י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

זה הזמן לטפל בכפות הרגליים

בכפות הרגליים שלנו עלולות להיווצר יובש, עור קשה, נפיחות ועוד. ד"ר אבנר שמר, מומחה למחלות עור פטרייתיות, מסביר מהן הבעיות הנפוצות בכף הרגל ואופן הטיפול בהן

זה הזמן לטפל בכפות הרגליים

כפות הרגליים הן החיבור שלנו עם הקרקע וגם להן מגיע טיפול מסור. צורת החיים המודרנית, עמידה על משטחים קשיחים ונעליים לא מתאימות יוצרים עיוותים בכפות הרגליים, כאבים ונזק. כמו כן עלולות להיווצר תופעות לוואי כמו: הזעת יתר, ריחות לא נעימים, יובש, עור קשה, עייפות ונפיחות כפות הרגליים ועל כן חשוב עוד יותר להיות מודעים לתופעות אלו ולדעת כיצד לטפל בהן. ד"ר אבנר שמר, מומחה למחלות עור פטרייתיות (המיקולוגיה), ממומחי פורטל doctors מסביר מהן הבעיות הנפוצות בכף הרגל ואופן הטיפול בהן.

פטרת כף הרגל – הינה הזיהום הפטרייתי הנפוץ ביותר. למעלה מ-20% מקרב האוכלוסייה סובלים מפטרת כף הרגל. כ-65% מתוכם, חוו פטרת אף מספר פעמים. לחות יתר, רטיבות וחוסר אוורור הינם הגורמים העיקריים להתפתחות הזיהום הפטרייתי, לכן ההידבקות מתרחשת במרבית המקרים במיקומים ציבוריים כמו: מקוואות, מקלחות, מועדוני ספורט, בריכות ציבוריות וכו'. מידת ההדבקה גבוהה במיוחד במגזרים בהם כף הרגל מזיעה בנעל. התסמינים המלווים את פטרת כף הרגל גורמים לחוסר נעימות, ומטרד שאינם נותנים מנוח, הם מלווים בפריחה, גירוד ועקצוץ בכף הרגל ובין האצבעות, קילוף העור, שעלולים להתפתח לשלפוחיות, אדמומיות, והופעת סדקים עמוקים שיכולים לגרום לזיהום חמור.

ד"ר שמר אומר כי קיימים היום בשוק תכשירים רבים המתאימים לטיפול בפטרת כף הרגל, ברוב התכשירים יש להתמיד בטיפול כשבועיים או שלושה עד שסימני הפטרייה נעלמים מהעור, ולכן רוב המשתמשים אינם מתמידים בטיפול מה שגורם לחזרתה של הפטרת. "במקום לטפל בפטריות יום אחרי יום אחרי יום, קיים תכשיר חדשני למיסיל once שהוא המוצר היחיד שהוכח כיעיל בכך שקוטל את הפטריות ברגליים בפעם אחת. מדובר בטיפול חד פעמי המשמיד את הפטרייה ומביא להקלה בתחושות הגירוד והעקצוץ תוך 30 דקות מתחילת השימוש בו באמצעות פטנט ה- FFS , פטנט מדעי וחדשני של תמיסה במרקם ג'ל, היוצרת שכבה שקופה וגמישה על העור, הנותרת כ-72 שעות. החומר הפעיל טרבינפין חודר לעור במהירות ומגיע לריכוז פונגיצידי (קטל הפטרייה) בשכבה העליונה של העור (סטראטום קורניאום) תוך 30 דקות", אומר ד"ר שמר.

ציפורן חודרנית – הציפורן צומחת קדימה. מכיוון שהציפורן נוקשה היא חודרת דרך רקמות רכות שעומדות בדרכה, כגון העור. בדרך כלל ציפורן חודרנית מופיעה בבוהן. הגורם השכיח ביותר לכך הוא גזירה לא נכונה של ציפורניים. הטיפול המומלץ להקלה מידית הינו להשרות את הרגל במים פושרים מהולים בסבון או במלח, למשך 15-20 דקות, כמה פעמים ביום. נעילת נעליים פתוחות מקדימה או סנדלים-תמנע לחץ על הציפורן הכואבת. לא מומלץ להסיר לבד את הציפורן. המוצרים המומלצים לטיפול בציפורן חודרנית: קוצץ ציפורניים או מספריים, מלחי אמבט לרגליים המכילים מינרלים מים המלח-התמיסה מאיצה את חילוף החומרים ומפחיתה נפיחות בכך שהיא מעודדת את הפרשות העור.

יבלת כף הרגל – היבלת מצויה בדרך כלל בנקודות לחץ ומתפתחת על סוליית כף הרגל. צורתה שטוחה בשל הלחץ שגורמת ההליכה. היא נחשבת קשה לטיפול והיא רגישה וכואבת בדרך כלל. היבלות נוצרות מלחץ או שפשוף של הנעל על כף הרגל. לעיתים, כחלק מתהליך ההתהוות של היבלת, מופיעה קודם שלפוחית. יבלות יופיעו לרוב אצל נשים-הנועלות נעליים צרות, בעלות עקב שלעיתים לוחצות. הטיפול המומלץ כדי להוריד יבלת הוא להשרות את כפות הרגליים בקערה על מים חמים וסבון העשוי מחומרים טבעיים, כגון שמן זית, לאחר מכן יש להוציא את הרגל, לנגב אותה, ובאמצעות מכשיר לשיוף יבלות לשייפה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד