י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כתב אישום הוגש נגד ערבי שתקף 2 אחים חסידי גור

שני ערבים נעצרו בחשד שתקפו תאומים חסידי גור • בית המשפט האשים אחד מהם היות ונגד השני לא נמצאו ראיות • מכתב האישום עולה כי השניים חויבו לשבח את חמאס, להקניט את ראש הממשלה, המשטרה ומדינת ישראל, לנשק את ידי התוקפים ולחזור אחריהם בערבית על מילים מתוך הצהרת האמונה האיסאלמית

שני האחים שהותקפו. צילום: עמותת חוננו
שני האחים שהותקפו. צילום: עמותת חוננו



שבעיים לאחר שחסידי גור, אחים תאומים, עברו התעללות ואולצו לומר פסוקי המרת דת איסלאמיים - הוגש כתב אישום נגד אחד הערבים בן 19.

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד יעל איגרא אונגר, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אחמד פרוך, תושב סילוואן בן 19, בגין תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי' עולה כי נגד התוקף השני שנעצר בפרשה, בן 18, לא היו די ראיות כדי להאשימו.

על פי כתב האישום, לפני כשבועיים צעדו שני המתלוננים, יהודים בעלי חזות חרדית, במורד דרך חילווה בסילוואן בדרכם לטבול במעיין השילוח. באותה עת, ישבו הנאשם ואחר במורד הדרך ועישנו נרגילה. כאשר הבחינו במתלוננים קם האחר, התקרב אליהם והיכה את אחד המתלוננים בראשו. המתלוננים המבוהלים מיהרו להימלט מן המקום, התחבאו לזמן מה מאחורי רכב שחנה בסמוך, ולאחר מכן המשיכו בדרכם למעיין.

כפי שדווח ב'בחדרי', כמחצית השעה לאחר שסיימו את הטבילה, עלו המתלוננים חזרה בדרך חילווה, בדרכם לכותל. באותה עת ישבו הנאשם והאחר במעלה הרחוב מול הבניין המכונה "בית זכריה", ועישנו נרגילה.

כאשר הבחינו במתלוננים בשנית קמו, התקרבו אל המתלוננים ואיגפו אותם. האחר חסם את דרכם ואילו הנאשם נעמד מאחוריהם, וזאת במטרה לתקוף אותם ולהשפילם, בצוותא חדא, בשל היותם יהודים. 

"מרשיי נאלמו דום מהלם ופחד כאשר מתחיל מסכת התעללות במרשיי. התוקפים קשרו את פאות ראשם של מרשיי אחד לשני והחלו לקלל את ראש הממשלה נתניהו את משטרת ישראל ומדינת ישראל. התוקפים הכריחו את מרשיי לחזור על דברי הקללות הנ"ל" כתב פרקליטם עו"ד חיים בלייכר מהמחלקה האזרחית מארגון חוננו.

מכתב האישום עולה כי השניים חויבו לשבח את חמאס, להקניט את ראש הממשלה, המשטרה ומדינת ישראל, לנשק את ידי התוקפים ולחזור אחריהם בערבית על מילים מתוך הצהרת האמונה האיסלאמית.

ראשית ניגש הנאשם למתלוננים, שאל אודות הפאות שבצידי ראשם, ולאחר מכן אחז בפאתו השמאלית של פ' ובפאתו הימנית של ש' וקשר אותן זו לזו, חרף בקשתם של המתלוננים שלא יעשה כן בשל האיסור הדתי להתיר קשרים בשבת.

בהמשך, הנאשם אילץ את המתלוננים לחזור אחריהם בערבית על מילים מתוך הצהרת האמונה האסלאמית ("השאהדה"), תוך שהאחר חובט באגרופו בחזה של ש'. לאחר מכן תפס הנאשם את פ'
בצווארו, ואילץ אותו לנשק את ידיו ואת ידיו של האחר וכך עשה גם האחר לש'.

לאורך המעשים המתוארים לעיל, שנמשכו מספר דקות, בעט הנאשם במתלוננים ובד בבד, החל משלב מסוים, תיעד את הדברים במכשיר הטלפון הנייד שלו.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
תקיפה ממניע גזעני חסידי גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד