כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תערוכת IFA מציגה את הגאדג'טים של 2011

החדשנות מתקרבת לקהל הרחב: 238 אלף מבקרים הסתובבו בין 1,441 מציגים בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם - IFA 2011, שנסגרה בשבוע שעבר בברלין

  • י"ב אלול התשע"א
תערוכת IFA בברלין. צילום: בלומברג
תערוכת IFA בברלין. צילום: בלומברג



למרות חששות המארגנים, גם השנה הוכרז על שיא חדש במספר המבקרים בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם - IFA 2011, שנסגרה בשבוע שעבר בברלין. 238 אלף מבקרים הסתובבו בין 1,441 מציגים, בשטח של 140 אלף מטרים רבועים.

אמנם רף הציפיות היה גבוה, במידה רבה בזכות התחושה כי עולם הטכנולוגיה האיץ את קצב החידושים בשנים האחרונות, אך התערוכה לא הציגה חידושים חשובים. כפי הנראה, חברות הטכנולוגיה זקוקות עכשיו לזמן כדי להוזיל את כל הפיתוחים מהשנים האחרונות, באופן שיאפשר להן לחדור לשווקים נוספים.

במקרים שבהם הוצגו חידושים מעניינים - שלושה מהם נמצאים לפניכם - לא היתה ממש סיבה למסיבה, לאחר שהתברר כי מועדי השקתם נמתחים לאורך השנתיים הקרובות, אם בכלל. מסקנה נוספת שעולה מהתערוכה היא שהגאדג'טים השונים, מהסלולרי ועד מסכי הטלוויזיה, מתחילים להיראות דומים זה לזה - מלבן עם מסך. ולבסוף, אם להמר על פי נוכחותם ורב-שימושיותם של הטאבלטים, זו תהיה המיני-מהפכה הבאה. גם זו, אגב, לא ממש חדשה - יו"ר מיקרוסופט לשעבר ביל גייטס כבר דיבר עליה לפני יותר מעשור.

GPS על השמשה הקדמית

עוד לא התרגלנו למערכות ניווט לווייני משולבות ברכב שמשוות לו מראה של תא טייס, וכבר באה חברת פיוניר עם מערכת שהופכת אותו לחללית.

פיוניר עומדת להשיק בשנה הבאה גאדג'ט עתידני, שנראה כאילו נלקח מסרט מדע בדיוני - מקרן לייזר שמציג את תוואי הדרך על גבי שמשת הרכב. המקרן בנוי משני חלקים: יחידת ההקרנה - שאינה קטנה בכלל, במיוחד בהשוואה למיקרו-מקרנים שקיימים היום בשוק - ומשטח תצוגה שקוף המותקן על שמשת המכונית, במקום שבו נמצא מגן השמש.

המערכת מתממשקת למערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד של גוגל. לצד המפה, ששטח התצוגה שלה גדול בהרבה מזה של מכשירי GPS יעודיים, מופיעה דמות הרובוט של אנדרואיד, שמעדכן את הנהג במידע שימושי על הדרך. הרובוט מעדכן גם במידע מהסלולרי - למשל, אם מתקבלת שיחה, הנהג יכול לראות מי מתקשר על גבי צג הלייזר. המקרן יושק ב-2012 ביפאן ושנה לאחר מכן באירופה.

הפטפון החדש

מי שהסתובב בביתני חברות הבידור הביתי לא יכול היה שלא להבחין ב"סלונים" רבים שניצבו לצד הרמקולים המעוצבים עם מעגני האייפון, וכללו לא מעט מכשירי פטיפון.

אם עד לא מזמן היה אפשר להשיג פטיפונים רק בחנויות יד שנייה, או לחלופין לרכוש נגן מקצועי יקר המיועד לתקליטנים, כיום החלו חברות רבות לייצר פטיפונים חדשים לגמרי ולא יקרים מדי, המאפשרים להעתיק את המוסיקה ישירות מהתקליט לנגן המדיה הדיגיטלית.

המטבח שומר על הסביבה

המטבח הירוק של החברה הגרמנית באוקנכט מאפשר - לפי הבטחות החברה - חיסכון של עד 70% באנרגיה ועד 2,000 ליטר של מים בשנה, באמצעות מערכת מיחזור מים, שימוש באנרגיה סולרית וניהול המערכת באמצעות מחשב.

המים החמים מגיעים אל הברז מהתקן על הגג, העושה שימוש באנרגיה סולרית. המים מהכיור, ממדיח הכלים ומסיר האידוי (החפץ העגול שבמרכז) עוברים טיהור, כדי שאפשר יהיה לעשות בהם שימוש חוזר.

על כל המערכת מנצח מחשב, שמתזמן את תפעול המכשירים החשמליים בהתאם לשעות שבהן תעריפי החשמל נמוכים יותר. כל המערכת המחוברת לאינטרנט, ומשם היא שואבת את המידע הנדרש לניהול החכם של המטבח. המערכת כוללת גם יחידת גז, שמאפשרת ליצור מי סודה, שמגיעים ישירות אל הברז.

המחיר לא נקבע עדיין, גם מכיוון שהחברה לא סיימה את פיתוחם של חלק מהמכשירים, וגם מפני שבאוקנכט לא מייצרת את רהיטי המטבח עצמם, אלא רק את המכשירים החשמליים, כך שמי שירצה להתקין את המטבח החכם ייאלץ לתכנן ולהזמין אותו בנפרד.

שפופרת לטלפון החכם

חברת נייטיב-יוניון הציגה קו של שפופרות שמתחברות לטלפון החכם - משפופרות צבעוניות בעיצוב שמזכיר את טלפוני החוגה של בזק, ועד לשפופרת בעיצוב מייקל יאנג, שמחירה כ-200 דולר.

כשמניחים את השפופרת על הבסיס, המשמש גם מתקן עגינה לאייפון, היא נראית כמו יחידת רמקולים ניידת לסלולר.

ארקייד לאייפד

נוסטלגיה אפשר היה למצוא גם בפינת מכונות משחקי הוידיאו, שם שיחקו במרץ אנשים שנראו כילידי בסוף שנות ה-90 - עם אייפד שמשמש מסך, וכפתורי משחק וג'ויסטיק שנלקחו היישר מאולמות הארקייד של שנות ה-80.

לצ'וטט עם הטלוויזיה

טלוויזיית ענק מסתובבת, טלוויזיה מפוצלת ומסך מפלצתי מעוצב שמשמש גם מראה - יצרנית טלוויזיות האיכות הגרמנית Loewe הציגה בתערוכה שלושה אבות טיפוס של טלוויזיית העתיד, שאמורים לתת מענה לשימוש הנעשה והולך נפוץ בתוכן אינטרנטי על גבי המסך הסלוני.

Loewe Pivot היא טלוויזיה בעלת מסך רחב, הכולל אופציה לצפייה לא רק במצב "מסך רחב", אלא גם ברוחב מסך סינמסקופי - כמו בקולנוע. המסך, הכולל נגן BlueRay מובנה, מסוגל להסתובב ב-90 מעלות כדי להתאים לא רק להצגה של סרטים וטלוויזיה אלא גם של מידע וחדשות.

Loewe Module הוא מסך מפוצל, ללא רגליים, הכולל מסך עיקרי ולצדו מסך קטן הנוטה בזווית. המסך הנוסף נועד לאפשר לצופה או לשחקן הווידאו להתעדכן בנעשה ברשת או לצ'וטט מבלי להפריע למהלך הצפייה או המשחק.

Loewe Mirror היא הפוזה במיטבה - טלוויזיית ענק שהיא גם מראה. וזהו בערך. החברה לא מסרה אלו מהטלוויזיות ייכנסו לפס הייצור, והדיילות של הביתן הונחו לומר כי החברה ביקשה לבחון את תגובת הקהל אליהן בתערוכה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד