י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ההסתדרות נגד קופ"ח מאוחדת: מאיימת בעיצומים אם לא תוכר כארגון היציג לעובדים

בהסתדרות טוענים כי הוועד הקיים במאוחדת הינו ועד פיקטיבי שבראשו עומד אדם אחד - שהינו חבר הנהלה • הנהלת מאוחדת: "אנו בעד הידברות עם העובדים"

  • כ' אלול התשע"א
ההסתדרות נגד קופ"ח מאוחדת: מאיימת בעיצומים אם לא תוכר כארגון היציג לעובדים

השקט שהשתרר בקופת חולים מאוחדת מאז כניסתו של פרופ' אשר אלחיאני לתפקיד המנכ"ל החדש עומד להסתיים: ההסתדרות הודיעה היום (ב') כי עובדי הקופה יפתחו בעיצומים החל מה-9 באוקטובר, אם הנהלת הקופה לא תכיר בהסתדרות כארגון היציג של 4,000 עובדיה ותפתח עמם במשא ומתן על הסכם קיבוצי. בהסתדרות טוענים כי הוועד הקיים במאוחדת הינו ועד פיקטיבי, שבראשו עומד אדם אחד שהינו חבר הנהלה. על פי טענותיהם, כבר כמה שנים שלא התקיימו בחירות לוועד והוא לא התכנס, בזמן שבמשך השנים נגבו מהעובדים סכומים שמוערכים במיליוני שקלים אשר לא ידוע מה עלה בגורלם.

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד שיגר אתמול מכתב לאלחיאני, שנכנס לתפקידו רק לפני חודשיים וחצי, ובו הוא טוען כי למרות שההסתדרות הפכה לאחרונה לארגון היציג של העובדים לאחר ששליש מהם הצטרפו אליה, הקופה מסרבת להכיר בה כארגון היציג ולפתוח במשא ומתן להסכם קיבוצי. בר דוד אף משגר במכתב איום מרומז כלפי אלחיאני, באשר לוועד הקיים בקופה: "קיימת האפשרות הברורה ששאלת מעמדו של גוף זה תתברר בהליך משפטי", כותב בר דוד, ומוסיף כי "לטעמי, בירור שכזה יגרום נזק בלתי הפיך לקופה, לעובדיה ומנהליה, ועדיף בשלב זה להימנע ממנו". עם זאת הוא מבהיר כי "אם לא תהיה ברירה, נפעל גם בערוץ הזה".

בהסתדרות טוענים כי דמי החבר שניגבו במשך שנים מעובדי מאוחדת באופן מחייב לטובת הוועד, ומוערכים במיליוני שקלים, "נעלמו באורח פלא". "ברור שמדובר ב'ועד' מטעם ההנהלה, שאין לו שום מעמד משפטי", אומר בר דוד. "הטענה כי זה הוועד היציג היא טענה המקוממת ביותר, שכל מטרתה היא להתחמק מלממש את זכותם של העובדים להתאגד".

במאוחדת עדיין נמצאים בעיצומו של תהליך שיקום, לאחר המשבר העמוק בו נמצאת הקופה מאז פרסום דו"ח מבקר המדינה החמור עליה בנובמבר שעבר. בדו"ח נחשפו אי סדרים ואף מעשי שחיתות שונים בקופה, כשחלק מהמקרים אף עברו לטיפול המשטרה בחשד לפלילים. בעקבות הדו"ח התפטר המנכ"ל הקודם שמואל מועלם, ובכירים רבים ש"כיכבו" בדו"ח הועברו מתפקידם.

קופת חולים מאוחדת מעסיקה 4,000 רופאים, אחיות, עובדים פארא-רפואיים ואנשי מינהלה, ומבטחת כמיליון מבוטחים. עד היום רק עובדי הקופות כללית ולאומית היו מאוגדים בועדי עובדים. לאחר הצטרפות עובדי מאוחדת להסתדרות, רק עובדי מכבי שירותי בריאות נותרו בלתי מאוגדים.

מהנהלת מאוחדת נמסר בתגובה לדברים: "עובדי מאוחדת הם הנכס החשוב ביותר להבטחת שירות איכותי למבוטחיה ולהחזרת מעמדה של מאוחדת כגורם מוביל בשירותי הרפואה הקהילתית. הנהלת מאוחדת, כחלק מתפיסתה, הינה בעד הידברות שוטפת עם העובדים ומאמינה כי לעובדים זכות להתארגן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד