, שם הוא אותר עם פגיעה באיזור הצוואר כשהוא במצב אנוש, כאמור.

הנפגע, כבן 35 ואב לשישה ילדים, פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא באמצעות אמבולנס צבאי כשהוא מעורפל הכרה, למרבה הצער, שם נקבע מותו. הנרצח הי"ד התנדב ככונן רפואת חירום בארגון מגן דוד אדום.

מחקירה ראשונית עולה כי רזיאל הי"ד היה בדרכו לביתו לאחר שביצע קניות. בשלב מסויים, כק"מ לפני הפנייה לעבר חוות גלעד, נפתחה לעברו אש מרכב חולף - מנשק אוטומטי, ממנו נפצע. על פי הדיווח של אור הלר ב'ערוץ עשר' המחבלים ירו 22 כדורים בקוטר 5.56 מ"מ, בדגש על תא הנהג. רזיאל, הזעיק עזרה, וכאשר חברו אליו הוא היה בהכרה מעורפלת, פונה לבית החולים שם נקבע מותו.

מבית החולים מאיר נמסר כי "הנפגע הגיע לביה"ח ללא דופק, ללא נשימה וללא סימני חיים. הוא הובהל לחדר הטראומה בביה"ח שם בוצעו בו פעולות החייאה מתקדמות ולצערנו למרות המאמצים נקבע מותו".

הלווייתו תתקיים היום (שלישי) בשעה 13:00 בחוות גלעד.
רזיאל שבח פיגוע ירי חוות גלעד יעל שבח לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד