י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יין מקרב: תיקון שובבי"ם עם הראשל"צ והרב של סקווירא

אירוע נדיר מסוגו נערך ביקב ירושלים - תיקון שובבי"ם לצד הפרשת תרומות ומעשרות • זה לצד זה ישבו רבה הספרדי של ירושלים ורב חסידי סקווירא בישראל • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מהטקס

יין מקרב: תיקון שובבי"ם עם הראשל"צ והרב של סקווירא



עופר גואטה, הבעלים של יקב ירושלים מחסידיו של הראשל"צ ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר קיים אמש (חמישי) אירוע נדיר במתחם היקב באזור התעשייה עטרות.

תיקון שובבים על פי כוונות האר"י לצד טקס הפרשת תרומות ומעשרות מבציר היין של תשע"ח, בהשתתפות נדירה של כל נציגי ההכשרים; רבנות ירושלים, בית דין חב"ד ובד"צ סקווירא.



מידי שנה תאריך הפרשת המעשר מהיין יוצא בתקופה זו של שובבי"ם. זאת אחר שהושלמו 40 ימי התסיסה, ומיץ הענבים הגיע לגמר מלאכה והפך ליין הכשר לכתחילה לקידוש ושאר המצוות - על פי ההלכה. כידוע לדעת רוב הפוסקים השימוש במיץ ענבים לקידוש אינו לכתחילה.

הגר"ש עמאר הנוהג לצום בימי שני וחמישי של שובבי"ם, נאות להגיע למקום כדי לקיים את המצווה ולברך על מעשר שני, אך רק אחר השקיעה.

לכן, התקיים ביקב משעות הצהריים תיקון שובבים על פי כוונות האר"י ומיד אחרי תפילת ערבים שברו את הצום ויצאו לקיים את טקס הפרשת המעשרות.

בין הנוכחים: הרב שניאור רווח, והגאון רבי אהרן גאלדמינצר אב"ד סקווירא בירושלים שבאחרונה התמנה לרב הקהילה בירושלים שהתרגש מאוד מהמעמד הנדיר, בו השתתף לראשונה בחייו.

























יקב הרב שלמה משה עמאר סקווירא ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד