כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

גוגל מתנצלת על ההשבתה ב-Docs

השבתה בשירות ניהול המסמכים של גוגל שאירעה ביום רביעי האחרון, הפכה רשימות, מסמכים, שרטוטים וסקריפטים לבלתי זמינים לרוב משתמשי השירות למשך שעה

  • י"ב אלול התשע"א
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

שדרוג תוכנה כושל גרם להשבתת חלקים מגוגל דוקס, חבילת התוכנות המשרדיות בענן של גוגל, למשך שעה ביום רביעי. שינויים שבוצעו כדי לשפר את יכולות השיתוף בזמן אמת בחבילה גרמה לבאג בלתי צפוי בניהול הזיכרון, שבתורו הפיל את המערכת.מגוגל נמסר כי מדובר במצב אשר החברה נוקטת בצעדים כדי למנוע את הישנותו. ההשבתה הפכה רשימות, מסמכים, שרטוטים וסקריפטים לבלתי זמינים לרוב משתמשי דוקס, ביניהם גם אנשים המשתמשים בתוכנה לצרכי עבודה. מסתמן כי לא נגרם נזק למצגות וגיליונות אלקטרוניים לא נפגעו.

"מאז פתרון הבעיה, אנחנו עובדים על הבנת ציר הזמן של האירוע, ויצרנו רשימה של צעדים שיפחיתו את הסיכוי להישנות המקרה, גם יקצרו את משך הזמן הדרוש לשים לב לקיומה של בעיה ולפתור אותה, וגם יגבילו את טווח הפגיעה של כל בעיה בודדת", כתב אלן וורן, מנהל הנדסה בגוגל, בפוסט שפרסם בבלוג של החברה ביום שישי.

גוגל תספק פרטים נוספים לגבי ההשבתה בדיווח רשמי שיפורסם מאוחר יותר ב-Apps Status Dashboard, שלה, אתר המפרט את סטטוס הביצועים של היישומים בגוגל Apps, חבילת השיתוף והתקשורת העננית. דוקס היא חבילת תוכנות נפרדת שהיא גם חלק מ-Apps. "אנו מתנצלים על חוסר הנוחות והתסכול שהשביתה גרמה", כתב וורן.

לגוגל יש ציפיות גבוהות לגבי האימוץ של חבילת היישומים לעסקים בחברות גדולות, ובשנים האחרונות מוסיפה החברה תכונות הדרושות למחלקות IT של חברות. השבתות כמו זו של יום רביעי לא עוזרות לאסטרטגיה של גוגל בשכנוע מנהלי מערכות מידע לאמץ את חבילת היישומים העסקית שלהם. עם זאת, גם המתחרה העיקרי של גוגל Apps, אופיס 65 של מיקרוסופט וממשיך דרכו, ה-Microsoft Business Productivity Online Suite, סבלו ממספר השבתות משמעותיות בתשעת החודשים האחרונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד