כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סקר מגלה: כל נהג רביעי מסמס בזמן נהיגה

על פי סקר שערכה עמותת עור ירוק, רוב מכריע של הנהגים (95%) מודעים לסכנה. מנכ"ל אור ירוק: "נהג כזה עלול להרוג לא רק את עצמו אלא גם את הנוסעים ברכב שלו וברכבים ליד"

סקר מגלה: כל נהג רביעי מסמס בזמן נהיגה




מסקר שערכה אור ירוק עולה כי כל נהג רביעי (27%) מודה כי הוא נוהג לשלוח SMS בזמן נהיגה. כל זאת, למרות שרוב מכריע של הנהגים (95%) מודעים לסכנה, ואומרים כי שליחת SMS בנהיגה היא פעולה מסוכנת.

הסקר, שבוצע עבור אור ירוק באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, בוחן ועוקב לאורך זמן אחר שיעור הנהגים בישראל המשתמשים ביישומים שונים של הטלפון הנייד בזמן נהיגה, כמו דיבור, שליחה או קבלת SMS. כמו כן, הסקר בוחן את תפיסת הסיכון של נהגים על ביצוע פעילויות אלה בזמן נהיגה. עוד עולה מן הסקר, כי שליש מהנהגים (31%) מודים כי הם מדברים בטלפון הנייד בזמן הנהיגה, ללא דיבורית או אוזנייה, וכי 65% מהנהגים מדברים בטלפון הנייד בזמן הנהיגה עם דיבורית או אוזנייה.

כאשר משווים את הנתונים לאלו שהתקבלו לפני כשנה, נמצא כי ניכרת יציבות במספר הנהגים שדיברו בנייד עם דיבורית או אוזנייה בזמן נהיגה, או כתבו הודעות SMS. עם זאת, חלה עליה מדאיגה בשיעור הנהגים אשר דיווחו כי הם משתמשים בנייד בזמן נהיגה ללא דיבורית – 15% במחקר הנוכחי, לעומת 7% בלבד במחקר שנערך ביוני 2010.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "נהג שעסוק בפעולות אחרות בזמן נהיגה, כולל העברת סמס ושיחות בטלפון הנייד ללא דיבורית, עלול להרוג את עצמו ואת הנוסעים שעימו ברכב וברכבים שליד. SMS בנהיגה הוא כמו לנהוג עיוור במשך 10-15 שניות, ומחקרים שנערכו בעולם הראו כי פעולה זו גורמת לסטיית הרכב מהנתיב ב- 91% מהמקרים".

בחלוקה למחוזות עולה, כי 36.9% מנהגי מחוז השרון דיווחו כי נהגו ודיברו בנייד ללא דיבורית או אוזנייה. במחוז ירושלים דיווחו כך 37% מהנהגים, במחוז הצפון - 32.9% מהנהגים, במחוז הדרום – 29.5%, ובמחוז המרכז – 27%. באשר להודעות SMS, נהגי מחוז השרון מובילים עם שיעור של 32.2% הנוהגים לקרוא או לשלוח SMS בזמן הנהיגה, ואחריהם נהגי ירושלים עם 28.3%, 28.1% מנהגי הצפון, ובאזור הדרום – 16.1% בלבד.

הסקר נערך עבור אור ירוק ע"י מכון גיאוקרטוגרפיה, בשיטת אומניבוס טלפוני בקרב 360 נהגים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת במדינת ישראל. הסקר בוצע במהלך השבוע השלישי של מרץ 2011. טווח השגיאה הסטטיסטית המרבית בנסיבות דגימה זו הוא 5.1% +, ברמת מובהקות של 95%.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד