ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נתניהו ממריא להודו - עם מוישי, בלי יאיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממריא הערב להודו. ילווה אותו הילד מוישי הולצברג, שהוריו נרצחו בפיגוע במומביי. בנו יאיר לא יצטרף לנסיעה - בניגוד למתוכנן

מוישי הולצברג, נתניהו וראש ממשלת הודו. צילום: ארכיון
מוישי הולצברג, נתניהו וראש ממשלת הודו. צילום: ארכיון



ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ימריאו הלילה (מוצ"ש), לביקור רשמי בהודו. ביקור זה מגיע במליאת 25 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות וכחצי שנה לאחר ביקורו ההיסטורי בישראל של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי.

ראש הממשלה יבקר בדלהי, מומבאי וגוג'ראט. ראש ממשלת הודו מודי ילווה אישית את רה"מ נתניהו בחלקים נרחבים במהלך הביקור. עם זאת בנם יאיר לא יצטרף לנסיעה, אף שתיחלה תוכנן שיסע. ייתכן והביטול נהינו על רקע חשיפת הקלטת בה נשמע מתרברב באוני בנו של קובי מימון.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "בביקור הזה אני מתכוון לחזק עוד יותר את היחסים בין המדינות.
הביקור הוא הזדמנות להדק את שיתוף הפעולה עם מעצמה עולמית בתחומי הכלכלה, הביטחון, הטכנולוגיה והתיירות. ראש ממשלת הודו מודי הוא ידיד קרוב של ישראל ושלי ואני מעריך את העובדה שהוא אישית מלווה אותי בחלקים נרחבים של הביקור".

ראש הממשלה נתניהו יקיים פגישות עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, נשיא הודו ראם נאת' קובינד (Ram Nath Kovind) ושרת החוץ ההודית סושמה סוואראג' (Sushma Swaraj). יתקיימו פגישות מקצועיות בין הצדדים וייחתמו הסכמים בין המדינות (מצ"ב בהמשך פירוט ההסכמים).

לעומת זאת, הילד מוישי הולצברג, בן ה-12, שאיבד את הוריו בפיגוע בבית חב"ד במומבאי מצטרף לנסיעה, כפי שהבטיח לו ראש הממשלה נתניהו בעת פגישתם עם ראש ממשלת הודו מודי ביולי האחרון בארץ.

לראש הממשלה נתניהו מצטרפת המשלחת העסקית הגדולה ביותר שיצאה אי פעם לביקור רשמי של ראש ממשלה ישראלי וזאת במטרה להעמיק ולחזק את הקשרים הכלכליים וכן ליצור הזדמנויות עסקיות משותפות בין אנשי העסקים הישראלים וההודים.

ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם אנשי העסקים הבכירים ביותר בהודו. כמו כן ראש הממשלה נתניהו יקיים אירועים כלכליים נוספים במהלך הביקור בהם ייפגש, יחד עם ראש ממשלת הודו, עם פורום המנכ"לים של החברות הגדולות משתי המדינות.

רה"מ נתניהו ישתתף, יחד עם ר"מ הודו, בפורום הבינלאומי Raisina – ועידה העוסקת בנושאים גיאופוליטיים ומתקיימת זו השנה השנייה. ראש הממשלה ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית וייפגש עם ראשי תעשיית הקולנוע ההודית – בוליווד.

ראש הממשלה ורעייתו יבקרו בקברו של גנדי בדלהי וישתתפו בטקסים במומבאי לזכר הפיגוע שאירע במלון טאג' פאלאס ולזכר הפיגוע שאירע בבית חב"ד.

במהלך הביקור ייחתמו הסכמים בילטראליים בנושאי אנרגיה, סייבר ותעופה. המנהיגים צפויים לדון בתכנית עבודה מפורטת לחמש השנים הבאות, בהמשך להחלטת הממשלה המקיפה שהוביל רה"מ נתניהו לחיזוק הקשרים בין הודו לישראל.
הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד