ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

נתב"ג עובר למתכונת של מסלול אחד לשנה וחצי הקרובות

תנועת המטוסים תוגבל; במקרה של תקלות תגדל האפשרות לאיחורים; יהיה צורך בנקיטת אמצעי בטיחות קפדניים יותר

  • כ"ג אלול התשע"א
רק מסול אחד. נמל התעופה בן גוריון  (ארכיון)
רק מסול אחד. נמל התעופה בן גוריון (ארכיון)

נתב"ג יעבור היום (ה') למתכונת פעולה של מסלול אחד בלבד, במקום שני המסלולים בהם פעל בחודש וחצי האחרונים. המראות ונחיתות על מסלול אחד יימשכו עד תום עבודות שידרוג המסלולים המתוכננים לעוד כשנה וחצי.

המשמעות המעשית היא שתנועת המטוסים תוגבל ואף ייתכנו איחורים במועדי ההמראה במקרה של תקלות. בנוסף, יהיה צורך לנקוט באמצעי בטיחות קפדניים יותר כדי לשמור מרחקי ביטחון בין המטוסים אשר ינחתו וימריאו מהמסלול היחיד.

המסלול שנסגר לצורך שיפוצים הוא מסלול 12-30, בעוד המסלול השני 08-26 שעבר עבודות שיפוץ, יהיה היחיד אשר ימשיך לפעול בנתב"ג. בחודש וחצי האחרונים פעלו שני המסלולים במקביל ואיפשרו נחיתות והמראות בצורה בטיחותית יותר בשיא עונת הנסיעות לחו"ל וממנה.

ההסעה של מטוסים על הקרקע תתאפשר במסלול חדש שנסלל לאחרונה ומקשר בין אזור החניה למסלול המשופץ, דבר שייקצר את משך השהייה של המטוסים על הקרקע.

מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, אמר כי "הודות לעבודה מאומצת סביב השעון התאפשרה באוגוסט פתיחתם של שני המסלולים במקביל. היום חוזר נתב"ג לפעול במתכונת של מסלול אחד".

לדבריו, "אנו מצויים בעיצומו של פרויקט תשתיות רחב היקף, אשר ישנה את המודל התפעולי של נתב"ג למודל הפתוח, בו תנועת מטוסים ממריאים ונוחתים הינה על נתיבים נפרדים ובטוחים. הפרויקט מבוצע במקביל לתפעולו המלא של נתב"ג, בקצב גידול שנתי של 7% בתנועת הנוסעים".

על פי נתונים של רשות שדות התעופה בחודשים יולי ואוגוסט, הגיעה תנועת הנוסעים בנתב"ג ל-2.85 מיליון איש. מדובר בגידול של 5% לעומת שיא עונת הנסיעות בחודשי הקיץ של 2010.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד