י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

זעם: האוצר מקצץ מיליונים למוסדות התורה והחינוך ועושה תרגיל תקשורתי

בכל פעם לפני אישור התקציב, משתמשים באוצר בטריק הקבוע: דורשים לקצץ בתקציבי החרדים; הנציגים נאבקים ואז צצות הכותרות על כסף לחרדים במקום לנכים וחיילים • בכיר חרדי זועם: "האוצר חוזר על התרגיל הקבוע שלו בכל ערב אישור תקציב"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



אחרי מאבקי השבת והמרכולים, הקרב החרדי הבא – ניצב ממש כאן: מחר צפויה הממשלה לאשר את תוכנית משרד האוצר של התקציב הממשלתי לשנת 2019 הכוללת קיצוץ של 10 מיליארד שקלים, ביניהם הכספים הקואליציוניים. על פי טיוטת התוכנית שהוגשה, הקיצוץ יכה בחזקה במוסדות התורה והחינוך החרדיים שמתקיימים מהכספים הקואליציוניים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בימים האחרונים התקיימו פגישות מרתוניות בין הנציגים החרדים לשר האוצר משה כחלון ופקידי אגף התקציבים במטרה להסיר את הקיצוץ שיפגע במוסדות התורה והחינוך.

אחד מראשי המפלגות החרדיות אמר הבוקר ל"בחדרי חרדים" כי "משרד האוצר חוזר על התרגיל הקבוע שלו בכל ערב אישור תקציב, הוא מודיע על קיצוץ בכספי החרדים, וכשהמפלגות החרדיות מצליחות למנוע את חלקו – העיתונות הכללית מכריזה כי "קיצוץ לנכים, אבל לא לחרדים", אנחנו נלחמים שהקיצוץ לא יפגע בעולם התורה ובמגזר החרדי".

בין הסעיפים המופיעים בכספים הקואליציוניים העלולים להיפגע מקיצוץ משרד האוצר: שכר הגננות במוסדות המוכש"ר, תרבות יהודית – שיעורי תורה, פעולות רשת מעיין החינוך התורני והחינוך העצמאי, שעות תמריץ וטיפוח במוכש"ר, תוכנית חינוך זהירות בדרכים במגזר החרדי, תגבור לימודי יהדות, סמינרים, תרבות יהודית וחרדית ועוד.

כמו"כ, הקיצוץ ישפיע על תקציבי שירותי הדת המופיעים בסעיף הכספים הקואליציוניים, כדוגמת, מיזמים במועצות הדתיות, זהות יהודית, הנצחת רבנים ראשיים, רבני קהילות, תקציב מבני דת, עירובין, קשרים עם הגולה, מועצת בתי העלמין ועוד.

"האבסורד חוזר על עצמו כל שנה", מוסיף מנהל מוסד חרדי ל"בחדרי חרדים", "וזה בגלל שהתקציבים המשמעותיים של החינוך החרדי מעוגנים במסגרות ההסכמים הקואליציוניים ועד היום הם לא הוכנסו לבסיס התקציב".

לדבריו, "הגיע הזמן לדרוש ממשרד האוצר להכניס את התקציבים האלה שהם הלחם והחלב של החינוך החרדי, כפי שניתן לראות בטבלת התקציב לבסיס התקציב ולא במסגרת כספים קואליציוניים".
משרד האוצר המפלגות החרדיות קיצוצים תקציב 2018 החינוך העצמאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד