י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גוגל השיקה את שירות השוואת הטיסות שלה; צפוי לקבור את המתחרים

גורמים בענף טוענים כי google flights נהנה מיתרון לא הוגן, לאחר שגוגל רכשה את טכנולוגיית השוואת הטיסות המתקדמת של ITA

  • י"ז אלול התשע"א
צילום ארכיון
צילום ארכיון

גוגל חשפה ביום שלישי את מנוע חיפוש השוואת הטיסות שלה, במהלך שנעשה כמעט ללא יחסי ציבור או הדלפות יזומות לתקשורת. הפרופיל הנמוך עליו שמרה ענקית האינטרנט בהשקת google flights נגרם ככל הנראה בשל רצונה של החברה לא למשוך תשומת לב, על רקע החששות בענף כי כניסתה של גוגל לשוק השוואת הטיסות, הנחשב אחד הגדולים במסחר האלקטרוני באינטרנט, תחסל את המתחרות.

מנוע השוואת הטיסות של גוגל נבנה על בסיס טכנולוגיית החיפוש המתקדמת של אתר השוואת הטיסות הפופולרי ITA, אותו רכשה גוגל בעסקה שנויה במחלוקת תמורת 676 מיליון דולר.

העסקה לוותה בביקורת קשה מצד חברות אחרות בשוק השוואת הטיסות המקוון, שטענו כי גוגל תזכה ליתרון יחסי לא הוגן בשל מנוע החיפוש הדומיננטי שלה. בפשרה שהושגה נקבע כי גוגל תאפשר לחברות אחרות לעשות שימוש בטכנולוגיה של ITA עד 2016.

השירות החדש של גוגל מבטיח להפוך את חווית חיפוש השוואת הטיסות לקלה ומהירה יותר, אם כי הגירסא הראשונה שעלתה אינה מבשרת על הבדלים משמעותיים לעומת האתרים הוותיקים. לעת עתה השירות מוגבל לטיסות בתוך ארה"ב בלבד.

חברת kayak, אחת המתחרות הבולטות בענף אשר ניסתה לבלום את רכישת ITA בידי גוגל, אמרה כי היא מוכנה לאתגר: "אנחנו בטוחים ביכולתנו ומאמינים שהטכנולוגיה שלנו עולה על של כל המתחרות", אמר רוברט בירג', סמנכ"ל השיווק של החברה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד