י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

לקראת הדיון באו"ם: הוגברה כוננות בנתב"ג

מנהל חברת תעופה אירופית: "חוששים מביטולי טיסות - הן מצד ישראלים שיגויסו למילואים והן מצד תיירים"

  • כ"ב אלול התשע"א
לקראת הדיון באו"ם: הוגברה כוננות בנתב"ג

כוננות האבטחה בנתב"ג הוגברה והבדיקות הביטחוניות של הנוסעים הוחמרו לקראת הדיון בדרישת הפלסטינים להכרה במדינה במועצת הביטחון של האו"ם בסוף השבוע, כך נודע ל-TheMarker.

נציגי חברות תעופה זרות בנתב"ג אמרו היום כי "מורגשת הקפדה ביטחונית גדולה יותר של נוסעים; הקלות שונות בבדיקה אשר הורגשו במהלך הקיץ בוטלו".

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה, כי "בדיקות הביטחון מתבצעות בהתאם לצרכים ועל פי הנחיות הגורמים המקצועיים".

אתמול הביעו מנהלי חברות תעופה זרות חשש מפני פגיעה בתנועת הנוסעים לישראל וממנה, במקרה של אירועי ביטחון חמורים. מנהל חברת תעופה אירופית גדולה, שביקש שלא להיחשף, אמר ל-TheMarker, כי "קיים חשש וישנה דריכות רבה לראות מה עומד לקרות. הפחד בענף התעופה כולו הוא מפני ביטולי טיסות - הן מצד ישראלים לחו"ל והן מצד תיירים ארצה, בגלל תוצאות ההצבעה בנושא הפלסטינים באו"ם".

לדבריו, "אירועי ביטחון עלולים להביא לגיוס של אנשי מילואים מחד, ולביטולי הגעה של תיירים, במיוחד של קבוצות מחו"ל מאידך. אנו נמצאים בתקופה רגישה, דווקא ערב שיא תנועת הנוסעים בתקופת חגי תשרי. אין לנו דרך להיערך מראש. המטוסים ימשיכו לטוס אלא שיהיו בהם פחות נוסעים".

מנהל חברת תעופה אחר ממדינה במערב אירופה, שביקש אף הוא שלא להזדהות, הודה כי הוא לחוץ מן האירועים: "בשלב זה אין ביטולים, לא מורגשת תכונה מיוחדת אצלנו סביב האירועים אשר צפוייים בסוף השבוע הקרוב באו"ם".

מנהל בריסל איירליינס בישראל, רובי הרשקוביץ, אמר כי "טיסות החברה לישראל וממנה מלאות. יתרה מכך: בגלל הביקוש הרב, הוספנו שתי טיסות מיוחדות לאחר יום הכיפורים. אני מקווה שהכל יהיה בסדר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד