כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

Internet Explorer 10 עולה על המטרו • צפו בוידאו

מיד עם השקת גרסת הניסיון הראשונה לחלונות 8, חשפה מיקרוסופט גרסה ניסיונית שלישית לדפדפן שיושק איתה - אינטרנט אקספלורר 10, בעל שני ממשקים

  • ט"ז אלול התשע"א
 Internet Explorer 10 עולה על המטרו • צפו בוידאו

לאחר שחשפה ושיחררה את גרסת הניסיון הראשונה של Windows 8, הציגה אמש מיקרוסופט גם את גרסת ההדגמה השלישית של דפדפן ה-Internet Explorer 10, בה נחשף לראשונה ממשק המשתמש שלו, שבדומה לחלונות 8 עצמה, יציע שני ממשקים - ממשק מסורתי למקלדת ועכבר ו-Metro UI המותאם למגע.

ממשק המטרו, ההולך ומשתלט על רוב התוכנות של מיקרוסופט, נועד בעיקר לטאבלטים, ומיועד להפוך את השימוש בתוכנה לידידותי למגע כמה שיותר. הדבר בא לידי ביטוי בעיצוב הויזואלי, המורכב מכפתורים גדולים ונוחים במקום אייקונים קטנטנים ועמוד פתיחה הכולל קישורים בצורת משבצות. שורת הכתובות סמויה מן העין, ומופיעה רק כאשר "קוראים" לה בהחלקת אצבע מהקצה העליון. כמו כן, ממשק הלשוניות הוחלף ב"לבנים" המציגות תצוגה מקדימה של האתרים, ורשימת המועדפים מוצגת בצורה רחבה וצבעונית.






IE10 מריץ את שני הממשקים על אותו המנוע, כך שניתן לעבור בין הממשקים מבלי לאבד הגדרות, היסטוריה או מועדפים. הדבר יעיל בעיקר עבור טאבלטים בעלי מקלדת נלווית או מחשבים ניידים בעלי מסכי מגע, בהם ניתן לבחור בכל רגע נתון בשיטת הגלישה המועדפת.

הגרסה הסופית של אינטרנט אקספלורר 10 תושק יחד עם Windows 8 במהלך השנה הבאה, ותתמוך במערכות ההפעלה Windows 7 ו-8 בלבד. בגרסת ההדגמה בעלת הממשק החדש ניתן להשתמש רק מתוך גרסת הניסיון של חלונות 8, בעוד משתמשי חלונות 7 ייאלצו להסתפק בגרסאות הדגמה חסרות ממשק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד