ד' כסלו התשפ"ה
05.12.2024

המאבק החברתי: גוגל+ נגד פייסבוק, הסיבוב השני

שתי הרשתות החברתיות הוסיפו ביממה האחרונה שורה של תכונות חדשות: גוגל+ מאפשרת כעת לארח שידור אינטרנטי, בעוד פייסבוק שינתה את התצוגה בפיד החדשות

  • כ"ב אלול התשע"א
גוגל+. מספר הגולשים הרשומים לא דווח  צלם: גוגל
גוגל+. מספר הגולשים הרשומים לא דווח צלם: גוגל

גוגל ופייסבוק השיקו אתמול (ג') בהודעות צמודות שורה של תכונות חדשות לרשתות החברתיות שלהן, שהדגישו את התחרות הגדלה ביניהן על הגולשים ברשת. גוגל הטמיעה את ספינת הדגל שלה, מנוע החיפוש, ברשת החברתית גוגל+ בת שלושת החודשים שלה, שהחברות בה כעת פתוחה לכל הרשת. בנוסף, הרחיבה החברה את תכונת ה-Hangouts שלה כך שתאפשר שימוש סלולרי, כמו גם שידור. החברה הודיעה בבלוג הרשמי שלה כי תכונת ה-Hangouts הפופולרית, המשמשת לשיחות וידאו של עד תשעה משתמשים, תהיה זמינה בסמארטפונים בעלי מצלמה המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד. תמיכה במכשירי iOS של אפל "תגיע בקרוב", לדברי גוגל.

בנוסף, משתמש יכול עתה לארח שידור אינטרנטי באמצעות התכונה הזו - הקלטת "שיחה" ושידורה בזמן אמת לגישה פומבית ברשת. חבר להקת הבלק אייד פיז, וויל.אי.אם, יארח את ה-Hangout on Air הראשון עוד היום, אמרה גוגל. "Hangouts צריכים לשמור על הקצב של הדרך שבה אתם יוצרים קשרים חברתיים בעולם האמיתי, אז היום אנחנו משיקים אותו למכשיר היחיד שתמיד לידכם: הטלפון הסלולרי שלכם", כתב בבלוג ויק גונדוטרה, סמכ"ל הנדסה בכיר.

פייסבוק, מצידה, הציגה תכונה חדשה של טיקר, פס חדשות נע, בעמוד הבית של המשתמשים שלה, שיספק התראות בזמן אמת למה שעושים בשירות חבריו של המשתמש. פייסבוק גם שיפצה את פיד החדשות הכללי של השירות כך שפריטים חשובים - כמו הודעה על לידה - יסומנו במיוחד עבור משתמשים שלא התחברו מזה כמה ימים. פייסבוק גם משנה את הדרך שבה תמונות מוצגות באתר, ומרחיבה את גודל התמונות המוצגות בפיד החדשות של המשתמשים. עם הטמעת השינויים, ביטלה פייסבוק את ההפרדה בין העדכונים האחרונים (Most Recent) לסיפורים החשובים ביותר (Top News), שגרמו למשתמשים לתהות לא פעם איך בדיוק פייסבוק בוחרת מה חשוב, ולמה בחלק גדול מהמקרים היא לא מצליחה לקלוע. מעתה, כל העדכונים משולבים באותו מקום, והסטטוסים החשובים יצויינו במשולש כחול קטן בצד הסטטוס.

פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה בעולם, עם מעל 750 מיליון משתמשים. החברה השיקה באחרונה שורה של שיפורים לשירות שלה, שרבים מהם נראים כאילו נועדו להתמודד עם תכונות שבהן גוגל השתמשה כדי להבדיל את הרשת החברתית המתחרה בפיתוחה.

גוגל לא נקבה במספר הגולשים שהתחברו לגוגל+ עד כה, אך אישרה כי הרשת החברתית פתוחה עתה לכל, בעוד קודם לכן היא הייתה פתוחה לבעלי הזמנה בלבד. אנליסטים מעריכים כי מעל 25 מיליון משתמשים הצטרפו לגוגל+ מאז השקתה. החברה גם הפכה את מנוע החיפוש שלה לזמין מתוך הרשת החברתית. משתמשים יכולים לחפש מתוך גוגל+ ולקבל תוצאות לא רק מתוך הרשת, אלא גם מהאינטרנט כולו.

הרשת החברתית הצעירה של גוגל, שמארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, חבר בה, זכתה בעיקר לתגובות סקפטיות עד עתה. יש הממתינים לראות אם היא יכולה לשמור על המומנטום המהיר של החודשים הראשונים. אם הצעצוע של המנכ"ל לארי פייג' - שיש האומרים שמחקה בצורה טובה יותר מפייסבוק את המיון האינסטינקטיבי של חברים, כפי שהוא מתרחש בחיים האמיתיים - ימריא, זה יגיע ברגע מכריע עבור היריבה הגדולה ביותר שלו. יש ציפיות נרחבות כי פייסבוק תונפק ב-2012. "ממש לא סיימנו עדיין, אבל עם השיפורים שעשינו עד עכשיו, אנחנו מוכנים לעבור לשלב הבטא", אמר גונדוטרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}