כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

טראמפ הפתיע ורמז כי הוא מפתח מערכת יחסים עם צפון קוריאה

האם הבלתי ייאמן קורה? לאחר שנה של חילופי מהלומות מילוליות וגידופים הדדיים, אומר טראמפ כי "יש לי יחסים טובים מאוד עם קים ג'ונג און" • הנשיא סירב להשיב לשאלה, האם שוחח עם הרודן הצפון קוריאני • טראמפ: "הם מרגישים את הסנקציות"

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

 


דיווח בארה"ב: טראמפ ביחסים טובים מאוד עם המנהיג הצפון קוריאני, אך אין אישור לכך שהם שוחחו ביניהם.

הנשיא דונלד טראמפ אמר בראיון בסוף השבוע, כי הוא פיתח מערכת יחסים חיובית עם מנהיג צפון קוריאה, אך סירב לומר אם הם שוחחו ביניהם.

אף נשיא אמריקאי מכהן לא שוחח בעבר עם מנהיג צפון קוריאה, שתי המדינות נותרו במצב של מלחמה וללא יחסים דיפלומטיים מאז תום מלחמת קוריאה ב-1953 ללא הסכם שלום.

"קרוב לוודאי שיש לי יחסים טובים מאוד עם קים ג'ונג און", אמר טראמפ לוול סטריט ג'ורנל. "יש לי יחסים עם אנשים, אני חושב שאתם מופתעים".

כשנשאל אם הוא דיבר עם קים, טראמפ התחמק: "אני לא אומר שכן או לא, אני פשוט לא רוצה להגיב".

דברי הנשיא הגיעו השבוע לאחר שצפון קוריאה ודרום קוריאה קיימו ביניהם שיחות ראשונות מזה שנתיים, כשהצפון הסכים להשתתף באולימפיאדת החורף בדרום קוריאה בחודש הבא.

טראמפ טען בסוף השבוע כי צפון קוריאה מרגישה את הלחץ של הסנקציות בראשות ארה"ב על הנשק הגרעיני ופיתוח הטילים של צפון קוריאה. טראמפ אמר עוד כי ארה"ב פתוחה לשיחות עם צפון קוריאה בנסיבות המתאימות.

כזכור, טראמפ וקים החליפו ביניהם מהלומות מילוליות תוך גידופים הדדיים במהלך השנה האחרונה, לאחר שצפון קוריאה ערכה ניסויים בטילים גרעיניים המסוגלים לאיים על ארצות הברית.

טראמפ כינה את קים "איש הטילים במשימת התאבדות". קים כינה את נשיא ארה"ב, בן ה-71, "הנשיא האמריקני המופרע נפשית". קים אמר שיש לו "כפתור גרעיני" שיכול לירות נשק גרעיני בכל מקום בארצות הברית, וטראמפ השיב כי יש לו "כפתור גרעיני גדול וחזק הרבה יותר".

דונלד טראמפ קים גונג און צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד