י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רויאלטי מציגה: כך תקנו את היהלום המושלם

ענף היהלומים, בארץ ובעולם, עבר טלטלות בשנים האחרונות • למרות שהשוק נמצא בתהליך התאוששות מואץ, באפשרותם של הרוכשים למזער את האפשרות לנזקים • רויאלטי, רשת התכשיטים והשעונים מציגה את כל הכללים לרכישה נכונה ובטוחה של יהלומים

יהלומים. צילום אילוסטרציה pixabay
יהלומים. צילום אילוסטרציה pixabay צילום: ארכיון



היהלום, המינרל הקשה העשוי מפחמן נקי, הוא האבן היוקרתית ביותר בשוק אבני החן. איכותו וערכו של היהלום מושפע מארבעת ה – C, צבע, ניקיון, ליטוש ומשקל, גורמים שלקונה אין את האפשרות ואת המומחיות להעריך אותם. במגזר החרדי נפוצה הקניה בבתים ועל כן יש להיזהר שבעתיים בכל רכישה אצל חנות שכזו.

בשנים האחרונות ענף היהלומים, בארץ ובעולם, עבר טלטלות הכוללות הונאות, מניפולציות ביהלומים, יהלומי דמה, בנק יהלומים פירטי ועוד שיצרו משבר אמון. למרות שהשוק נמצא בתהליך התאוששות מואץ, באפשרותם של הרוכשים למזער את האפשרות לנזקים. רויאלטי, רשת התכשיטים והשעונים מציגה את כל הכללים לרכישה נכונה ובטוחה של יהלומים. ראשית שני כללי הגנה פשוטים:

מקום: חשוב לרכוש את היהלום במקום אמין, וותיק ואיכותי, בעל מספר רב של נקודות מכירה ברחבי ארץ. מקום שמעניק אחריות ובעל מדיניות החזרה והחלפה גמישים ונוחים.

תעודה גמולוגית: תעודת הזהות של היהלום היא התעודה הגמולוגית. חשוב לשים לב שהתעודה הגמולוגית מסודרת ומודפסת ולא כזו שנכתבת על המקום בכתב יד. לחנות אשר אינה מספקת תעודה גמולוגית סביר להניח שיש מה להסתיר באחד הפרמטרים של היהלומים. יש לשים לב שבתכשיט מופיעה חותמת מכון התקנים הישראלי, רק כך ניתן לדעת שמדובר בזהב אמיתי.

עולם היהלומים ממשיך ומתפתח, טכנולוגיות חדשניות המיושמות ביהלומים כמו טכנולוגיה המאפשרת הצמדה של ארבעה אבני יהלום בחיתוך בגאט על-ידי שיבוץ מיוחד ויצירת מראה של אבן אחת גדולה. בנוסף, ניתן לראות את היהלומים משובצים בתכשיטים כאבן המרכזית או כאבנים המעצימות את מראה אבני החן ועיצוב התכשיט, ויוצרות את הנצנוץ היוקרתי האהוב.

אך, לצד המראה המרהיב, כדאי לא לשכוח את התקן בעולם היהלומים לאיכות וערך היהלום המתבסס על תורתו של מרסל טולקובסקי, שקבע כי בבחירת יהלום יש לשים לב לכמה הבטים:

צבע: ככל שהיהלום נטול צבע כך ייחשב לאיכותי יותר. סקאלת צבעי היהלום מתחילה ב- D הצלול כטיפת גשם ומסתיימת ב- z הצהבהב. יהלום טוב מתחיל בדרגת ניקיון si לפחות, והחל מדרגת צבע H.

ניקיון: יהלום ללא תכלילים (גושים פנימיים) יחשב ליהלום איכותי ויקר יותר ביחס ליהלום שיש בו פגמים.

משקל: ככל שמשקלו של היהלום גדול יותר ואיכות החיתוך גבוהה יותר כך יחשב לאיכותי ויקר יותר.

סעיפי הצבע, ניקיון וגודל האבן חייבים לבוא לידי ביטוי בתעודה הגמולוגית, כמו-כן תמונת המוצר צריכה להופיע גם היא בתעודה.

ליטוש: איכות החיתוך של היהלום, הידוע בשמו הליטוש, הוא הפרמטר המשפיע ביותר על הברק, הזוהר, החזרת האור של היהלום, ועל המחיר. רבים מהיהלומים הנמכרים היום הם בעלי 16-17 משטחי ליטוש (single cut), אך יהלום בעל 57 משטחי ליטוש (full cut) יהיה איכותי יותר הוא ינצנץ יותר ומובטח החזר אור וברק מקסימלי.

להתרשמות מקולקציית התכשיטים שלנו לחצו כאן>>
רויאלטי יהלום ליטוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד