י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שלושה ימים חג: מה דעתך על חד פעמי?

שלושה ימים, שש ארוחות, ועוד סעודה שלישית • חשבתן על כמוית הכלים שתצטרכו להדיח? • רגע, מי אמר שחייבים ללכת על כלים 'אמיתיים'? • זה הזמן לשקול מעבר ל'חד פעמי'

שלושה ימים חג: מה דעתך על חד פעמי?



השנה ראש השנה ושבת כוללים שבע ארוחות, כאשר במשפחה ממוצעת יצרכו במסגרתם למעלה מ-500 כלים שונים, כמות גדולה גם ביחס לתקופת החגים המלאה בארוחות ובישולים.

בכל תקופת החגים תצרוך משפחה חרדית ממוצעת קרוב ל 2000 (!) כלי אוכל סכו"ם כוסות והגשה שונים, כאשר משנה לשנה גובר השימוש בכלים חד פעמיים, המפנה זמן איכות לעקרת הבית עם המשפחה וגם חוסך בהוצאות המים הנדרשים לשטיפת כמויות הכלים.

יש נשים, שמתעקשות על כך ש"אצלי, חד פעמי, לא יעלה על שולחן השבת, בטח לא על שולחן החג".

אחרות, מתעקשות על כך ש"השתגעתי? לעמוד ולהדיח כלים אחרי כל ארוחה?".

למען האמת, אין כמו כלים 'של ממש'. מצד שני, לצד כלי הפלסטיק הלבנים והמסורתיים, המשמשים את רובנו לשימוש יומיומי, קיימים מגוון כלים מעוצבים שאינם נופלים מעיצובי קולקציות הכלים 'רגילים', ומקבילים למגמות העיצוביות העונתיות השולטות בתחום כלי הבית בכלל.

אפשר ליהנות היום ממגוון רחב ומרשים ביותר של אלפי כלים ופריטים שונים לארוחות ואריזה, בעיצובים חדשניים ואיכות ברמה גבוהה. עריכת השולחן בכלים חד פעמיים גם מעניק למארחים מרחב תמרון ליצירתיות וחדשנות כך שלמרות התכיפות בארוחות החג עדיין הסועדים יחושו באווירה חדשנית וייחודית בכל סעודה.

כמובן שכל 'בלבוסטע' רשאית לבחור את הצבעים והשיטה המועדפים עליה, ובהתאם לכך לרכוש את הכלים והאביזרים הנדרשים. במסגרת החשיבה החדשנית.

לדברי עזר שר שלום מהנהלת "פעמית סטור" ניתן לראות השנה ביקוש גובר לפתרונות חד פעמיים גם בתחומים שבעבר נעשה שימוש בלעדי בכלים "אמיתיים" - רב פעמיים.

"אנחנו רואים צריכה גוברת של כלים וצלחות מעוצבות, עזרי הגשה כמו קערות וקעריות מרכזיות, כפות מזיגה, ובנוסף אביזרים לקישוט ועיצוב השולחן כמו עציצים שולחניים ואפילו גביעים לקידוש", הוא אומר.



כך תעצבי את שולחן החד-פעמי

בשיחה עם שירן לוי, מנהלת העיצוב ברשת היא טוענת כי "מגוון החידושים בתחום הכלים מאפשר לשולחן החג להיות בעל מראה מרהיב בעלויות סבירות השוות לכל כיס, בהתאם לרעיון, לקונספט ולתקציב הלקוח".

ויש לה גם דוגמאות. "כיום ישנו סט סכו"מ כסוף חד פעמי, אשר נראה כסט סכו"מ שיצא היישר מהמזנון. אם תכניסו את הסכו"מ לשקית אורגנזה הקשורה בחבק בצורת פרח או אחר, מעניקה לסכו"מ מראה יוקרתי עוד יותר.כן קיימים במבחר שלנו גביעי יין וצלחות הגשה, שמראם ואיכותם נותנים לשולחן את התצוגה ההולמת לאווירת חג ומשמשים להגשת האוכל עליו טרחנו".

גם בנושא המפות, מייבאת רשת "פעמית סטור" מפות שולחן במגוון צבעים רחב. זה אמנם חד פעמי, אבל מצד שני יש לכך מעלות לא מעטות: המפות אינן סופחות נוזלים, אינן נקרעות ומשוות לשלחן מראה של מפת בד אמיתית.

אפשר בהחלט לשדרג בקלות את השולחן ע"י שימוש בראנר מעוצב על המפה הבסיסית, אשר עלותו אינה גבוהה והוא הופך את שלחן החג למרשים במיוחד.

בכל הנוגע לקישוטי השולחן, ממליצה שירן על מגוון תפוחי דקורציה בכל הצבעים והגדלים לקישוט שולחן החג, כולל נרות בצורת תפוח. לדבריה, "עיצוב השולחן משתדרג באמצעות מוצרי עיצוב ייחודיים כגון: שקיות אורגנזה לסכו"ם, פמוטי קישוט, עציצי נוי ופריטי עיצוב נוספים".

שירן מוסיפה כי כאשר עורכים שולחן עם מספר רב של משתתפים, ניתן להציג במרכז השולחן קערות קריסטל מעוצבות מחד פעמי, וכן קערות רגל ואפילו עששית צבעונית לתאורה חמה וחגיגית.

חשוב לדעת שאשר עורכים שולחן אחד ארוך יש לדאוג לכמה מרכזי שולחן. הם לא בהכרח צריכים להיות גדולים, הם יכולים להיות עדינים ועדיף אחידים או בעלי שינויים מינוריים, מבהירים ב"פעמית סטור". שימוש בקערות בגבהים שונים מוסיפים לשולחן נופך אלגנטי.

אז איך שלא תבחרו לערוך את השולחן שלכם, שיהיה לכן חג שמח, ובעיקר: שנה טובה!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד