כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ליצמן על תיעודי הערבי ב'בחדרי': "שקר. הם מנסים להשפיל אותנו"

לא תאמינו: סגן שר הבריאות הגיב הבוקר לתיעודי הווידאו שפורסמו ב'בחדרי' אמש ובשבועות האחרונים המוכיחים על כך ש'רכבת ישראל' ממשיכה לחלל את השבת • לטענת ליצמן: התמונות אינן אמיתיות וצילומי הרחפן שנחשפו אמש - אינם נכונים

ליצמן. צילום:  Tomer Neuberg/Flash90
ליצמן. צילום: Tomer Neuberg/Flash90



סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מגיב הבוקר (ראשון) לראשונה על תיעוד הוידאו שצילם אתמול (שבת) נכרי באמצעות רחפן ופורסם ב'בחדרי חרדים' ובו נראות עבודות תשתית מאסיביות של רכבת ישראל בתחנת רכבת השלום בת"א בעיצומה של השבת.

בראיון לבצלאל קאהן ב'קול חי', טוען ליצמן שצילומי הרחפן לא אמיתיים ("הם שולחים רחפנים, זה אני יודע כבר, זה שקר") וכי מטרתו של מי שמפרסם בכל שבוע תיעוד מחילול השבת - הוא לפגוע במפלגות החרדיות ובח"כים החרדים ("הם פשוט מנסים להשפיל אותנו"), לטענתו, מדובר בתמונה אחת שחוזרת על עצמה בכל שבוע.


האזינו לראיון המלא. באדיבות 'קול חי'

"אני רוצה להעיר, שניים - שלושה דברים", אמר ליצמן בראשית התייחסותו לנושא חילול השבת: "א. כואב לי נושא השבת ולכן דיברתי עם השר חיים כץ, הוא הסביר לי על חילול שבת מסויים ואני לא אגיד לך אם הסכמתי או לא הסכמתי, אבל זה מה שהוא הסביר לי. לא יודע, יהודים, לא משנה, אני לא נכנס לזה כרגע".

ליצמן ממשיך ומאשים: "ב', אני רוצה להגיד לך יש לאחרונה 'מודה' חדשה באינטרנט ובוואצאפים, יש גורמים שמכניסים שמה כל שבוע, לא משנה אם יש חילול שבת או אין חילול שבת - פרסומים שיש חילול שבת ועוד יותר מזה - הם מפרסמים תמונה כאילו זה היתה אותה שבת, התמונה הזאת הייתה כבר עשרים פעם, אותה תמונה באותו מקום".

לדבריו, "יש להם מטרה ללכלך, גם את המפלגות החרדיות וגם את חברי הכנסת של כל המפלגות ביחד. הם פשוט מנסים להשפיל אותנו ולכן אני לא מתייחס אליהם בכלל. כשיש חילול שבת בהחלט צריך לטפל בזה ואני מתכוון לטפל בזה וכבר טיפלתי בזה, זה לא רדיו שאני הולך לפרסם כל פעם מה שעשינו, זה ברור לך שנאבקנו וזה ברור לך שאנחנו הולכים למנוע כל פעם".

- אתם באמת חושב שהתמונה הזו היא תמונה ממוחזרת וכל שבוע היא נועדה לפגוע במפלגות החרדיות?

"אני ביקשתי לראות בכל פעם את השבוע. כשהם אמרו שהיה חילול שבת, הלכתי לרכבת, הלכתי לחיים כץ הלכתי למשרד הרווחה בדקתי אם היה חילול שבת או לא, אני לא מדבר על השבת".

- בא נקח את תחנת הרכבת בת"א - קל מאוד לשלוח יהודי שומר מצוות ללכת לראות במו עיניו האם אכן עובדים שם.

"כן, כן, הם שלחו רחפנים, אתה מבין כמה זה אבסורד. זה לא נכון".

- לא היו עבודות בתחנת הרכבת בת"א?

"לא אמרתי. לא בדקתי. אבל הם שולחים רחפנים, זה אני יודע כבר, זה שקר".

- מי זה הם?

"מי שכתב שהוא שלח".

- ולא שלחו?

"לדעתי לא".

"זה לא משנה, אני לא נכנס. שמעתי אנחנו מטפלים. אני בעזרת ה' מתכוון לטפל בזה עוד פעם. ראש הממשלה לא כאן השבוע אז הוא לא לא יוכל לעשות את זה במשך השבוע. אבל בהחלט אני אומר לך לבד. ברגע שהתפרסם שהיה חילול שבת בדימונה, דיברתי עם השר, קיבלתי כל מיני הבהרות אני לא מסכים לכל הדברים האלו, אבל אני יודע בדיוק מה שהיה שם".

- אתה לא חושב שעושים מאיתנו קצת צחוק?

"יכול להיות שכן, יכול להיות שלא. אנחנו נשב אני גם עם גפני ודרעי ונחליט על איזה דברים צריך לבוא עוד פעם לפגישה עם ראש הממשלה".
יעקב ליצמן רדיו קול חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד