י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בעקבות מהומות: רשת H&M סגרה סניפים

רשת האופנה הפופולרית בעולם, נאלצה לסגור כמה סניפים למשך זמן בלתי ידוע, לאחר מהומות שפרצו בעקבות קמפיין לכאורה גזעני שפירסמה בחוצות

רשת H&M. צילום: דודי וקנין, פלאש 90
רשת H&M. צילום: דודי וקנין, פלאש 90



רשת החנויות העולמית H&M ברחבי דרום אפריקה נסגרו עד להודעה חדשה. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי מפגינים עמדו מחוץ לחנויות של הרשת ברחבי דרום אפריקה והפגינו נגד החברה בשל טענה לגזענות.

המפגינים כעסו על פרסומת לרשת, בה נראה ילד שחור לבוש סווטשר עם הכיתוב "הקוף הכי מגניב בג'ונגל". הכיתוב נלקח מגי'נגל פרסומת של חברה בריטית שלקחה אותו מאתר מכירות שוודי.

המפגינים כעסו מאד על כך שהילד שנבחר לפרסומת עם הכיתוב הוא ילד שחור, אנשים העלו לרשתות החברתיות תמונות וסרטונים של בגדי החברה זרוקים על הרצפה, בגדים חדשים שנזרקו על הרצפה בסניפים בדרום אפריקה ועליהם עדיין הקולבים והחיישנים נגד גניבה, אזרחים זועמים נכנסו לסניפי H&M והשליכו ארצה מכל הבא ליד.



הקמפיין שעורר את הסערהצילום: הקמפיין שעורר את הסערה
הקמפיין שעורר את הסערה


מטעם החברה נמסר כי "אנחנו מודעים לאירועים האחרונים בתוך כמה חנויות שלנו בדרום אפריקה ולכן באופן זמני סגרנו את כל החנויות במדינה", על פי אתר האינטרנט של החברה יש 17 סניפים לחברה הענקית בדרום אפריקה.

"אף אחד מהעובדים שלנו או לקוחות לא נפצע, אנחנו ממשיכים לעקוב אחר המצב מקרוב ונפתח את החנויות ברגע שהמצב יהיה בטוח". הוסיפו בחברה.

החברה פרסמה התנצלות ואמרה כי היא תחקור את המקרה כדי למנוע הישנות טעות מהסוג הזה.
רשת H&M אופנה ביגוד דרום אפריקה גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד