י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דרמה בבית המשפט: הרב בן חמו התנצל בפני חתנו

חברת בנייה תבעה את הרב שלמה בן חמו - חמיו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בגין חוב כספי • בתגובה האשים הרב את חתנו בהלבנת הון • היום, חזר בו - והתנצל • חשיפה

הרב פינטו על ציון הפלא יועץ. צילום ארכיון
הרב פינטו על ציון הפלא יועץ. צילום ארכיון



דרמה בבית המשפט המחוזי בירושלים: הרב שלמה בן חמו מארגנטינה הביע התנצלות בבית המשפט, חזר בו מהתצהיר נגד בתו, רעייתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, והביע נכונות להשיב את סכום הכסף שבתביעה, לטובת בתו ונכדיו.

כמו כן, הצהיר בא כוחו של הרב בן חמו, עורך דין זאב וייל, כי הוא חוזר בו מכל התצהיר שהוגש לבית המשפט.

בשבוע הבא: נסיעה מיוחדת
השיא השנה בהשתטחות על ציון ה'פלא יועץ': 'חלאק'ה'

בפני השופטת תמר רפופורט בבית המשפט המחוזי בירושלים, נפתחה היום התביעה שהגישה חברת 'הר ציון' בעניין הדירה שנרכשה בירושלים על שם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש מוסדות 'שובה ישראל'. אלא שלמרבה ההפתעה, פסק הדין ניתן כבר ביום בו נפתח הדיון הראשון, וזאת עקב התחרטות עורכי דינו של הרב שלמה בן חמו מכל האישומים שהוטחו נגד בתו של הרב, הרבנית דבורה רבקה פינטו.

כזכור, לפני כשבועיים פרסם עיתון 'הארץ' כתבה ובה אישומים שהגיעו מכיוונו של הרב שלמה בן חמו מארגנטינה נגד בתו, רעייתו של הרב יאשיהו פינטו, כביכול מאן דהו ניסה להשתמש בו כדי לבצע הלבנות הון. היום, בדיון הראשון בבית המשפט, חזר בו עורך דין וייל מכל ההאשמות. מתוך פרוטוקול שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מתברר, כי המסע שהתנהל בכלי התקשורת הסתיים בהודאת בעל דין המודיע כי הוא חוזר בו מכל הטענות.

"אני חוזר בי מהטענות של מרשי בעניין הלבנת הון כפי שמופיעים בכתבי הטענות מטעם מרשי", זרק וייל את הפצצה לאחר הפסקה להתייעצות. בעקבות זאת, העניקה השופטת תמר רפופרט תוקף של פסק דין להצהרתו של וייל. בכך ישנה הודאה באישומים המשמיעים חסידי הרב פינטו על שנעשתה מילה בקרן שהוקמה עבור רעייתו ובניו של האדמו"ר. הטענות הללו נתקבלו הלכה למעשה, והרב בן חמו התחייב להעביר את הכסף לקרן נאמנות שממנה יחזור הכסף ליעדו המקורי.

מי שגרם לתפנית, הוא עורך הדין ליאון אמירס, שטען כי התצהיר שהגיש הרב בן חמו לפיו הדירה לא נמכרה לו, אינה נכונה כלל ועיקר.

לאחר הפסקה, התייעצו עורכי דינו של החותן, והסכימו לקבל על עצמם להחזיר את הכסף ואת הדירה לילדיו של הרב. עורכי הדין שחשבו להשחיר את פני האדמו"ר נאלצו לסגת ולהצהיר בבית המשפט כי הדברים שהצהירו, בשקר יסודם.

מקורבי הרב פינטו מגיבים ל'בחדרי חרדים': "בחסדי שמים נחסך היום חילול השם גדול, שעלול היה להתרחש על ידי אנשים לא אחראים שהלכו לערכאות. הדיון שהיה אמור להימשך שנים, הסתיים בפסק דין שנפתח ביום הראשון לדיונים. הצדק יצא לאור מוקדם מהצפוי, ועל כך אנו שמחים".

עוד מוסיפים חסידי הרב, כי רבם ציין לא מכבר שעד מועד הנסיעה המסורתית לקברו של ה'פלא יועץ' בבולגריה, יסתדרו כל העניינים על הצד היותר טוב. "היום התברר כי האמירה הגשימה את עצמה. אנו רואים ישועה גדולה, בנושא שהסב לרב צער רב, עקב חילול השם הגלום בו".

עוד אומרים החסידים, כי להתנצלות פומבית זו מצידו של הרב בן חמו, תהיינה השלכות גם כלפי נושא נוסף שגורם צער לקהילת 'שובה ישראל'. "אנו בטוחים כי הניצחון במשפט הזה ישליך גם על הזירה הנוספת והכל יסתיים בכי טוב".

הפרוטקול מבית המשפט: "חוזרים בנו מהטענות" • צילום בלעדי: בחדרי חרדים



הרב משה פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד