כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המפתחים זוכים לטעימה מוקדמת מחלונות 8

מכשירי חלונות 8 יגיעו לצרכנים רק בקיץ הבא לכל המוקדם, אבל באי כנס המפתחים של מיקרוסופט זכו לראות ולהתלהב כבר עכשיו • אנליסטים: חלונות 8 תהיה פחות רלוונטית למשתמשים עסקיים

5000 מכשירים חולקו לבאי הכנס. טאבלט מבוסס חלונות 8  צלם: BGR
5000 מכשירים חולקו לבאי הכנס. טאבלט מבוסס חלונות 8 צלם: BGR



מיקרוסופט חילקה בכנס המפתחים השנתי שלה ביום שלישי 5000 טאבלטים מלוטשים של סמסונג המריצים גרסה מוקדמת של חלונות 8, תוך ניסיון לעורר עניין המערכת ההפעלה החדשה שלה. המכשירים, המופעלים על ידי שבבי Core i5 של אינטל, הם ההזדמנות הראשונה של אנשים מחוץ למיקרוסופט לשחק בחלונות 8, שם הקוד הזמני שניתן למערכת ההפעלה הבאה של החברה שתכלול תכונות שנועדו במיוחד לטאבלטים ומסכי מגע. החברה מהמרת כי מערכת ההפעלה החדשה תעצור את גאות המשתמשים שעוברים לאייפד של אפל.

מיקרוסופט, שמערכת ההפעלה שלה עדיין מפעילה מעל 90% מהמחשבים האישיים בעולם, צריכה שמערכת ההפעלה החדשה תקרוץ למפתחים, בתקווה שהם ייצרו אלפי יישומים שימשכו משתמשים. באותה העת, היא צריכה לפתות קהל צעיר יותר וטכנולוגי יותר, ולעצור את כניסתם של מכשירי אפל לשוק העסקי שלה, אמרו אנליסטים. “הילדים היום רואים יותר לוגואים של אפל מאשר של מיקרוסופט, ומיקרוסופט צריכה לשנות את זה אם הם רוצים להמשיך להיות הכוח שהם היו עד כה", אמר מייקל סילבר, אנליסט בגרטנר, שנכח בכנס המפתחים. “אם תסתכלו על הנקודות בהן אפל מצליחה, מדובר בצרכנים שיש להם יותר כוח להביא את מה שהם משתמשים בו בבית אל העבודה", אמר סילבר, “זה משהו שחשוב שמיקרוסופט תנסה להשיג, לתקן את זה".

יצרניות הטאבלטים צפויות להתחיל למכור מוצרים עם חלונות 8 באמצע השנה הבאה לכל המוקדם. ענקית התוכנה האמריקאית גם מקווה לפתות את קהילת פיתוח היישומים שכבר התאהבה באפל ובאנדרואיד של גוגל, על ידי הפיכת תהליך בניית היישומים בשורה של שפות תכנות לקלה יותר. מפתחים ברחבי העולם יכולים להוריד את גרסת ה-developer preview של חלונות 8 מאתר מיקרוסופט (בכתובת dev.windows.com).

כמו כן, מיד לאחר הצגתה, פתחה מיקרוסופט אפשרות להורדת גרסת הניסיון, ועתה יכול כל משתמש להוריד את המערכת ולהתנסות בה. בעבר הגבילה מיקרוסופט את אפשרות השימוש בגרסאות מוקדמות מאין אלו לבאיהם של כנסי המפתחים של החברה בלבד, כאשר לציבור הרחב הנגישה החברה רק גרסאות בטא מתקדמות יותר. הפעם מאפשרת מיקרוסופט לכל משתמש להוריד את גרסת הניסיון, ומסתפקת באזהרה כי ההורדה מומלצת למפתחים בלבד.

שלוש תצורות שונות של Windows 8 Developer Preview כפי שמיקרוסופט מכנה את הגרסה הנוכחית, עלו לאתר חדש אותו העלתה מיקרוסופט לאוויר - Windows Dev Center. נפח התצורה הכבדה ביותר - גרסת ה-64 ביט שכוללת גם כלי מפתחים - עומד על 4.8 גיגה-בייט. נפחן של שתי תצורות נוספות - אחת ל-64 ביט ואחת ל-32 ביט - עומד על 3.6 גיגה-ביט ו-2.8 גיגה ביט בהתאמה.

מהיר ומלוטש

מערכת ההפעלה החדשה מופעלת בתוך שניות וכוללת עמוד בית מלא אריחים צבעוניים שלוקחים את המשתמש היישר אל תוך יישומים כמו פייסבוק, הודעות, או פיד חדשות. חלונות 8, שנבנתה מחדש לחלוטין, משתמשת בפחות זיכרון מאשר חלונות 7, מה שמפנה מקום ליישומים. המכשיר של סמסונג שחולק למפתחים, וכולל את אקספלורר 10 כדפדפן המובנה שלו, עובד באופן חלק, אף כי חלק מההדגמות על הבמה בזמן הכנס לא עבדו באופן מושלם.

“בבירור זו גרסאת פרה-בטא, אבל בתמונה הגדולה, התרשמתי מהמהירות והתגובות של הממשק, וגם מהדפדפן אקספלורר 10”, אמר אל חילווה, אנליסט ב-IDC, שניסה את הטאבלט של סמסונג. אנליסטים אומרים כי חלונות 8 תהיה פחות רלוונטית למשתמשים עסקיים, לאור זה שחברות רבות עדיין מתמודדות עם שדרוג לחלונות 7, שהושקה ב-2009. מיקרוסופט מכרה כמעט 450 מיליון רשיונות לחלונות 7 בשנתיים מאז השקתה, אבל הגרסה החדשה ביותר עדיין מהווה פחות משליש מכלל משתמשי חלונות ברחבי העולם, שרבים מהם דובקים בגרסאות ישנות.

מערכת ההפעלה החדשה היא הראשונה שמותאמת לשבבים החלשים-יחסית של ARM, שהפכו לסטנדרט במכשירים ניידים. מנהל יחידת חלונות במיקרוסופט, סטיבן סינופסקי, הדגיש כי מערכת ההפעלה החדשה היא הראשונה שתתמקד ביישומים – היא תכיל חנות יישומים מקוונת לראשונה בהיסטוריה של חלונות – ותשקף את הדרך בה אנשים משתמשים במחשבים, טאבלטים וסמארטפונים כיום.
הוא אמר כי טאבלטים המריצים את חלונות 8 יוכלו להתחבר בקלות למדפסות, מצלמות ומכשירים אחרים. חלונות 8 תעבוד גם במחשבים עם פקודות עכבר ומקלדת רגילות. לפטופים חדשים ודקים מבית אייסר, Asustek וטושיבה נכללו במצגת בכנס. סינופסקי – שקרא לטאבלט שחולק בכנס "לא אייפד" – הדגיש כי זה מכשיר פיתוח בלבד, שלא יגיע לחנויות. הוא כולל כ-30 יישומים שונים שנכתבו בקיץ על ידי מתמחים במיקרוסופט.

אנליסטים אמרו שמיקרוסופט רוצה להביא את מכשירי חלונות 8 לחנויות לעונת החזרה ללימודים בשנה הבאה, שמתחילה בסביבות יולי, או לכל המאוחר לעונת הקניות לחגים האמריקאים, בסוף השנה. מיקרוסופט עצמה לא קבעה עדיין לוח זמנים פומבי להשקה של חלונות 8, וסינופסקי אמר ביום שלישי כי התהליך ינוהל "על פי איכות, לא על פי תאריך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד