י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

דרעי מרגיע את החילונים: "אני לא מתכוון להתערב ולאכוף את חוק המרכולים"

לאחר שדרש והתעקש פעמים אינספור להעביר את סמכויות האכיפה לידיו, שר הפנים אריה דרעי, מפתיע הבוקר ואומר: "לשר הפנים אין סמכויות אכיפה. אני לא יכול לסגור חנויות בשבת" • על סערת ח"כ גליק: "אנשים סילפו ועשו עליי סיבוב"

דרעי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
דרעי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



יומיים אחרי שחוק המרכולים אושר סופית במליאת הכנסת, שר הפנים אריה דרעי פונה לציבור החילוני שהזדעק ומבהיר כי אין לו כל כוונה להתערב באכיפת החוק וזאת משום שאין לו סמכות לכך, לדבריו, "אם לאף אחד מתושבי גבעתיים עניין המרכולים לא יפריע לו, אז בסדר".

האמירות של דרעי בראיון שהעניק ל'ידיעות אחרונות' - מפתיעות, בעיקר אחרי שהבהיר מספר פעמים כי הוא יידרוש לקבל את סמכות האכיפה לידיו. בנוסף, אמירות ההרגעה של שר הפנים - מעקרות את מטרת חוק המרכולים והן מעודדות את הפרת החוק על ידי הרשויות המקומיות.

לדבריו של דרעי, "אנחנו לא יזמנו שום חקיקה דתית. תרשום לך את הדבר הזה חמש פעמים. אני באמת לא צריך את החוק הזה, כי אני יודע שבכפייה ובחקיקה דתית לא מגיעים להישגים. אני לא יזמתי וגם לא המפלגות החרדיות את חוק המרכולים".

עוד הוסיף שר הפנים כי "לשר הפנים אין סמכויות אכיפה. אני לא יכול לסגור חנויות בשבת", הוא אומר. "אני לא יכול ולא מתכוון לאכוף את החוק הזה. כל אזרח או תושב שיתמודד עם החוק הזה בעיר שלו. אם לאף אחד מתושבי גבעתיים עניין המרכולים לא יפריע לו אז בסדר. אני לא מתכוון להתערב".



השר דרעי משיב לביקורת ראשי הערים נגדו ונגד חוק המרכולים: "עיריית אילת אוסרת מסחר בשבת, ובכל זאת הכל קיים ופתוח אצלם. מישהו אכף להם את זה? אף אחד. והכל פתוח. לגבי אילת לא השתנה שום דבר. ראש עיריית אילת לא מבין את החוק הזה בגלל ההסתה של התקשורת. כל בוקר הוא פותח את העיתון וקורא: 'אריה דרעי בא עם המפתחות וסוגר לכם את הכל'. 'אריה דרעי הולך לסגור להם את המרכולים'. 'החרדים השתלטו עליכם'. חיים ביבס - יו"ר מרכז השלטון המקומי - עושה טעות, כי הוא לא מבין את החוק. הם סתם מתנפלים".

דרעי מתייחס בראיון לסערה שקמה סביב פנייתו לרבה של עתניאל כדי לבדוק היתכנות הילכתית לבואו של ח"כ יהודה גליק להצבעה העיצומה של ה'שבעה' על רעייתו, "הרב של היישוב עתניאל עלה על הקו והוא אמר שבוודאי שזה מותר על פי ההלכה, אבל כל אחד שיעשה מה שהוא מרגיש. אם אני הייתי יושב שבעה — הייתי קם להצביע בלי שום היסוס. לצערי, האמנתי באנשים שסילפו את כל מה שהיה שם. אני לא אנקוב בשמות, אבל אנשים עשו עליי סיבוב".
חוק המרכולים אריה דרעי חילול שבת יהודה גליק שר הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד