י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שדרות חתמה על הסכם גג שיכפיל את אוכלוסייתה: תוספת של עשרת אלפים דירות

עלויות הפיתוח של ההסכם מגיעות לכ-1.6 מיליארד שקל, עלות מוסדות הציבור שעתידים לקום מוערכת בכ-230 מיליון שקל ואילו עבודות השדרוג שלהן תזכה העיר מוערכות בכ-90 מיליון שקל

שדרות. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
שדרות. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



סדרת הסכמי הגג שמובילים משרד האוצר והבינוי והשיכון מול רשויות מקומיות זוכה כבר תקופה לביקורת, גם מצד גורמים בכירים - שביניהם מנכ"ל משרד הפנים. למרות זאת, כעת מצטרפת גם שדרות למדיניות, עם חתימתו של הסכם גג לעיר שיאפשר תוספת של כ-10 אלף יחידות דיור, בעלות מוערכת של כ-1.9 מיליארד שקל. על פי ההערכות, הסכם זה עשוי להביא להכפלת מספר יחידות הדיור בשדרות עד 2019.

הסכם הגג החדש, שנחתם אתמול (ד') יכלול במהלך 2019-2017 שיווק של כ-8,800 יחידות דיור, לצד שטחי מסחר ותעסוקה שישווקו בשמונה מתחמים בקרקע מדינה.

ליחידות דיור אלה עשויות להתווסף, באישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כ-1,300 יחידות דיור נוספות (תוספת שבס) מכוח תקנות התכנון והבנייה, כך שעל פי ההערכות, סך התוספת בשנים אלו צפויה להסתכם בכ-10,130 יחידות דיור – פי שניים ממספר יחידות הדיור הקיימות כיום בשדרות.

ההסכם החדש בין המדינה לעירייה כולל גם את הקמתם של מוסדות ציבור. עלויות הפיתוח של ההסכם מגיעות לכ-1.6 מיליארד שקל מסך ההסכם הכולל (המסתכם ב-1.9 מיליארד שקל), עלות מוסדות הציבור מוערכת בכ-230 מיליון שקל ואילו עבודות השדרוג שלהן תזכה העיר, מוערכות בכ-90 מיליון שקל

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ציין כי "שדרות היא עיר חשובה ביטחונית ואסטרטגית, ומייצגת את האחיזה הציונית בקרקע, בסמוך לגבול, בתנאים קשים. בשנים האחרונות הפכה העיר למרכזית בדרום והיא מושכת אליה משפחות צעירות, סטודנטים ותושבים מכל רחבי הארץ. אנו מביאים היום הסכם גג היסטורי שיאפשר לעיר להמשיך להתפתח ולקלוט תושבים חדשים".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, התייחס אף הוא להסכם ואמר: "מדובר בהסכם אסטרטגי לשדרות הדואג לעתידה של העיר. ההסכם הזה הוא ריאלי עם יעדים שאנו יודעים שנעמוד בהם, ונכנסים בו הצרכים של כלל תושבי העיר".
משרד האוצר רשויות מקומיות שדרות יחידות דיור בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד