ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

כועס על המתמחים: ליצמן מביע תרעומת

ימים אחדים לאחר 'פגישת הפיוס', דחו המתמחים את הצעת הפשרה של ליצמן • סגן השר: "יש להם כנראה עניין בהחרפת המאבק, שכן הם היחידים שמרוויחים כעת מהמשבר"

לחצמן. צילום: יואל לוי
לחצמן. צילום: יואל לוי

הבוקר (ה'), די במפתיע, יצא סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, נגד המתמחים. ההפתעה גדולה בעיקר על רקע העובדה שבימים האחרונים ניהל ליצמן שיחות ארוכות עם נציגיהם. על שיחה אחת כזו דיווחנו בהרחבה, היא נערכה בביתו של עוזרו הנמרץ של סגן השר, מנחם גשיד, ובהחלט נערכה באווירה ידידותית למדי.

במהלך כל השיחות שב ליצמן והבהיר כי הוא מעריך ומוקיר את עבודתם של המתמחים ורואה בהם את עתיד הרפואה בישראל.

אז מה בעצם קרה הבוקר?

ובכן, בבסיס עמדה הצעתו של ליצמן להוסיף לשכרם של הרופאים המומחים הצעירים שיבחרו לעבוד במשך כל שעות היום במערכת הציבורית למעלה ממיליון שקלים. ההצעה באה לאחר סיכום שלו עם האוצר מלפני מספר חודשים ואשר מדבר על מנגנון של "פול טיימר", שלדעת ליצמן יכול בהחלט להוות כרגע פתרון אמיתי למצוקת המתמחים.

מדובר בכעשרת אלפים שקלים נוספים למשכורת, מלבד עלות ההסכם לכאלף רופאים. בכך הוא הבטיח את עתידם הכלכלי בשנים הקרובות.

אבל למרות הכול החליטו המתמחים אמש (ד'), סמוך לחצות, לדחות את ההצעה, וזאת באמצעות העברת הודעה לעיתונות ותוך העברת נתונים בלתי מדויקים בעליל, לדעת ליצמן, ומבלי שטרחו ליידע אותו ואת מנכ"ל משרדו על כוונתם.

הבוקר, כאמור, הביע ליצמן תרעומת "על התנהלותם של המתמחים והיגררותם לספינים של יועצי תקשורת, להם יש כנראה עניין בהחרפת המאבק, שכן הם היחידים שמרווחים כעת מהמשבר ומקבלים תמורה הגונה".

סגן השר הודיע כי ימשיך לקדם הצעתו להוספת למעלה ממאה מיליון שקלים לרופאים שיבחרו לעבוד במערכת הציבורית במשרה מלאה, עם קבוצות רופאים אחרים שיודעים להעריך תוספת כה משמעותית בשכרם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד