ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

10 שנות מאסר לסוחר ישראלי בוול סטריט שהורשע בסחר במידע פנים

צבי גופר, שכונה בפי עמיתיו "התמנון", הורשע יחד עם אחיו וסוחר נוסף לאחר חקירה נרחבת של רשויות החוק האמריקניות

  • כ"ג אלול התשע"א
צילום אילוסטרציה: מעצר של ה-FBI
צילום אילוסטרציה: מעצר של ה-FBI

צבי גופר, ישראלי-אמריקאי ששימש כסוחר בניירות ערך בוול סטריט, נשלח ל-10 שנים בכלא באשמת סחר במידע פנים. גופר הורשע יחד עם אחיו עמנואל גופר וסוחר שלישי, מיכאל קימלמן, שגזר דינם צפוי בחודש הבא. בתיק נוסף הורשע בבית משפט בניו יורק גם ויניפרד ג'ייאו, שנשלח לארבע שנות מאסר בגין עבירות דומות.

שני התיקים גובשו כתוצאה מחקירה נרחבת של רשויות החוק בארה"ב בנוגע לסחר במידע פנים על ידי קרנות גידור וסוחרים. החקירה, שכללה האזנות סתר של ה-FBI, הובילה גם להרשעתו של מייסד קרן גליאון ראג' רג'רטנאם.

השופט ריצ'רד סאליבן, שהרשיע את גופר, אמר כי הסוחר לשעבר לא הותיר לו כל מקום לסלחנות לאחר שהחליט ללכת למשפט במקום להודות בהאשמות המיוחסות לו כמו מרבית שותפיו לחקירה. "הימרת והפסדת", אמר סאליבן לגופר, שכונה על ידי עמיתיו "התמנון" על שום מקורותיו הרבים בוול סטריט.

השופט חזר על קריאתו לסוחרים בוול סטריט כי סחר במידע פנים הינו עבירה שגוררת עימה עונשים כבדים. "מדובר בעבירה שקשה מאוד לאתר ולכן יש לנהוג בה ביד קשה".

עם הקראת גזר הדין ביקש גופר להתנצל עמוקות בפני המשקיעים ובפני משפחתו. הוא נקנס ב-10 מיליון דולר ויתחיל לרצות את עונשו ב-21 באוקטובר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד