ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

שנה חדשה עור חדש • השיטה הסינית

חשבת שהדרך לעור פנים בריא עוברת דווקא דרך מדפי הקוסמטיקה שבפרפורמריות? • מתברר, שיש גם דרכים 'זולות' יותר • כך תטפלי בפנים בשיטה הסינית

שנה חדשה עור חדש • השיטה הסינית



ראש השנה מביא עמו הזדמנות להתחדש במוצרי טיפוח ובריאות שילוו אותנו במהלך השנה. רגע לפני שהיד נשלחת לעוד מוצר חדש, הכנו צרור עצות והמלצות – "כיצד להצטייד בעור בריא וחדש לקראת השנה החדשה".

טיפול וטיפוח שוטף, יבטיח לך תוצאות שיפתיעו אותך בכל פעם מחדש כשתביטי במראה.

בשיחה עם יואב פרידמן, מטפל בקליניקה לדיקור קוסמטי ב'מזרח מערב בת.ל.מ', הוא מספר על שיטות הריפוי בקליניקה שלו: "לאורך אלפי שנות ההיסטוריה ניסו חכמי סין למצוא את הדרך לשמירה על מראה חיוני בריא וצעיר. במקביל להתפתחותה של הרפואה הסינית הקלאסית, התפתחה גם הקוסמטיקה הטבעית הסינית, ששאבה את השראתה ועקרונותיה מהכתבים הקלאסיים שמתקופת שלטונו של הקיסר הצהוב. עם נפילת החומה הסינית, החלו סודות הדיקור הקוסמטי, לפרוץ את גבולות סין ולרכוש לעצמם מקום של כבוד בין טיפולי הקוסמטיקה במערב".

לדבריו: "אקופונקטורה קוסמטית היא תהליך טבעי שבמהלכו מוחדרות מחטי דיקור לאזורים שונים בפנים ואלו מעודדות תהליך של רענון וחידוש תאי העור, הגברת יצור קולגן טבעי והחייאה של עור הפנים.

"האקופונקטורה הקוסמטית מגבירה ומעוררת זרימה של אנרגיה ודם באזור הפנים, מסייעת להזנה ושימור עור הפנים וכך מאיטה את תהליך ההזדקנות והקמילה תוך ניצול אופטימאלי של הפוטנציאל הטבעי של העור לחדש ולשמר את עצמו.

"התהליך הטיפולי כולל שימוש בצמחי מרפא סיניים אשר יש באיכותם לעודד ולהמריץ אנרגיה חיונית בעור הפנים ובגוף כולו. הטיפול מרגיע, תורם רבות לאיזון הפנימי ומהווה אלטרנטיבה טבעית, בטוחה, זולה ונטולת כל סיכונים או תופעות לוואי השכיחים בטיפולים קוסמטיים ואסתטיים הכוללים שימוש בתרופות, סכין מנתחים וכימיקלים".

הטיפול כולל שימוש במסכות טבעיות העשויות מצמחי מרפא סיניים, שמנים טבעיים, עיסוי הפנים הצוואר והראש, שימוש בטכניקות מגע סיניות (טווינא) ועוד.

כמה עצות ביתיות

למי שאין את הזמן לטפל בקליניקה, הוא מעניק גם עצות 'ביתיות'.

• ניקוי עור הפנים:

עור הפנים הוא עדין ומושפע מידית מנוכחות מזהמים. להקפיד לנקות את עור הפנים מדי ערב עם סבון פנים עשיר בלחות. קרצוף עדין תוך תנועות סיבוביות יעורר את עור הפנים לנשום, יזרים אנרגיה ודם למקום ויתרום לניקיון העור.

• מים, מים, מים:

המים הם מקור החיים, שהרי במקום שיש מים יש חיים וחוקיות זו מתקיימת גם בגופך. המשחק של העור הוא לחות ויובש. שתייה מספקת של מים הכרחית על מנת לספק לגוף תשתית ללחלוח עור הפנים. הקפידי לשתות מספיק מים (בין 10 ל 12 כוסות מים ביום).

• הימנעי משמש:


הימנעי מחשיפה ישירה לשמש. הקפידי למרוח קרם הגנה על מנת לסנן את קרינת השמש ולמנוע האצת הזדקנות העור. החום והשמש גורמים לעור לקמול וליובש.

• רואים לך בעור:

את בסטרס ובלחץ? את חוטאת לעור פניך! לחץ ומתח פנימיים מפעילים בגוף מנגנונים המפחיתים את ההזנה הנכונה של אנרגיה ודם לעור הפנים. נסי להקצות כ-20 דקות ביום להפסקה מהפעילות היומיומית. רגיעה שכוללת נשימות עמוקות לבסיס הבטן התחתונה יכניסו לגופך הרבה רוגע ושלווה ועור הפנים יגיב בהתאם.

• הסירי איפור באופן נאות:

זה נכון, כאשר אנחנו מתאפרות אנחנו זוהרות ויפות יותר. אבל, העור צריך לנשום כדי להיות בריא וחיוני. איפור נוטה ליצור חסימות של נקבוביות העור ולכן חשוב מאד להסירו כאשר את בביתך ואין בו צורך.

• פעילות גופנית:

פעילות גופנית הנה הכרחית וחיונית על מנת לשמר תנועה נכונה של אנרגיה בגוף. על ידי תנועה, הגוף יודע להזרים את האנרגיה לכל החלקים, וכך גם להזין את עור הפנים.

• עיסוי בוקר:

זו השגרה הנפלאה והאפקטיבית של נשות המזרח. כל בוקר מול המראה החמיאי לעור פניך על ידי עיסוי עדין של עור הפנים. עסי עם כריות האצבעות בתנועות מעגליות כלפי מעלה. 5 דקות כל בוקר ותוך מספר שבועות תבחיני בתוצאות.

• שינה עמוקה וטובה:

הקפידי על שעות שינה. שינה היא מקור הזנה חשוב מאוד לעור הפנים. נסי לישון לפחות 7 שעות בלילה. נסי להירדם לפני חצות על מנת לספוג את ההזנה המיטבית של האנרגיה הלילית לעורך.

מסיכה סינית

והנה מסיכה סינית להכנה בבית.

מסיכה ביתית פשוטה יכולה לספק לעורך את ההזנה שהיא זקוקה לה:

ערבבי חלמון ביצה עם מעט דבש, קמח ושיבולת שועל. הוסיפי מעט מים עד לקבלת מרקם קרמי.

הניחי על העור למשך כ 20 דקות חזרי על כך פעמיים עד שלוש בשבוע והעור יודה לך.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד