י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סערה בברוקלין • גם הנשים רוצות ארגון הצלה

ארגון 'עזרת נשים' מגייס מתנדבות להגשת עזרה ראשונה ומעורר סערה רבתי • יו"ר הארגון: "נשים תטופלנה רק בידי נשים" • ארגון 'הצלה': "נתבע את עזרת נשים לבית הדין"

אמבולנס 'הצלה'. צילום: יעקב נחומי
אמבולנס 'הצלה'. צילום: יעקב נחומי

ארגון עזרת נשים, הפועל מזה שלוש שנים במתכונת של מתנדבי ארגון הצלה - בקרית ניו סקוור, מרחיב את פעילותו ומקים סניפים בשכונות בורו-פארק וויליאמסבורג.

אך היוזמה גוררת אחריה מאבק בארגון 'הצלה' הגברי.

רחל פירר, העומדת בראש הארגון, מסבירה: "ארגון הצלה המקורי, שהוקם בשנת 1970, כלל גם נשים, אלא שבהוראת הרבנים הוחלט לסלק מהארגון את הנשים.

"אך עתה, לאור ריבוי מקרים בהם נאלצו מתנדבי ארגון הצלה לשמש כ'מיילדות' ולטפל בנשים, נוצר צורך לייסד גם ארגון התנדבות לנשים. במקרי חירום בהם מעורבות נשים, יוזעקו המתנדבות הנשים".

לדבריה, כבר עכשיו נרשמו כשלוש מאות נשים מתנדבות, שיעברו הכשרה להגשת עזרה ראשונה ואשר יגישו עזרה בשכונות בורו-פארק וויליאמסבורג.

המיזם, שקיבל את ברכת חלק מהאדמו"רים והרבנים, מעורר סערה וביקורת בקרב ארגון 'הצלה'.

אחד מראשי ארגון הצלה, הרשי ג'ייקוב, מבקר את הקמת ארגון הנשים, ותובע מיוזמיו להופיע בפני בית הדין הרבני של ארגון 'הצלה'. "אני סקפטי לגבי המיזם", אמר, "מתנדב הצלה זקוק לא רק לציוד וידע, הוא גם חייב להיות בכושר פיזי טוב. על המתנדב להרים אנשים ולשאת אלונקות, ואלו פעולות שנשים יתקשו בהן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד