י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

יצרנית הרכב השוודית סאאב מבקשת הגנה מפני נושים

אנליסט: "היא כמו חיה פצועה - אתה חושב שהיא מתה - ואז היא שוב מתעוותת; אני מופתע שהיא עוד קיימת בשלב הזה"

  • ט' אלול התשע"א
סאאב. צילום: אי-פי
סאאב. צילום: אי-פי

יצרנית הרכב השוודית סאאב מבקשת מהשלטונות בשוודיה הגנה מפני נושיה דרך רה-ארגון החברה במהלך המנסה למנוע ממנכ"ל החברה, ויקטור מולר, להכריז על פשיטת רגל בזמן נסיונותיו להשיג מימון נוסף לחברה.

סאאב השהתה את פעילות הייצור באפריל האחרון, כאשר ספקים שלא קיבלו תשלום הפסיקו את ההתקשרות עימה. בנוסף, העובדים קיבלו את משכורותיהם באיחור של שלושה חודשים.

מולר אמר במסיבת עיתונאים, כי בכוונת החברה לשלם לנושיה את מלוא התשלום - 150 מיליון יורו. מולר ציין כי כשתוכנית ההגנה תאושר על ידי הרשויות בשוודיה, עובדי סאאב יקבלו את משכורות אוגוסט דרך הסכם עם הממשלה.

עם זאת, אנליסט הרכב ג'יי נאגלי, אמר ל-BBC כי עתיד החברה עדיין מעורפל. "אני מופתע שסאאב עדיין קיימת בשלב זה", אמר נאגלי. "היא כמו חיה פצועה. אתה חושב שהיא מתה ואז היא מתעוותת שוב. למה שמישהו יסתכן בקניית רכב חדש שהיצרנית שלו אולי לא תתקיים בעוד שלוש שנים?".

סאאב נרכשה בשנה שעברה על ידי יצרנית הרכב ספייקר מג'נרל מוטורס (GM) תמורת 74 מיליון דולר והודיעה בתחילת יוני כי הגיעה להסכם עם שתי יצרניות רכב מסין שישקיעו בחברה סכום כולל של 245 מיליון יורו (350 מיליון דולר).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד