כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

גוגל פותחת ארנק: השיקה את השירות Google Wallet

לעת עתה השימוש בשירות אפשרי רק ברשת הסלולר האמריקנית ספרינט, ובשילוב עם חשבון אשראי של חברת מאסטרקארד וחשבון בנק בסיטיבנק

  • כ"א אלול התשע"א
גוגל פותחת ארנק: השיקה את השירות Google Wallet

גוגל השיקה אתמול את Google Wallet, שירות הארנק האלקטרוני הסלולרי של חברה, לו ציפו בתעשיה מזה זמן רב. השירות יאחסן את נתוני כרטיסי האשראי, הקופונים וכרטיסי ההנחות של המשתמשים במכשירים סלולריים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד, ויאפשר ללקוחות לשלם באמצעות העברת הטלפון ליד סורק מתאים. על מנת לאפשר תשלום באמצעות השירות הסלולרי של גוגל על בתי מסחר להתקין מסוף הכולל טכנולוגיית NFC, המאפשרת תקשורת אלחוטית לטווח קצר בין טלפון לבין המסוף המתאים.

לעת עתה השימוש בשירות אפשרי רק ברשת הסלולר האמריקנית ספרינט ובשילוב עם חשבון אשראי של חברת מאסטרקארד וחשבון בנק בסיטיבנק. כמו כן דורש השירות טלפון הכולל שבב NFC. נכון להיום רק מספר מצומצם של מכשירים כוללים שבב כזה, ביניהם ה-Nexus S. מגוגל נמסר כי החברה מקווה כי גם חברות אשראי נוספות יחברו לשירות, וכבר אתמול התווספה למאסטרקארד ויזה, שחתמה על שיתוף פעולה בינלאומי עם גוגל. לא ברור מתי יכנס שיתוף הפעולה לתוקף, אך כאשר יקרה כן, יצטרפו לקוחות ויזה למעגל הלקוחות האפשריים של Google Wallet.

קבוצת החברות המשתפות פעולה עם יוזמת Google Wallet - סיטיגרופ, מאסטרקארד, ספרינט נקסטל ופירסט דלתא - הודיעה במאי על ניסוי במערכת המאפשרת לקונים לאחסן כסף על הטלפונים שלהם ולשלם בקופה, אך המערכת הייתה עד כה בשימוש עובדי גוגל והחברות השותפות במיזם בלבד. גוגל תנסה לעודד שימוש בשירות הסלולרי כחלופה לשימוש בכרטיס אשראי רגיל על ידי הצעת הנחות ועסקאות מיוחדות, כמו אלו המוצעות ב-Google Offers כחלק מהשימוש בארנק האלקטרוני, ציין אוסמה בדייר, סמנכ"ל התשלומים של גוגל.

שירות Google Wallet אינו הניסיון היחיד שקורם היום עור וגידים ליצירת ארנק אלקטרוני המבוסס על טכנולוגיית NFC. קבוצתRival Isis, יוזמה משותפת של ספקיות הסלולר האמריקאיות הגדולות ורייזון, AT&T ו-T-Mobile, כבר חתמה על שותפויות עם כל רשתות כרטיסי האשראי הגדולות, כולל ויזה ומאסטרקארד. השקת השירות של הקבוצה צפויה רק בתחילת השנה הבאה. עשרות חברות נוספות מנסות להחליף את כרטיסי האשראי באלטרנטיבות דיגיטליות שונות, ביניהן גם ענקית התשלומים ברשת, פייפאל.

בשונה מהמודל של מרבית החברות המנסות לפתח שירות שכזה, מודל התשלום של גוגל לא מבוסס על גביית עמלה מהרכישה, אלא על כך שבעלי עסק יבחרו לפרסם את עצמם דרך ה-Google Offers או במודעות מילים של AdWords. סטפני טילניוס, סמנכ"לית המסחר והתשלומים של גוגל, תיארה את הארנק האלקטרוני כחזון החברה לעתיד המסחר הסלולרי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד