י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תופעה ושמה כינים: טיפים ודרכים לטיפול

מהי בעצם הכינה? איך נדבקים? כיצד היא נוצרת? מה הדרך הטובה ביותר להתמודד עימה וכיצד מסבירים לילדים על ההידבקות? כל הפרטים בכתבה שלפניכם וגם על המוצר החדש לטיפול יעיל - ריזאלטס

תופעה ושמה כינים: טיפים ודרכים לטיפול



מי מאיתנו לא מכיר את בעיית הכינים, הן מילדותו והן אצל הילדים. הכינים הם חרקים קטנים החיים על השיער והקרקפת, גודלם כגודל של גרגר שומשום וצבעם מחום בהיר ועד חום כהה. הכינים ניזונות מהדם הנמצץ מן הקרקפת וגורמות בעיקר לגירוד בראש, צריבה, תחושת אי נוחות, הפרעה לריכוז ולשינה ואף לזיהומים בעקבות הגירוד. פיהן מעוצב באופן המאפשר לו לחורר את העור ולהזריק רוק המונע את קרישת הדם.

כיני הראש אינן יכולות לשרוד זמן רב הרחק מראש אנושי, מאחר שללא ארוחות הדם שלהן, הן נוטות להתייבש במהירות ולמות. רוב הכינים הנמצאות על הראש הן נקבות ולכן ההתרבות היא כה מהירה. כיני הראש חיות כשלושים יום והן מבלות את כל חייהן על "פונדקאי" אנושי, אחד או יותר.

בנוסף למציצת הדם, הכינים גם מטילות ביצים המודבקת אל בסיס השערה ומהן בוקעות, לאחר שבעה ימים, כינים חדשות. הכינה הבוגרת מסוגלת להטיל בין 5 ל-10 ביצים ביום. לאחר שהופרתה בידי הזכר, מטילה נקבת הכינה מספר ביצים ומדביקה כל אחת מהן בקפידה את בסיס השערה, מקום בו הטמפרטורה נוחה במיוחד. לאחר שיבקעו מהביצים ניפמונות הן ישאירו מאחוריהן קליפת ביצה הנשארת דבוקה למקומה. לאחר כעשרה ימים הופכות הכינים הצעירות לבוגרות ומוכנות להתחיל במחזור הריבייה.

איך מסבירים לילדים על הכינים

אחת הבעיות עימן נאלצים הורים להתמודד היא כיצד להסביר לילד שיש בראשו כינים? ילדים ששומעים שיש להם כינים עלולים להיות מבולבלים, מודאגים או נבוכים. לכן, מומלץ לשוחח עם ילדיכם על הנושא בצורה נכונה ובוגרת.

• אל תאבדו את העשתונות. גם אם אתם מודאגים או מבולבלים באשר לכינים, נסו לשמור על קור רוח לידם. לא כדאי שהילד יקבל את הרושם שאתם כועסים עליו או סבורים שההידבקות היא באשמתו.

• מומלץ לנפץ את המיתוס הנפוץ שהכינים נמשכות רק לשיער מלוכלך. הסבירו לילדים שכינים אוהבות את כל סוגי השיער ולא אכפת להן אם הוא מלוכלך או נקי.

• אין צורך להרבות במידע מיותר ומורכב בנושא חרקים או כינים. אמנם ישנם ילדים הלהוטים לדעת הכל על כינים, אך חלקם עלולים לסבול לאחר מכן מקשיי הירדמות לאחר שיבינו שחרקים מטילים ביצים על ראשם.

• היו החלטיים ונמרצים. הודיעו לילדים שבכוונתכם לחסל את הכינים לחלוטין ושהם לא יאלצו להתמודד עוד זמן רב עם הראש המגרד.



יש פתרון לכינים - ריזאלטס

הדרך היחידה למנוע מכיני הראש להגיע אל הראש שלכם ושל ילדכם היא להימנע לחלוטין מכל מגע ראש בראש, מצב כמעט בלתי אפשרי, בעיקר אצל ילדים. אבל אם כבר נדבקנו בכינים - הדרך הטובה ביותר לטיפול בהן הינה בשימוש במגוון תכשירים הקיימים כיום בשוק ולאחר מכן על ידי טיפול מונע והמשך מעקב. חלק מהתכשירים הללו עשויים להכיל חומרי הדברה ולהיות מסוכנים עבור ילדכם. אחרים נמצאו שלא יעילים ולא פתרו סופית את הבעיה.

תכשיר ריזאלטס, הפותח על ידי Piedmont Pharmaceuticals מארה"ב ונמכר כבר מספר שנים בישראל, הוכח כתכשיר הטוב ביותר כמשמיד כינים ומסלק ביצי כינים. ריזאלטס מהווה פריצת דרך ומשנה את כללי המשחק בכל מה שקשור לטיפול בכינים.

ריזאלטס פותח בסטנדרטים רפואיים בינלאומיים והוא נחשב למוביל בשוק באנגליה ובקנדה בשנים האחרונות. באמצעות חומר ייחודי אשר פותח על בסיס חומרים ידועים ובטוחים לשימוש, ריזאלטס ממיס במהירות את שכבת השעווה העוטפת ומגינה על הכינה, דבר הגורם לתהליך התייבשות מהיר של הכינה עד למותה. הכל בטיפול קצר ומהיר. עד כה, ריזאלטס הראה אפקטיביות גבוהה מאוד בהשמדת כינים, עד ל-96.5% הצלחה.

בנוסף לכך, בפיתוח המוצר הושקעו מאמצים רבים כדי לענות על צרכי המשתמשים ולכן ריזאלטס אינו מכיל חומרי צבע וריח ואין בו כל שימוש בחומרי הדברה כימיים, כפי שבשנים האחרונות מתחזקת מגמה להימנעות משימוש בחומרים אלה. לכן, ריזאלטס מהווה אלטרנטיבה יעילה לאימהות המעוניינות לטפל בילדיהן במוצר נגד כינים אשר אינו מכיל חומרי הדברה כימיים.

בנוסף ליתרונות אלו, פעולתו של התכשיר מאוד מהירה ואורכת 10 דקות בלבד, תכונה ההופכת את ריזאלטס לידידותי להורים ולילדים כיוון שאין צורך בהמתנה ארוכה. באמצעות מרכיב הסיליקון שבו, ריזאלטס אף מאפשר סירוק קל ונעים ומשאיר את השיער רך ומטופח לאחר סיום הטיפול ושטיפת השיער.

ערכת ריזאלטס כוללת מסרק איכותי עם שיני ברזל המסייע בסילוק ביצי כיני הראש וסילוק הכינים המתות ולכן אין צורך לרכוש מסרקים אחרים. ריזאלטס הוא כיום המוצר מספר אחת במוצרי הכינים ללא חומרי הדברה. אמהות רבות משתמשות בתכשיר ומרוצות מאוד מהתוצאות וגם אתם מוזמנים לנסות ולהיווכח בתוצאות.

קישורים:
לפרטים נוספים בקרו באתר החברה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד