כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

גוגל סטריט ויו בישראל: "נצלם רק במרחבים ציבוריים; נטשטש פרצופים ולוחיות זיהוי"

באירוע שנערך הבוקר מול חומות העיר העתיקה בירושלים, הודיעה גוגל כי בשלב הראשון של הנסיעה והצילום תתמקד בירושלים, תל אביב וחיפה

מכונית צילום- גוגל סטיריט
מכונית צילום- גוגל סטיריט

חברת גוגל השיקה היום בירושלים את שירות סטריט ויו (Street View) בישראל. בשבועות הקרובים יחלו מכוניות ואופני תלת אופן של גוגל לנסוע ברחובות ובמקומות ברחבי ישראל ולצלמם. התמונות שייאספו יעובדו ויחוברו במשך כמה חודשים, ולאחר מכן יהיו זמינות ברשת עבור הגולשים ב-Street View וב-Google Maps. בין האתרים שיצולמו בישראל: בירושלים - העיר העתיקה, שוק מחנה יהודה, עין כרם, חיפה- המושבה הגרמנית וטיילת לואי, תל אביב - "העיר הלבנה" ונמל יפו, הכנרת, ים המלח, מכתש רמון, נצרת ועכו.

באירוע שנערך הבוקר מול חומות העיר העתיקה בירושלים בהשתתפות מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, וראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הודיעה גוגל כי בשלב הראשון של הנסיעה והצילום תתמקד בירושלים, תל אביב וחיפה. בהמשך, מתכוונת יורחב הכיסוי לאתרים נוספים. Street View הוא יישום חינמי של Google Maps אשר הושק במאי 2007 וזמין כבר בכ-30 מדינות בעולם. השירות מאפשר למשתמשים לנווט באופן וירטואלי בשכונות ובאתרים היסטוריים ואחרים באמצעות תמונות פנוראמיות מגובה הרחוב. היישום זמין גם ב-Google Earth וב-Google Maps for Mobile.

מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, התייחס לנושא הפרטיות ברשת ואמר: "אנחנו מצלמים רק במרחבים ציבוריים, שיש נגישות אליהם לכל אדם ממילא. אנו לא מצלמים בזמן אמת. אנו מטשטשים פרצופים ולוחיות זיהוי. כמו כן, מופעל מנגנון טשטוש נוסף. אדם שמשתמש בשירות ורואה דבר שהוא חושב שיש לטשטשו הוא יכול לעשות זאת". ברנד נשאל האם גוגל תצלם גם במזרח ירושלים וגם בשכונות החרדיות. לדבריו, "נפגין רגישות ונערך בהתאם להוראות הביטחון ובכוונתנו לצלם את כל ירושלים. תחילה את העיר העתיקה, את מחנה יהודה ובהמשך היינו רוצים למפות כמה שיותר שטחים. אנחנו חברה פרטית אין לנו אג'נדות פוליטיות. אנחנו מציעים שירות טכנולוגי שיאפשר למיליוני גולשים ברחבי העולם לתייר בירושלים, בחיפה, ובכל מקום שהמצלמה שלנו תגיע אליו". ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר באירוע כי "חשיבות כניסת גוגל סטריט לישראל היא לשמר את חופש הדת והפולחן ולמשוך תיירות. ככל שמכירים יותר את ירושלים, כך מצבה משתפר. בזאת היא חוזרת לתפקידה ההיסטורי: מקום עלייה לרגל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד