י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ישר לתנור מוכן לבישול ! מתכון בשר דל שומן בדבש מיוחד לראש השנה

בחג הפסח האחרון עשינו הכירות ראשונה עם נתחי הבשר המיוחדים של 'פלייש' – הפרנץ' רוסט והלונדון ברויל והבריסקט. התגובות הנלהבות עודדו אותנו להכין שוב לכבוד ראש השנה סט מדורים נוסף עם כמה מתכוני בשר מיוחדים הקשורים עם הסימנים שנוהגים לאכול בראש השנה. כדאי לעקוב אחרי המדור

ישר לתנור מוכן לבישול ! מתכון בשר דל שומן בדבש מיוחד לראש השנה

בשר דל שומן:

לונדון ברויל (Shoulder London broil) מי יודע? - נתח ה"לונדון ברויל" הוא בשר דל שומן מאוד. הוא מגיע מנתח הכתף המרכזי של העגל שעבר קיצוב מקצועי משומן ומסחוס קשה (שחוצה אותו באלכסון), אחרי הקיצוב נשארה לנו חתיכה מוצקה ואחידה ללא שומן. הנתח מדהים במראהו ובטעמו ולא להאמין כמה קל ומהיר להכין אותו.

שלא תטעו....ה'דל שומן' לא מורגש בטעמו של הנתח – אדרבה, נתח ה'לונדון ברויל' הפך מאז הגיע לישראל ללהיט במסעדות ובתי מלון לרוסט ביף, לפלטות בשר, לכריכים ועוד ועוד. יש מהשפים שמכנים אותו 'סינטה קידמי'.


'לונדון ברויל' (דל שומן) בדבש

חומרים:
1.5 קילו נתח בשר לונדון ברויל
חצי כוס דבש
כף מלח

הוראות הכנה:
מחמים את התנור לחום של 200 מעלות,
מפזרים את המלח על הבשר מכל הצדדים,
מכניסים את הבשר לתנור לרבע שעה,
מוזגים רבע כוס דבש על הבשר,
מורידים את החום ל170 מעלות,
מחזירים את הבשר לתנור לחצי שעה (לדרגת מדיום),
פורסים דק ומגישים עם רבע כוס נוסף של דבש (אפשר לצקת ואפשר להניח כמטבל, בכל מקרה, ניתן לחמם קצת את הדבש).

המתכון פשוט וקל מאד להכנה ומתאים מאד למי שרוצה לשמור על איזון בשלושת ימי השבת והחג. את ה'לונדון ברויל' אפשר להגיש גם קר והוא מתאים מאד כך לסעודות הבוקר של השבת והחג.

טיפ לחיתוך מובחר:
בזכות המרקם האחיד של ה'לונדון ברויל', ניתן לחתוך את נתח הבשר בקלות כשהבשר חם או קר, לפרוסות עבות או דקות. כמו תמיד, את החיתוך יש לעשות בניגוד לכיוון סיבי הבשר גם אם בשל כך רוחב הפרוסות לא יהיה אחיד.



לראשונה בישראל חברת "פלייש" שלחה למפעלי הייצור בדרום אמריקה צוות קצבים אמריקאים מקצועיים שהכינו סידרת נתחי בשר איכותיים, חלקם מוכרים בישראל וחלקם מוכרים רק בחו"ל.


כל נתחי הבשר מכילים 100% בשר ללא עיבוד או תוספות, נתחי הבשר עברו קיצוב מקצועי והם נקיים ומוכנים לבישול ואפייה ממש כמו שמקובל בארה"ב ובאירופה. נתחי הבשר של 'פלייש' כשרים 'למהדרין מן המהדרין' לפסח ולכל ימות השנה. – "חלק גלאט - בית יוסף" משחיטה מיוחדת של צוות בראשות הגאון רבי דוד שלמה זולדן שליט"א, דמו"צ דחסידי סערט ויזניץ בחיפה.


למעבר למתכון הראשון: פרנץ רוסט בעלי סלרי לחץ כאן

למעבר למתכון השני: 'לונדון ברויל' בקטשופ ורוטב סויה או ברבקיו לחץ כאן

למעבר למתכון השלישי: בריסקט עם מישמיש לחץ כאן

למעבר למתכון הרביעי: בשר ראש בדבש, גזר, בטטה ודלורית לחץ כאן



פנו לקצב שלנו בכל שאלה - [email protected]
תורה

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד