ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

כך תעצבי את שולחן החג • מדריך

תקופת החגים מתקרבת • זה הזמן לעצב ולחדש את פינת האירוח ושולחן החג • הקירות, הסגנון, הסטיילינג • מילה של המעצבת קרן נוימן

איזור אירוח. צילום אילוסטרציה
איזור אירוח. צילום אילוסטרציה



חודש אלול בעיצומו, עוד רגע ראש השנה כבר כאן.

בין אם אתן מארחות ובין אם לא, זוהי בהחלט הזדמנות טובה לעצב ולחדש את איזור האירוח, אפילו בשביל ארוחה חגיגית במסגרת משפחתית מצומצמת.

בשיחה עם קרן נוימן, מעצבת חברת "נירלט", היא מנדבת לנו טיפים ועצות כיצד לעצב את חלל פינת האוכל בעיצוב חגיגי במיוחד וכיצד לעצב את שולחן החג.



טיפים לעיצוב פינת האוכל:

נתחיל לעצב מהמעטפת פנימה, או אם תרצו מהמאקרו למיקרו. התחילו מעיצוב הקירות סביב השולחן. בחרו בקיר מרכזי, כזה שניצב מול הכניסה לאזור פינת האוכל, זו יכולה להיות גם נישה שכבר קיימת, ובחרו עבור הקיר או הנישה גוון וטקסטורה בעלי מראה מנוגד לגוון הכללי של הקירות, כזה שיבלוט בחלל ותהיה לו נוכחות עיצובית מובהקת. ועכשיו זה תלוי כמובן בסגנון העיצובי אליו אתם מתחברים, או שזה שכבר מאופיין בבית ויש להמשיך אותו.

לעיצוב מודרני ונקי, אפשר לשדרג במראה מנצנץ לקיר - קריסטל BRUSH בגוון כסוף או אפור.

למראה טבעי ורך יותר ניתן ליישם צבע טיח בגוונים טבעיים של חום, אפור, אוף וייט, ירקרק .

לסגנון קליל ואקלקטי, בחרו גוון עז ומלא לכל הקיר, כזה שיעשה וואו מכל זווית...
אם אתם פשוט רוצים לחדש או שאתם דוגלים במראה הלבן, תמיד אפשר לבחור בגוון לבן עם נגיעה של שמנת, מוקה או אפור אבן, הכול בהתאם לאווירה שאתם מעוניינים ליצור.

כעת כשהחלטנו כיצד יראו הקירות עלינו להתחיל חשוב על הסטיילינג המשלים לפינת האוכל הריהוט והכי חשוב, נאבזר ונסגנן את שולחן החג כך שיראה יפה וחגיגי עם הרבה שיק וכמובן שיהיה פרקטי.

לסגנון נקי והיי-טקי, בחרו בחומרים קרים של זכוכית, מתכת, עץ צבוע בתנור. לדוגמא, שולחן זכוכית מלבני עם כסאות לבנים ושלושה גופי תאורה מתכתיים קטנים מעל. וילונות רומיים מבד אפרפר, אגרטל מלבני שחור גבוה וקיר צבוע בקריסטל בראש אפור ומנצנץ.

לסגנון טבעי עם נגיעה כפרית, שולחן כבד מעץ מלא עם כסאות ברזל שחורים במראה כפרי ובשילוב עם כריות ישיבה מרופדים בבד פסים בכחול ולבן. קיר במראה טיח טבעי בגוון ירוק זית, מנורת שנדליר עתיקה וישנה משוק הפשפשים, וילונות פשתן עם רקמה עדינה, סדרה של כלי חרס על מדף או מסודרים על השולחן ישלימו מראה טבעי, כזה שיחמם לכם את הלב.

למראה קליל, צעיר עם טיפה חוצפה, שלבו חומרים וחפצים מכל מיני סגנונות. שולחן לבן עגול, סביבו כיסאות פלסטיק מעוצבים, כל אחד בגוון אחר, וילונות של פסים בשחור לבן, סדרה של קקטוסים בכלים צבעוניים במרכז השולחן, וקיר מרכזי בצהוב לימוני, עם קירות משלימים בלבן בוהק.

את שולחנות החג שלנו נתאים לסגנון העיצובי .



עיצוב שולחן בשני סגנונות:

שולחן צבעוני וססגוני- אם יש הרבה ילדים, כדאי לתת לשולחן נופך צעיר וקליל, כזה שיעשה לקטנטנים חשק לשבת סביב השולחן, לפחות עשר דקות.. אז איך עושים זאת? על ידי נגיעות צבעוניות בכל מקום.

לוחות עץ /דיקט צבועים בגוונים שונים ועזים יכולים לשמש כתחתיות לצלחות אישיות, או לכלי הגשה, ביחד עם ריבועי עץ קטנים שניתן להשיג בחנויות תחביב שישמשו כתחתיות לכוסות. בעזרת כל אלה ועל גבי מפה לבנה וניטראלית ובתוספת של 3 אגרטלים לבנים עם פרחים זהים באחד מהגוונים הנבחרים לתחתיות, ניתן ליצור מראה צבעוני כולל בדיוק לפי טעמכם האישי.

שולחן אלגנטי מרשים- ומה אם על פי מיטב מסורת האירוח השולחן צריך להיות, אלגנטי ובוגר, כזה שיעשה וואו לאורחים עוד לפני שהתיישבו??

לשם כך נשלב אלמנטים מנצנצים אך נשמור על מראה אלגנטי ומכובד. דמיינו שולחן ארוך לשנים עשר סועדים ,על גביו נפרוש מפת סאטן באפור כהה. לכל אורך השולחן נניח דיקט עץ ארוך וצר (ברוחב של כ-30 ס"מ), ממש כמו ה tablr runner המפורסם, רק קשיח ובעיצוב שלנו. את הלוח הארוך והצר שלנו נצבע בקריסטל בראש שזהו צבע נוצץ ויפה ואני הייתי בוחרת בגוון של זהב לבן, או יהלום כחול, גוון בהיר שיבלוט על-גבי המפה האפורה .

נשלים את הלוח שלנו גם בריבועי עץ קטנים של 10 ס"מ על 10 ס"מ שיקבלו את אותו גוון, וישמשו תחתיות לכוסות יין. במרכז השולחן על גבי הלוח ניתן להניח פמוט כסוף גדול שמיועד למספר נרות ומשני צידיו סידורי פרחים של שושנים לבנות באגרטלי זכוכית נמוכים בסגנון קלאסי. מפיות הסועדים מבד סאטן שחור מקופלות למלבנים צרים וקשורות בסרט סאטן לבן, על גבי צלחות לבנות. לחילופין ניתן להניח שני סידורי פרחים של שושנים אדומים וגבוהים באגרטלים כסופים וגדולים במרחקים שווים מקצוות השולחן,ולשלב ביניהם ומשני צידם , נרות נמוכים קובייתיים בגוון לבן על תחתית ריבועית כסופה. מפיות באדום כהה ועז מלופפות בשרוך סאטן שחור יתנו את הטאצ' הסופי לשולחן חגיגי עם הרבה סטייל ודרמה.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד