כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

יאהו, מיקרוסופט ו-AOL יאחדו כוחות נגד שליטת גוגל בשוק הפרסום המקוון

ההכנסות של גוגל מפרסום בארה"ב ברבעון האחרון - 400 מיליון דולר לעומת 330 מיליון דולר ליאהו • עוד דווח על תוכניות מיזוג בין יאהו ו-AOL

  • ט"ז אלול התשע"א
יאהו, מיקרוסופט ו-AOL יאחדו כוחות נגד שליטת גוגל בשוק הפרסום המקוון

יאהו, מיקרוסופט ו-AOL מאחדות כוחות בנסיונן להחליש את אחיזתה של גוגל בשוק הפרסום באינטרנט, כך דיווח בלוג הטכנולוגיה AllThingsD. מנהלים בכירים משלושת החברות כבר דיווחו בחשאי על התכנית המתוכננת לחברות המתמחות במכירת שטחי פרסום ברשת, בו הותירה גוגל את יאהו מאחור.

הפרסומים על הברית האפשרית מגיעים ימים ספורים לאחר שבלומברג דיווח, כי הענקיות השוקעות של האינטרנט, יאהו ו-AOL, קיימו שיחות על מיזוג עתידי ביניהן. חיבור בין שלושת החברות בשוק הפרסום המקוון יכול לסייע להאט את קצב הצמיחה של גוגל ופייסבוק, שהדומיננטיות שלהן בשוק מעניקה להם נתח רווחים גבוה במיוחד.

גוגל שולטת בשוק הפרסום מבוסס החיפוש מאז שפיתחה אותו ובמאי האחרון עקפה את יאהו, בתוך ארה"ב, גם בשוק הפרסום הרגיל באינטרנט (באנרים וכו'). על פי מחקר חברת IDC, הכנסותיה של גוגל ברבעון האחרון מפרסום באינטרנט הגיעו ל-400 מיליון דולר, לעומת 330 מיליון דולר ליאהו.

יאהו מסרה בתגובה כי יש לה "יחסים ארוכים" עם AOL ומיקרוסופט, והיא תמשיך לעבוד איתן ולהתחרות בהן בשנים הקרובות. מ-AOL נמסר כי "אנו נרגשים להמשיך וליצור שיתופי פעולה חדשים" ושהחברה תפרסם פרטים נוספים "כאשר זה יתאפשר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד