כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

איביי רוכשת את The Gifts Project הישראלית תמורת למעלה מ-20 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי שהקימו מאיה גורה, רון גורה, מתן בר וארז דיקמן פיתח פלטפורמה לקניה קבוצתית של מתנות באינטרנט

  • י' אלול התשע"א
איביי רוכשת את The Gifts Project הישראלית תמורת למעלה מ-20 מיליון דולר

חברת איביי העולמית רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי The Gifts Project תמורת למעלה מ-20 מיליון דולר, כך נודע ל-TheMarker. במסגרת העסקה תהפוך החברה הישראלית הצעירה למרכז פיתוח של איביי שיעסוק בפיתוח חדשנות בתחום החברתי. הסטארט-אפ הישראלי, שהוקם על ידי מאיה גורה, רון גורה, מתן בר וארז דיקמן, מעסיק 8 עובדים. השקעת סיד ראשונית בחברה בהיקף של 100 אלף שקל בוצעה על ידי יוסי ורדי ואייל גורה, אחיו של רון, ומייסדן של החברות Picscout ו-PicApp. באוקטובר 2010 גייסה החברה מיליון דולר מקרן ג'מיני הישראלית, אליה הצטרפה גם קרן ההון סיכון האירופית אינדקס. כלומר, המשקיעים יחזירו תשואה של קרוב לפי 15-20 על ההשקעה שלהם תוך תקופה של כשנה. מרוויחה נוספת מהאקזיט היא קרן תמורה, המסייעת לתוכניות רווחה וחינוך לנוער, שקיבלה אופציות בחברה ביום הקמתה וכעת תממש אותן.

בינואר האחרון הכריזה אי-ביי על שיתוף פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי. בעקבות שיתוף הפעולה היישום של The Gifts Project מוטמע באתר של הקמעונאית המקוונת. משתמש המבקר באי-ביי ומעוניין ליזום קניית מתנה משותפת מגיע ליישום הקנייה הקבוצתית, מקליד את שמו של האיש שעבורו הוא מעוניין לרכוש מתנה או בוחר דרך היישום את הפרופיל של אחד מחבריו מפייסבוק. לאחר מכן הוא בוחר את האירוע שבעבורו נרכשת המתנה, מחפש מתנה מבין המוצרים המוצעים באי-ביי או מקבל הצעות למתנה, בהתבסס על תחומי העניין של החבר בפרופיל שלו בפייסבוק. אחר כך מציג מארגן הקנייה את הסכום ומקליד את שם המשתמש שלו ב-PayPal ואת היום האחרון לאיסוף הכסף, ומזמין אנשים להשתתף במתנה באמצעות פייסבוק, טוויטר או מייל. איסוף התשלום והרכישה נעשים באמצעות טלפון נייד או מחשב.

ביולי סיימה החברה את ההסכם הבלעדי שהיה לה עם אי-ביי שהוגבל לתקופת החגים בארה"ב, וחתמה על הסכמים להטמעת יישום הקניה החברתית שפיתחה באתרי רשת בתי הכלבו מייסיס, רשת החנויות האמריקאית לעיצוב הבית Crate & Barrel שתעלה את היישום של החברה לאוויר בסוף יולי, ואתר המתנות Cafe Press .

המודל העסקי של The Gifts Project מבוסס על שילוב יישום הקנייה המשותפת באתרים של קמעונאיות ברשת. הקנייה המשותפת אמורה להגדיל את החשיפה למוצרים ואת הרווחים לקמעונאיות האינטרטיות, ומאפשרת ל-The Gifts project לקבל עמלה (בחברה צפויים לקבל מאי-ביי עמלה של 4%-5% מכל קנייה). בחברה מספרים על רכישה של אייפדים, אייפונים ומק-בוקים שביצעו עד כה הלקוחות - אבל גם על מתנות מקוריות יותר. הסכום המקסימלי שבו יכולים הגולשים לרכוש מתנה באי-ביי דרך The Gifts Project הוא 2,000 דולר.

The Gifts Project הוקם ב-2010 על-ידי רון גורה, אחיו של אייל גורה מייסד הסטארט-אפים פיקסקאוט ופיק-אפ, מאיה גורה אישתו של אייל, מתן בר וארז דיקמן, וגייסה השקעת Seed מיוסי ורדי. המודל העסקי של החברה מבוסס על שילוב יישום הקנייה המשותפת שפיתחה, באתרים של קמעונאיות ברשת. הקנייה המשותפת אמורה להגדיל את החשיפה למוצרים ואת הרווחים לקמעונאיות האינטרטיות, ומאפשרת ל-The Gifts project לקבל עמלה. לדברי רון גורה, באחרונה גייסה החברה, שמנתה 8 אנשי צוות, שישה מתכנתים חדשי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד