כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תערוכת IFA נסגרת; עידן המחשבים הניידים הדקיקים רק מתחיל

עם סיומה של תערוכת IFA 2011, הגיע הזמן לסכם את המגמה שהתבלטה בה השנה: Ultrabooks - מחשבים ניידים דקים במיוחד. הנה מבחר הדגמים שיתחרו בקרוב במקבוק אייר

יותר קטן, יותר אוורירי. Lenovo U300s  צלם: לנובו
יותר קטן, יותר אוורירי. Lenovo U300s צלם: לנובו

בשעה זו ממש נסגרים לאיטם דוכני החברות בתערוכת IFA 2011 בפעם האחרונה השנה. יחד איתם מסתיימת גם הצגת הגל הראשון בעידן החדש של המחשבים הניידים - Ultrabooks. כדי לקדם את פניו של דור הניידים החדש, הנה סיכום היבול הראשון של ה"אולטרה-בוקים" שזה אך נולדו וכבר גורמים לטובי הניידים להרגיש "כבדים":

Lenovo IdeaPad U300s - המתמודד של לנובו בקטגוריה החדשה הוא הקרוב ביותר למחשבים הניידים המוכרים, וגם גודלו לא רחוק מהם, עם מסך 13.3 אינצ'. עיצובו הסולידי מזכיר הכלאה בין מחשב נייד לספר, ומסתיר מערכת אוורור חדשנית המזרימה אוויר כמעט מכל הכיוונים - מהצדדים, מאחור ודרך "המקלדת הנושמת". כל האוויר הזה מיועד לשמור על בריאותם של מעבד אינטל Core i7 מהדור החדש המלווה ע"י זיכרון RAM בנפח 4GB וכונן SSD בנפח 256GB. הגוף עשוי מקשת אלומיניום אחת, ומספק עובי של 15 מ"מ ומשקל של 1.3 קילוגרם. לנובו מבטיחה כי הסוללה שלו תחזיק שמונה שעות עבודה, או 30 ימי המתנה, ומחירו כאשר ינחת בשוק באוקטובר צפוי להתחיל מ-1,195 דולר (כ-4,400 שקל).

Toshiba Portege Z830 - המתחרה היפני הוא ככל הנראה המרשים ביותר עד כה. המחשב בעל המסך המט בגודל 13.3 אינצ' לא מסתפק במשקל הנוצה 1.134 ק"ג. הוא גם דוחס לתוך גופו בן 16 המילימטרים מעבד Core i3/i5/i7 מהדור החדש, זיכרון RAM של עד 6GB, סוללת שמונה תאים ומקלדת מוארת וחסינה לנוזלים. בנוסף, הוא כולל חיבור אחד בתקן USB 3.0 ושניים בתקן USB 2.0, שקע Ethernet, חיבורי וידאו מסוגי HDMI ו-VGA ומצלמת רשת. גופו עשוי סגסוגת מגנזיום וטושיבה מבטיחה כי הוא יהיה חזק ועמיד במיוחד. לשוק הוא יגיע בנובמבר, ומחיר המפרט הבסיסי ביותר שלו יהיה מתחת ל-1,000 דולר (כ-3,600 שקל).

Acer Aspire S3 - גם אייסר הטאיוואנית הציגה נייד דקיק עשוי סגסוגת אלומיניום ומגנזיום, בעובי 13 מ"מ ומשקל 1.3 ק"ג. בתוך גוף שעיצובו שאב כנראה השראה רבה מה-MacBook Air, נמצאים מעבד Core i3/i5/i7, כונן קשיח או כונן פלאש, מסך 13.3 אינצ' שמעליו ממוקמת מצלמת רשת ושלל חיבורים. הוא יימכר החל מסוף החודש הנוכחי ומחירו ינדוד בין 800 אירו למפרט הבסיסי ביותר לבין 1,200 אירו למפרט המתקדם ביותר.

Asus UX21 - אייסוס הטיוואנית הגדילה לעשות, והקטינה את המחשב אפילו יותר. הדגם שהציגה החברה בברלין מסתפק במסך 11.6 אינצ' אך עוביו נמדד ב-17 מ"מ ומשקלו ב-1.1 ק"ג בקירוב. הסיבה היא מבנה אלומיניום חזק במיוחד שנועד לשמור על שלמותם של המסך ומשטח המגע עשוי הזכוכית. המחשב הוכרז בתערוכת Computex לפני כשלושה חודשים, ובברלין הוצג כתזכורת להגעתו לשוק במהלך החודש. מחירו מיועד להתחיל מ-900 דולר (כ-3,300 שקל). בנוסף, אישרה החברה ב-IFA כי דגם בעל מסך 13.3 אינצ' בשם UX31 נמצא גם הוא בתנור.

כל אלה מצטרפים לסדרה 9 של סמסונג, שכבר הושקה בכל רחבי העולם, וכמובן גם ל-MacBook Air, חלוץ ה-Ultrabooks. הצגתו של המחשב הנייד בעל העובי חסר התקדים של פחות משני ס"מ הרעישה בזמנו את עולם המחשוב. ה"אייר" ניפץ את הנחת היסוד של שוק הניידים בשנה שקדמה להצגתו, לפיה מחשב עכשווי אינו יכול לשלב ניידות אמתית - דקות וקלילות, עם ביצועים משביעי רצון - מעבדים שאינם מסדרת Atom של אינטל. אך ע"י ויתור על תכונות שהוגדרו כמיושנות ולא הכרחיות הצליחה אפל ליצור מחשב בעל מימדים של נטבוק וביצועים קרובים יותר לאלה של נייד רגיל.

שלוש שנים לקח עד שאינטל, יצרנית המעבדים שעל רעיונותיה מבוסס רוב שוק המחשבים, אימצה את התפישה של אפל. בתחילת השנה היא הבטיחה לראשונה כי דור המעבדים החדש שתוציא השנה יאפשר ייצור ניידים דקיקים בעלי ביצועים חסרי תקדים. כדי לעשות סדר בבלגאן, היא נתנה לקטגוריה את שמה, והגדירה את דרישות הבסיס: מעבדי Core I מהדור השני החסכוני בחשמל, עובי של פחות מ-20 מ"מ, משקל של עד 1.4 ק"ג, חיי סוללה של 5 עד 8 שעות ומעלה ומחיר מומלץ של כ-1,000 דולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד