י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מה יקרה לטיסות לתאילנד בעקבות המתיחות עם ירדן?

חשש לפגיעה בתנועת הנוסעים בחגים מישראל דרך עמאן ליעדי המשך במזרח הרחוק; מנכ"לית רויאל ג'ורדיניאן בישראל: "שדה התעופה בעמאן משמש אזור 'סטרילי'"

  • י"ט אלול התשע"א
מה יקרה לטיסות לתאילנד בעקבות המתיחות עם ירדן?

על אף החשש לפגיעה - תנועת הנוסעים מישראל דרך ירדן ליעדי המשך, בעיקר למזרח הרחוק, נמשכת כסדרה. חברות התעופה רויאל ג'ורדיניאן וארקיע ממשיכות לטוס בלא שינוי בקו הסדיר נתב"ג עמאן ובחזרה; מטוסי חברת התעופה הירדנית אף ממשיכים לחצות בלא כל הגבלה בנתיב המיוחד את המרחב האווירי של ישראל בדרכם לאירופה ולארה"ב ובחזרה - כך עולה מבדיקה שהשלים הערב (חמישי) TheMarker.


צילום: רויטרס
המתיחות החדשה עם ירדן תופסת את ענף התעופה בישראל ערב תנועת הנוסעים ההמונית של עונת חגי תשרי ליעדים במזרח הרחוק. הטיסות בחברת התעופה רויאל ג'ורדניאיין מנתב"ג דרך עמאן משמשות מוקד עיקרי לתעבורה אווירית זו.

לדברי מנכ"לית חברת התעופה הירדנית בישראל, דבורה ברוכשטיין, "אין ביטולים והטיסות מלאות. שדה התעופה בעמאן משמש אזור 'סטרילי'. יש אמנם אזהרת מסע של המטה ללוחמה בטרור מפני ביקורים במדינות מוסלמיות ובכלל זה ירדן, למעט בשדה התעופה של עמאן".

ברוכשטיין הוסיפה כי "לירדנים יש אינטרס שנמל התעופה בעמאן ימשיך להיות שקט וישרת את כלל ציבור הנוסעים, במיוחד מישראל. לא נשקפת לנוסעים במעבר (טרנזיט) מישראל כל סכנה בו ולא מתקיימת בדיקה של דרכונים. בית המלון, במקרה ויש צורך ללון בירדן לילה אחד לפני טיסת ההמשך למחרת, נמצא אף הוא במתחם שדה התעופה ומאובטח כראוי".

על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) הטיסה חברת התעופה רויאל ג'ורדנייאן כ-58 אלף נוסעים למן תחילת השנה בקו מנתב"ג לעמאן וממנו - ירידה של כ-10.5% לעומת ינואר - אוגוסט 2010. בסך הכל טסו כ-66.2 אלף נוסעים בינואר - אוגוסט השנה מישראל לירדן וממנה - ירידה של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

רויאל ג'ורדנייאן מפעילה 14 טיסות קו סדיר לשבוע בקו נתב"ג - עמאן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד