י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ליצמן חגג את השקת ה'זחליל'

מיהום - בעלי מוגבלויות יוכלו לעלות במדרגות באמצעות מכשיר ה'זחליל' • העלות: מיליון ש"ח לשנה • הספונסר: המשרד לאזרחים ותיקים • תמיכה מקצועית: משרד הבריאות

המחויבות שלנו. ליצמן. צילום: יוסי פורמנסקי
המחויבות שלנו. ליצמן. צילום: יוסי פורמנסקי

משרד הבריאות והמשרד לאזרחים ותיקים השיקו את פרויקט ׳זחלילים׳. מדובר במימון מתקן המאפשר העלאת מבוגרים על כיסא גלגלים בחדרי מדרגות. המתקן יסובסד למשפחות מעוטות יכולת, שאין באפשרותן לקנות את המכשיר.

הזחליל הינו מכשיר שעליו מותקן כסא גלגלים ובעזרתו יכולים קשישים ובעלי מוגבלויות להשתמש כדי לעלות ולרדת במדרגות בבית מגוריהם. המושג הינו ייחודי, ואף כי אינו מוכר בלשון העברית, הוא מופיע בחוק ביטוח הבריאות הממלכתי.

הפרויקט בעלות של מיליון ₪ לשנה, ימומן מתקציב המשרד לאזרחים ותיקים, ובסיועה המקצועי של היחידה הארצית למכשירי שיקום וניידות במשרד הבריאות, זאת בכדי לעזור לאזרחים ותיקים נכים על כיסא גלגלים אשר ידם אינה משגת לרכוש זחליל, ואשר בלעדיו לא יוכלו לצאת מביתם, צורך שהינו בסיסי כל כך.

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אמר באירוע ההשקה כי מהלך השקת פרויקט זחלילים מבטא את המחויבות שלנו כחברה לדאוג לקשישים ולכלל אוכלוסייה המבוגרת בישראל.

"משרד הבריאות מוביל מהלכים רבים עבור האוכלוסייה המבוגרת, בראשה רפורמת ביטוח הסיעוד הציבורי שתוכנס בקרוב לסל הבריאות. בכך נעשה צדק חברתי עם אוכלוסייה חשובה זו".

מדיווחי משרד הבריאות עולה כי מדי שנה מתקבלות מאות פניות לקבלת הזחליל. בעזרת התקציב שהוקדש מעתה לנושא, יוכלו יותר אזרחים וותיקים להסתייע במתקן המיוחד.

סגנית השר ד"ר לאה נס, שיבחה את שיתוף הפעולה הפורה עם משרד הבריאות בראשות סגן השר הרב ליצמן ואמרה כי המשרד לאזרחים וותיקים רואה חשיבות עצומה להעניק לאזרחים הוותיקים את הכלים והדרכים כדי להמשיך ולהיות עצמאיים ופעילים. כל עוד והאזרח הוותיק ממשיך להיות פעיל, כפי שמוכיחים מחקרים, יישמרו איכות חייו ובריאותו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד