י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

תשכחו מאנטליה: טיסות השכר מישראל לטורקיה ייפסקו בסוף השבוע

החברות הטורקיות החליטו על הצעד בשל חוסר ביקוש; טורקיש איירליינס תמשיך בקו הסדיר בין נתב"ג לאינסטנבול

אנטליה. צילום: יהודה שלזינגר
אנטליה. צילום: יהודה שלזינגר

חברות השכר הטורקיות יפסיקו את טיסותיהן לישראל וממנה מיום חמישי הקרוב בגלל חוסר כדאיות כלכלית.

המשמעות המעשית: טיסות הנופש בין ישראל לטורקיה חדלות להתקיים. רק חברת התעופה טורקיש איירליינס הסדירה תמשיך בקו הטיסות בין נתב"ג לאיסטנבול וממנה, אלא שטיסות אלה משרתות בעיקר את הנוסעים מישראל דרך טורקיה ליעדי המשך.

"החלטנו לעצור את כל טיסות השכר מנתב"ג לאנטליה, בגלל שאין ביקוש. טיסת השכר האחרונה תמריא ביום חמישי הקרוב. לא מדובר בהחלטה אנטי ישראלית אלא שאין בשביל מי להפעיל את הטיסות", אמר היום (ב') בתשובה ל-TheMarker, שי פרדו, מנכ"ל חברת KTA אינטרנשיונל, המייצג בישראל את חברות תעופת השכר הטורקיות הגדולות כמו: אונור, פריביארד וקורנדיין.

לדבריו, בשלב זה, לא ברור מתי תשובנה הטיסות ותתחדשנה. עם זאת, הוא הביע תקווה, כי במהלך שיא עונת נסיעות חגי תשרי, ניתן יהיה לבצע טיסות, במידה ויהיה ביקוש. הנזק הכספי נאמד במיליוני שקלים.הפסקת טיסות השכר לאנטליה באה לאחר שרק באוגוסט השנה נרשם גידול גבוהה של 60.5% בתנועת הנוסעים מישראל לטורקיה נרשמה, לעומת החודש המקביל אשתקד, בחברת התעופה טורקיש איירליינס העלייה בתנועת הנוסעים הגיעה ל-25% באוגוסט השנה מנתב"ג, לעומת החודש המקביל אשתקד.

מנתוני דו"ח סכום תנועת נוסעים ומטוסים בחברות התעופה, שפרסמה אתמול רשות שדות התעופה (רש"ת) עליו חתום מנהל נתב"ג, שמואל קנדל. טסו מישראל לטורקיה 84 אלף נוסעים באוגוסט השנה לעומת 52.3 אלף נוסעים בחודש המקביל אשתקד.

חברת טורקיש איירלינס הטיסה כ-33.8 אלף נוסעים מנתב"ג באוגוסט השנה, לעומת כ-27.1 אלף נוסעים בחודש המקביל ב-2010. אולם, לאחר פרסום דו"ח פאלמר של האו"ם, בענין עצירת המשט לעזה, הורדת דרג היחסים על ידי טורקיה והתבטאויותיו המתלהמות של אורדואן, בתחילת החודש, החלה מגמת צמצום בטיסות השכר מישראל לטורקיה והחריפה הפגיעה בתנועת התיירים הזרים דרך מדינה זו ארצה.

חברות השכר הטורקיות ביצעו בשבוע האחרון רק שתי טיסות, במקום ארבע כמתוכנן, בגלל ביטולי הזמנות ועתה הן מפסיקות לגמרי את הטיסות. הפסקת הטיסות בין ישראל לטורקיה יפגע אף בתנועת התיירים ממדינה זו של זרים, בעיקר ממדינות חבר העמים, אשר נוהגים לשלב יום ביקורים אחד בישראל, במהלך חופשתם באנטליה.

בשלב זה לא מורשת ירידה בהיקף הביקושים להגעת תיירות זו לישראל, אך בגלל הפסקת טיסות השכר השבועי בין שתי המדינות, יקשה על חברות תעופת השכר הטורקיות למלא אחרי דרישות אלה.חברת טורקיש איירליינס היא חברת התעופה הסדירה היחידה הפועלת בין נתב"ג לאיסטנבול.

חברת התעופה הלאומית של טורקיה, לא שינתה בשלב זה את מתכונת פעילותה בישראל, עקב המשבר המדיני החדש בין שתי המדינות; אולם בענף התעופה העריכו, כי לא מן הנמנע שאם תואט תנועת הנוסעים מישראל דרך איסטנבול ליעדי המשך, תאלץ החברה לבטל טיסות.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד