כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בכירי הרבנים בפנייה לשופטי העליון: השאירו את המקומות הקדושים מחוץ למחלוקת

לקראת הדיון ביום ראשון בבג"ץ על דרישת הרפורמים לחלוקת הכותל והקצאת רחבת תפילה עבורם, הוגשה היום עתירה יוצאת דופן לבג"ץ • מאה רבנים בציונות הדתית לשופטים: "לשמר ומשמרת את החיוב ההלכתי המוחלט והחשוב הזה הבא לשמור על קדושת התפילה והמקום, ואיסור חמור הוא לסטות מן הנהוג בכל תפוצות ישראל מעולם"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי



לקראת הדיון ביום ראשון בבג"ץ על דרישת הרפורמים לחלוקת הכותל והקצאת רחבת תפילה עבורם, הוגשה היום עתירה יוצאת דופן לבג"ץ. כנספח לעיקרי הטיעון בעתירת "נשים למען הכותל" הוגשה חוות דעת עליה חתומים מאה רבנים בכירים בציונות הדתית, ביניהם הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב צבי טאו, הרב אליקים לבנון, הרב שלמה אבינר, הרב שמואל אליהו, הרב אריה שטרן, הרב יהושע שפירא ועוד.

בעתירה, אותה הגישו עורכי הדין ד"ר הראל ארנון ועורכת הדין צפנת נורדמן, מצטרפים הרבנים לעמדת הרבנות הראשית לישראל לפיה הכותל המערבי לכל ארכו הוא מקום קדוש ואין לבג"ץ סמכות להתערב בסדרי התפילה במקום.

בעתירה קובעים הרבנים ש"חרדת הקודש העצומה שחשים היהודים בכל הדורות כלפי שריד בית מקדשנו בוודאי מחייבת אותנו להמשיך ולנהוג במורא ובקדושה בכותל המערבי לכל ארכו, ועל פי פסיקת הרבנות הראשית לדורותיה. אין לאפשר התנהגות של חולין, קל וחומר בזיון וקלות ראש ח"ו, והתנהגות שאינה הולמת את ההלכה ואת מסורת ישראל בכותל, ממנו לא זזה שכינה מעולם".

עוד תקפו הרבנים בעתירה את הפרובוקציות של נשות הכותל ואת הפיכת הכותל למקום מחלוקת:

"פשוט וברור לכל בר דעת אשר יראת ה' בליבו שמקום תפילה אינו מקום של מחלוקת ומימוש אג'נדות ומגמות שונות. ודאי לא שריד בית מקדשנו, הכותל המערבי, מקום התכנסותם של ישראל מדורי דורות לשפוך שיחם לפני ה'".

בסיום מסכמים הרבנים: "אשר על כן, יש לחזק ולעמוד על עמדת הרבנות הראשית לישראל, המייצגת את מסורת ישראל הנהוגה והמקובלת מדור דור, ומשמרת את החיוב ההלכתי המוחלט והחשוב הזה הבא לשמור על קדושת התפילה והמקום, ואיסור חמור הוא לסטות מן הנהוג בכל תפוצות ישראל מעולם".
נשות הכותל הרבנים שופטי העליון הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד