י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עורך הדין יוצא נגד הודעת הנשיא: "היה צריך לקיים משאל עם"

שבועיים לאחר שהצטרף להכרזת טראמפ, והודיע על העברת השגרירות של מדינתו מהרצליה לירושלים, הגיש עורך דין מקומי תלונה לבית המשפט החוקתי, נגד ההחלטה שלטענתו עומדת בניגוד לחוקי המשפט הבינלאומי • היה צריך לקיים משאל עם

נתניהו עם נשיא גואטמלה. צילום: חיים זך, פלאש 90
נתניהו עם נשיא גואטמלה. צילום: חיים זך, פלאש 90



עורך דין גואטמלי יצא נגד החלטת הממשלה שלו שהודיעה על כוונתה להעביר את שגרירותה מהרצליה לירושלים, והחליט לתבוע את הממשלה בטענה שהיא מפרה את החוק הבינלאומי.

עורך הדין מרקו ויניסיו מג'יה, הגיש את התלונה לבית המשפט החוקתי בגואטמלה בתחילת השבוע, לדבריו, הודעת ממשלתו בתאריך 24 בדצמבר על מעבר השגרירות לירושלים, עומדת בניגוד לעקרונות, לכללים ולחוקים של המשפט הבינלאומי בכל הנוגע לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני.

שינוי כזה במדיניות הממשלה, היה צריך להתקבל על ידי משאל עם, טען.

הוא הוסיף כי הנשיא ג'ימי מוראלס הפר את הסטנדרטים של הממשלה, בכך שאת ההודעה על ההחלטה הוא פרסם בדף הפייסבוק שלו, ולא דרך משרד החוץ באמצעות ערוצים רשמיים.

ההודעה הופכת את גואטמלה למדינה הראשונה והיחידה שתומכת בנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שאמר כי שגרירות ארה"ב תועבר מתל אביב לעיר הקודש ירושלים.

גואטמלה היא חברה קרובה של ישראל מאז הקמת המדינה ב-1948. היא הייתה אחת המדינות הראשונות שהכירו במדינת ישראל, ובשנת 1959 הפכה למדינה הלטינית הראשונה שפתחה משרד דיפלומטי בירושלים - בשנת 1978 - יותר מעשור לאחר מלחמת ששת הימים, אך שנתיים לפני החלטת מועצת הביטחון של האו"ם שקראה לכל המדינות להעביר את שגרירויותיהן מירושלים, עברה השגרירות של גואטמלה להרצליה.

כזכור, הודעת נשיא גואטמלה באה בעקבות הכרזתו ההיסטורית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ירשולים כבירה של מדינת ישראל והעם היהודי.
גואטמלה העברת שגרירות לירושלים ג'ימי מוראלס הכרזת טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד