כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

תחזית מעודכנת ל-2011: 18 מיליארד הורדות אפליקציות

ההכנסות ממכירת אפליקציות צפויה לעלות ל-3.7 מיליארד דולר ב-2011 • אפל צפויה להישאר עם הרווחיות הגבוהה ביותר בתחום

תחזית מעודכנת ל-2011: 18 מיליארד הורדות אפליקציות
ויקיפדיה

מחקר חדש של חברת Ovum קובע כי בשנת 2011 יורידו משתמשי סלולר ברחבי העולם לא פחות מ-18 מיליארד אפליקציות, עלייה של 144% משנה שעברה (בה הורידו המשתמשים "רק" 7.5 מיליארד). בהתחשב במומנטום הנוכחי וקצב מכירות הסמארטפונים בעולם, המחקר צופה כי בשנת 2016 יורדו לא פחות מ-45 מיליארד אפליקציות.

ההכנסות ממכירת אפליקציות תעלה גם היא לפי המחקר, אם כי בקצב צנוע יותר של כ-92% ותגיע לסכום של 3.7 מיליארד דולר בשנת 2011. סכום זה צפוי להגיע ל-7.7 מיליארד ב-2016.

בכל הנוגע למלחמות בין ענקיות הסלולר גוגל עם אנדרואיד ואפל, קובע המחקר כי ידה של אפל תהיה על העליונה גם בשנת 2016, עם הכנסות של יותר מ-2.86 מיליארד דולר, לעומת 1.5 מיליארד של אנדרואיד. היתרה תתחלק בין שאר מערכות ההפעלה, בעיקר זו של מיקרוסופט. דווקא בכמות ההורדות, אנדרואיד צפויה ליטול את ההובלה, כפי שכבר עשתה הלכה למעשה השנה בתחום מכירת הסמארטפונים.

המחקר של Ovum מאוד אופטימי בנוגע לעתיד האפליקציות, בזמן שרבות וגוברות ההערכות כי המגמה עשויה להשתנות בעקבות התגברות השימוש ב-HTML 5 בסלולר. HTML 5 מאפשר שימושיות מוגברת בדפדפנים במכשירי הסלולר ברמה גבוהה המתקרבת לשימושיות באפליקציות.

חלוקת הרווחים מרכישות בתוך האפליקציות (In App Purchases) עם יצרנית מערכת ההפעלה גם היא תורמת במידה רבה למעבר של חברות מאפליקציה לקידום מסיבי של האתר הסלולרי שלהן. כרגע המלחמה בעיצומה, השנתיים הקרובות יגלו במידה רבה לאן נושבת הרוח.

לפוסט המקורי של יונתן רוה, http://mobilize.co.il/
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד