י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החורף מתקרב • איך לטפח את העור?

החורף בעייתי לעור שלנו • חספוס, קילופים, הרגשת אי נוחות • בפנים, בכפות הידיים או הרגליים או בכל אזורי הגוף • אז מה עושים?

חורף. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
חורף. צילום אילוסטרציה: פלאש 90



מזג האוויר הקר משפיע רבות על העור.

הנזק העיקרי לעור בחורף הינו היובש, המתבטא בחספוס, קילופים, סדקים והרגשת אי נוחות בעור. התופעות שכיחות ביותר בכפות הרגליים, כפות הידיים, בזרועות ובגפיים התחתונות אך יכולות להופיע גם בפנים ובכל אזורי הגוף.

יובש עור נובע ממקורות שונים לרבות: אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור), פסוריאזיס, סבוריאק דרמטיטיס, הזדקנות העור, סוכרת, מגע עם חומרי ניקיון וכן מקרי יובש כתוצאה מגורמים אקלימיים, כגון רוח, יובש של האוויר וקור. איבוד חומצות שומן החיוניות לגמישות העור והתאדות הלחות משכבת העור החיצונית גורמים לסדקים בעור.

בשיחה עם הד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור ברשת מרפאות כללית אסתטיקה, היא מציעה כמה רעיונות כיצד להיערך ולמנוע עור יבש בחורף.

הימנעות מחימום יתר

רצוי להימנע מחימום יתר של הבית או סביבת העבודה, ולהשתמש במכשירי אדים להוספת לחות לאוויר או הנחת כלי מים על התנור.

חימום עלול להגביר את היובש באוויר ולגרום להחמרת היובש בעור השכיח גם כך בעונת החורף.

ניתן להוסיף למים כמה טיפות של שמנים ארומטיים כמו: שמן אקליפטוס היעיל לבעיות בדרכי הנשימה ולטיפול בשיעול. כמו כן מומלץ למרוח תכשירי לחות לעור הידיים, הרגליים והגוף לפחות פעם ביום (עדיף לאחר שימוש בסבון) ובמקרים של יובש קשה יותר- מספר רב של פעמים ביום. השימון התכוף של העור ימנע את התייבשותו.

ניקוי הגוף - בחירת סבון מתאים:

מומלץ לבחור בסבונים בעלי pH 5.5, שהם בעלי דרגת חומציות הקרובה לזו של העור וכך אינם גורמים ליובש וגירויים בעור.

עדיף להשתמש בסבון היפואלרגני, או בסבון המכיל בנוסף גם לחות. באופן כללי מומלץ לא להרבות בשטיפת העור עם סבון מעבר למינימום הנדרש בעיקר בעונת החורף ובעיקר באנשים עם נטיה לעור יבש.

הענקת לחות לעור באמצעות שמנים ותכשירי לחות:

חשוב מאד בעיקר בעונת החורף להגן על העור הנוטה ליובש על ידי שימוש תכוף בתכשירי לחות שונים- קרמים, שמנים ועוד.

ניתן גם למרוח על הגוף, או להוסיף לאמבט, שמנים צמחיים או אחרים אשר מעניקים לעור לחות, כגון-שמן נבט חיטה המכיל ויטמין E אשר מאיץ את תהליך הריפוי של העור, מחדש את שכבות העור ותורם להעלאת רמת הלחות בעור.

ניקוי והזנת עור הפנים בחורף:

בעיקר בחורף חשוב להעניק לעור הפנים טיפול מיוחד.

כמו כל העור, גם עור הפנים נוטה ליובש וזה יכול להאיץ את הזדקנותו. את זה ניתן לשפר על ידי שימוש בג'ל ניקוי המותאם לעור הפנים ולא בסבון רגיל לגוף.

לעור פנים עם נטייה לקילופים וליובש, מומלץ לבחור בקרם בעל מרקם כבד יותר. הקרם יכול להכיל חומרים המעודדים את חלוקת תאי העור ומזרזים איחוי, ניתן להשתמש גם בסרום- שהוא תכשיר לחות מרוכז יותר. לעור שמן יש להשתמש בקרם קליל יותר.

חשוב להקפיד על שימוש יומיומי בתכשירי לחות ולהשתמש בתכשירים חומרים כגון קולגן, חומצה הילאורונית וויטמין E ועוד.

מקדמי הגנה גם בחורף:

גם בחורף חשוב להגן על העור מהשמש.

מומלץ להשתמש בקרם בעל מקדם הגנה 30.

אמבט להחזרת לחות:

אין כמו אמבט מפנק במיוחד בעונת החורף, התורם להחזרת הלחות והבריאות לעור ושיפור המרקם שלו.

ניתן להוסיף למים החמימים (לא חמים מידי) תמציות שמנים ארומטיים.

מומלץ לא להשתמש בספוג ליפה, על מנת לא לגרום לגירוי יתר של העור הפגום או עור שכבר מגורה. שימוש בליפה עלול להחמיר בעיות של פיגמנטציה בעור


תזונה נכונה להגנה על העור בחורף:

מומלץ לצרוך מזונות המכילים ויטמין A , E ו- C, ויטמינים החיוניים ביותר לשיקום העור, משמשים כנוגדי חמצון ומייעלים את המערכת החיסונית. למשל: ירקות ירוקים, דגנים מלאים ואגוזים לוויטמין E וירקות כתומים ותרד לוויטמין A, פירות הדר וקיווי לוויטמין C.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד