ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לייבל'ה לא מתאושש מליל השימורים במשכן

והשבוע בלייבל'ה: בעל המסעדה החרדי שנסע לתאילנד. התפילה המאוחרת במשכן הכנסת, והכתב החרדי ששהה במשכן הכנסת ושכח תפילין. ומה למפלגת 'יהדות התורה' ול'ישראל היום'?

לייבל'ה לא מתאושש מליל השימורים במשכן
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



עייפות החומר

עייפות זה הדבר שיכול להשבית את לייבל'ה לחלוטין, בלי אוכל אפשר להסתדר ובלי מים נו 'שוין', אבל בלי שינה? מהותו ותמציתו של הישיבישער? זה קשה מאד.

כפי שאתם מבינים עבדכם הנאמן היה עייף השבוע כמו שלא היה עייף מעולם, ליל אישור חוק המרכולים גרם לו לסחרחורת רצינית בעיקר בגלל ה'ישיבע בוחרים' שהגיעו להביט מהזכוכית.

לייבל'ה דיווח כי היו כמה בחורים שניסו לתפוס תנומה קלה ביציע, אך הם לא נרדמו עקב קולה של הגברת בראשי שצועקת "נגד, קואליציה נגד", עד שכמעט וגרמה לפגיעה בשמיעתו של מנחם לייזר מוזס שישב בסמוך.

ועכשיו קצת 'תופינים' על ההצבעה, ההצבעה נמשכה עד 8:00 בבוקר ולייבל'ה הרגיל להתפלל כדרך בני מלכים הגיע לבית הכנסת במשכן הכנסת, עודו אחוז בשרעפים הבחין שם בליצמן המתפלל באיחור ניכר, שכן ידוע כי ביום רגיל הוא כבר בארבע מסיים מקווה, ליצמן שהיה דרוך כל העת- נצפה מתפלל בדבקות מחוץ לבית הכנסת.



המשיך לו לייבל'ה באיזור הבית כנסת, כשפיו משלים את 'פסוקי-דזמרה' שדילג, בהמשך ראה את מנחם לייזר מוזס אף הוא בהשכמה גדולה, לאחר שרגיל להתפלל בחב"ד כמידי יום.



וסגן יו"ר הכנסת, הרב אייכלר שניהל את ישיבות המרכולים, הצליח אף הוא להתפלל מוקדם. אייכלר, שסיים שנת חיוב על אביו ז"ל מתפלל ב'בעלזא' מידי בוקר, והפעם זכו יושבי בית הנבחרים לצפות בו במשכן מתעטף בטלית עם העטרה המיוחדת שלו.



ואפרופו אייכלר, האיש והחיקויים יוסי וידר פגש את אייכלר במסדרון וסיפק חיקוי אהוב של ראש הממשלה.



ואם כבר הזכרנו את חברי הסיעה, נעבור לאיש והאגדה הלא הוא גפני. איש האשכולות הגיע במהירות להספיק להתפלל כמו אצל הרב טוביאס בשיכון ו', הרגל לא משנים.



מי ששכח את התפילין בישיבה, הוא ארי קלמן שביקש מהעיתונאי יקי אדמקר את התפילין שלו, אדמקר הסכים בחפץ לב להעניק את תפיליו, ולמרות כל העיכובים שצצו, הוא הגיע לתוכנית עם שוומנפלד בזמן.



גם הצמוד של גפני, שלומי פולק. הביא עימו את התפילין, לייבל'ה לא שאל ישירות, אך הבין כי הוא עשה זאת לצד החשש כי לעיתים כאשר יש הצבעות מאוחרות מתבשרים בבוקר ל"ע על פטירת גדול בישראל...



ורק אורי מקלב בסופו של יום מסתדר עם כולם, לייבל'ה ראה את מקלב מסתחבק עם מרכז האופוזיציה יואל חסון והסביר לו שצריך להיות קצת רגיש. לייבל'ה יודע כי מקלב הוא אחד החרוצים ומקומו בכנסת נפקד רק באירועים חריגים, כך שמה שבטוח - מקלב לא צריך קיזוזים אף פעם.



לייבל'ה שפשף עיניו ותהה האם הן מתעתעות בו בשל העייפות, אך לא. מרחוק הבחין לייבל'ה במוטי קרויזר מהמסעדה ב'בית ישראל' שביקש שיאריכו לו את החוק כדי שיוכל לפתוח עד מאוחר, אמנם כאן מדובר על מרכולים בשבת. אבל לייבל'ה תמיד טוען שאין כמו חוק ה'קייטרינגים'. שמי יודע מתי הוא יעלה להצבעה כוללת.



לייבל'ה צעד למזנון לפנק את עצמו בכוס קפה מעורר ואולי איזה רוגעלע' קטן, במזנון הבחין ביצחק פלדמן שישב באיזור לאחר עשרות אלפי מילים של כתבות וסערות, פלדמן נצפה רוכן על דוכן הטוסטים במזנון. ומשביע את רעבונו.



ומזכיר סיעת יהדות התורה בכנסת ומעורכי עיתון 'המודיע', אמיתי שולמן. שהיה עייף מליל המרכולים, תועד מעיין בעיתון 'הביביתון', הלא הוא 'ישראל היום', במהלך הקניות. לייבל'ה מקווה כי הדבר יביא עוד שיתופי פעולה בין מפלגת 'הליכוד' למפלגת יהדות התורה.
סיבוב קטן בירושלים.



ומכאן פונה לייבל'ה לשאר אירועי השבוע, כמובן לאחר שהתפלל ב'נץ' החמה ואז חטף שינה כמה שעות טובות למען יתפקד טוב יותר למען הקוראים. אך עדיין נשאר בעיר קודשינו.

ראשית בסיבוב בעיר הבחין לייבל'ה בחבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג. קינג ידוע בספרא כאחד מראשי לוחמי מלחמות השבת, נצפה השבוע מגיע לכיכר ספרא עם קביים, לאחר שבר ברגל. ליבל'ה מאחל רפואה שלמה ועל זה נאמר: "שבת היא מלזעוק".



לחדר סיעת ש"ס בכנסת הגיעו השבוע עשרות ילדים בכדי לשמוע מח"כ מיכאל מלכיאלי, עובדות והנהגות ממרן הגר"ע יוסף, ועל פעילות המפלגה בכנסת. לייבל'ה יודע כי אין מתאים ממלכיאלי לספר על כך ולחבר את הודר הצעיר, להדרת הפר של הדור הישן.



ושר הדתות דוד אזולאי משדר עסקים כרגיל והגיע בחמישי יחד עם מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס לישיבת הממשלה. טרם הישיבה, השנים נעמדו לשיחת תיאומי עמדות.



חברי הוועדה החרדים בוועדה לבחירת יקירי העיר ירושלים, יוסי שווינגר, מוטי פלדשטיין וליאור גבאי נצפו בשיחה ארוכה עם חבר מועצת העיר, ישראל קלרמן. לאחר הדיון שהסתיים בספרא בהשתתפותו של ניר ברקת. לייבל'ה רק תוהה האם תוכן השיחה עסק האם מן הראוי לעשות ערב לחברי קבוצת 'המשפיעים' ביום השלושים למרן הגראי"ל שטינמן.



ובשעות הצהרים באחד מימות השבוע, נסע לו חבר מועצת העיר, שמואל מרציאנו נציג הצרפתים בכבישי ירושלים. לפתע ראה תושב התקוע בצידי הדרך ללא דלק, מרציאנו טרח לתחנת דלק הקרובה, מילא בקבוקים וסייע לירושלמי להמשיך בנסיעתו. לייבל'ה שרגיל לראות פוליטיקאים שעובדים למען הציבור הופתע לראות גם פעילות חסד למען היחיד, ירבו כמותו בישראל ובצרפת.



ומכאן לייבל'ה פונה לתיעוד בלעדי: יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני. חושף את ביתו מול המצלמות ומבקש לאחל ברכת 'מזל טוב' לאיש אשר אחראי על הדוברות בלשכתו, יעקב מורגנבסר לרגל הגיעו לגיל שלושים. לייבל'ה גם תוהה האם עוגת היומולדת שהכינה רעייתו של מורגנווסר שהייתה עטופה בנייר כסף, הוגנבה אף היא כפי שהוגנבה העוגה על ידיו למשכן הכנסת בליל ה'פיליבסטר' הנודע.



ונכון שעוגות זה דבר נחמד וחביב, בייחוד כאלו המוגנבות לכנסת. אך אם באוכל עסקינן, אי אפשר בלי אוכל יהודי. לייבל'ה סעד את ליבו ב'פרקש' בליל שישי, תוך כדי אכילת 'געפילטע', מיונז עדין, 'חריין' ודומיו. הוא פגש בשניים הנמצאים במקום, הקומיקאי קובי אריאלי ויהודה שלזינגר.



ואפרופו קינוחים ומתוקים, לאחר שבשבוע שעבר פרסם "המבקר" של המודיע את הגברת גילי כהן שלא האמינה כמה הסטודיו שלה מפורסם, השבוע הם עשו פרסומת לתנובה שהחלו לשווק מעדן חדש 'יולו', תחת הסלוגן "פסגת הפינוק", "מהדורה חורפית ומפנקת לאוהבי שוקולד אמיתי". המילה לפנק צרמה למבקר התורן והיא נמחקה והוחלפה "פסגת הטעם". במהדורה חורפית לאוהבי שוקולד אמיתי ללא אזכור המילה "ומפנקת". מה שכן לייבל'ה מבטיח 'לפנק' את מאזינין בפסגת המהדורה בכל שבוע.





גם יוצר הממים של לייבל'ה תהה מה יהיה כאשר 'שמפו' פינו' ירצו לפרסם בעיתון 'המודיע'? ומצא פיתרון יצירתי.



ובשבת השנתית של 'איחוד הצלה' סניף בני ברק השנה בקיבוץ לביא הגיע כמידי שנה גפני, לייבל'ה לא ייכנס לאחורי הקלעים של השבת רק מה שבטוח המארגנים דאגו לברכה גם לממלא מקום של בני ברק אברהם רובינשטיין וגם לסגן מנחם שפירא. מה שבטוח העוזר של זייברט יוסי צימט הביא נאום מושלם שכותרתו הוא: "אפי פלדמן יש רק 1".




מקברות צדיקים לקברות התאווה

ואחרי שהעמסנו ידיעות על ארץ הקודש לאורכה ורוחבה, לייבל'ה יביא תופינים על קצה המזלג מארצות ניכר בעולם.

ראשית, אי אפשר בלי 'בהאדיטש' הקפואה משלג, לשם נסעו כל עם ישראל לפעול ישועות.
כשהוא נמצא על יד הציון ראה לייבל'ה את האחים הקדושים, ראש העיר פרוש ואחיו המנכ"ל מוישי מתפללים בדבקות. לייבל'ה תוהה האם בבחירות הבאות באלעד יצטרכו דרכון אוקראיני.



בהמשך ראה לייבל'ה את הרב שניאור זלמן (שושו) דייטש, השליח הראשי בהאדטיש, איש החסד מטבריה, הרב דוד דרלי ואיש העסקים מארה"ב, אלי חקוק. (אחיו של הרב צבי חקק נאמן ביתו של מרן הגר"ע) ועו"ד קובי אלתר דובר הרבנות, החברי'ה הקדושה נראו כשהם מתוועדים ביום ההילולא של בעל התניא.



גם סגן עורך 'משפחה' אריה ארליך לא פספס קריאה בתורה כמנהגו בקודש בשטיבלא'ך של ביתר, הוא העלה לתורה את המשפיע הרב ויספיש ואת העורך יוסף יצחק אליטוב.



ובערב שבת ראה לייבל'ה את חברי מועצת עיריית ירושלים, הסגן יוסי דייטש, חבר המועצה שלמה רוזנשטיין, הרל"ש של דייטש יהודה ארנד, ואיש החסד חונה דייטש שקרע את אוקראינה לארכה ולרוחבה.



אמנם לא ארץ קודש אך בכל אופן יש זמנים שיש בארץ זו יותר ישראלים מאשר בארץ, ולייבל'ה מדבר כמובן על תאילנד, לשם נסע הבדרן שאול קרויזר מפיצה ביתית לבדוק את שעת סגירת החנויות. בין ארוחה לארוחה בדק שאול איך התחושה כאשר משחקים כדור רגל עם פיל? ככה זה נראה בוידאו:







והצלם שוקי לרר נסע לשבת התאחדות בצפת, שוקי הגיע כבר בליל שישי ואילו הבן נפתלי הגיע רק בשישי. הצלם הגיע לסעוד את ליבו בצפת ונקלט בעדשה של לייבל'ה.



והרב שמעון סופר, מקהילת 'ערלוי' בצפת הפתיע את המועמד לראשות העיר וחבר מועצת העיר אליעזר לזר והגיע ללשכתו להודות לו על פעילותיו למען תושבי צפת.



ובחסידות 'תולדות אהרן' שם הפגינו שבוע שעבר יצירתיות עם הבר שהם עיצבו לחתונה של אחד מבכירי העסקנים כפי שקראתם כאן שבוע שעבר ממשיכים עם היצירתיות. השבת התאספו תומכי וידידי המוסדות במלון טברייני לשבת עם הרבי "א שבת מיטן רבי'ן", במושב הפתיחה שנערך סביב שולחנות ערוכים מצאו עסקני המוסדות דרך ייחודית להביא לידיעת הנדיבים את הנתונים, העלויות, וסכומי התקציב השנתי של המוסדות. כל משתתף קיבל שלט אלחוטי - קליקר (מבית חברת הקליכיף) על המסך הופיעו שאלות טריוויה, שאלה ושלוש תשובות אפשריות על נתוני המוסדות, המשתתפים היו צריכים לבחור את התשובה הנכונה, כך בעקיפין באמצעות מכשיר הקליכיף הוזרם המידע על הסכומים הגדולים המתגלגלים בקופת המוסדות ועורר את הנדיבים להוסיף על תרומתם הנדיבה. לייבל'ה שומר בסוד את תרומתו הצנועה.







השבוע התקיים אירוע השיא של תעשיית המוזיקה, 'מופע ההאסק' ,באירוע נטלו חלק מיטב הזמרים. מאחורי הקלעים: אברהם פריד מקבץ סביבו את מקהלת 'זמירות', ומפתיע איתם את היוצר משה לאופר עם ביצוע של מגוון פתיחים לשירים אותם כתב לאופר לפריד במהלך השנים. לייבלה חזר עם טעימה.



ובדרך לשבת בג'יברלטר, שבת שיועדה לקבוצת אנשי עסקים מארה"ב. לייבל'ה תפס את מנצח מקהלת 'נרננה' יעקב רוזמרין מקיים "בלכתך בדרך" עם חבר המקהלה והקלידן שמוליק לוטרמן שנצפה אף הוא מקיים "ודברת בם".




ירבו שמחות - פינת המזל טוב

שרשרת שמחות בעיר התורה והחסידות, ראשית מזל טוב לחבר מועצת עיריית ב"ב, נציג חסידות 'נדבורנה', שלמה קוסטליץ, לרגל אירוסי בנו. הוורט נערך בבית הרבי בבני ברק.



ברכת מזל טוב לנתי נחום מנהל אגף התברואה בעיריית ב"ב, לרגל נישואי בנו.

ברכת מזל טוב לישראל משה פרידמן, נציג קהילת 'בעלזא' בעיריית בני ברק, לרגל שמחת נשואי נכדו הראשון.

ברכות ושפע רב גם לחבר המועצה מבני ברק ישראל הפטקה חגג בשישי את הולדת בתו.

ברכת מזל טוב לרמ"ט יהושוע טייננהוז סגן השר מאיר פרוש לרגל שמחת הולדת הבן. טננהויז הגיע לכנסת ואף זכה לברכה מאילן גילאון.



ברכת מזל טוב לשלום ווגשל, מנהל תזמורת 'המנגים', לרגל הולדת הבת. המצטרפים למאחלים: מוישי רוט, תזמורת המנגנים, מקהלת "בעלי המנגנים" וכל אמני משרד ההפקות VMP



ברכת מזל טוב ל'גרמער' הבעל מנגן, ר' יוסף צבי ניילנדר, לרגל הולדת הבת בשבת חגג קידוש בבית הכנסת טאלנא.

ברכת מזל טוב למשה יוסל פרידלנדר, מנכ"ל הכנסת אורחים 'רבי ישעילע' גאסט הויז' בקרעסטירר שבהונגריה, לרגל נישואיו ביום שישי האחרון עם מיטב האדמו"רים שהגיעו ללוות אותו לחופה.



ברכות מזל טוב לר' בצלאל ויכלדר, משב"ק האדמו"ר מסטריקוב, לרגל אירוסי בתו השבוע.

ברכת מזל טוב לסגן יו"ר מועצת עמק לוד, בנימין ליפשיץ מבכירי סיעת 'שלומי אמונים' לרגל אירוסי בנו מנחם מענדל.

ברכת מזל טוב לדוד אייזנבאך, חבר וגזבר המועצה הדתית בבית שמש להולדת הבת.

ולסיום, ברכת מזל טוב לעורך הדין דב הלברטל לרגל אירוסי בתו.
לייבלה רכילות חרדית חברי הכנסת פיליבסטר חוק המרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד