י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

רופאים בכירים: מערכת הבריאות לקראת אסון

נציגי ארגון רופאי בתי החולים מתריעים בפני קריסת מערכת הבריאות • "אנשים הולכים למות בשל התפטרות המתמחים - למרות כל מאמץ שיעשה"

רופאים בכירים: מערכת הבריאות לקראת אסון
יוסי פורמנסקי

לקראת צעדי ההתפטרות של הרופאים, התכנסו היום (א) בכירי הרופאים כדי להתריע מהאסון הקרב ובא.

"אנחנו מרגישים שאנחנו ערב אסון גדול במערכת הבריאות. האסון הזה הולך להיות יום הכיפורים הבא והוא בר מניעה", הבהיר יושב ראש ארגון רופאי בתי החולים, פרופ' ערן דולב.

"קריסת מערכת הבריאות היא רק עניין של זמן", הבהיר דולב. "אני לא אתאר מה יקרה לזקנה המטפורית במסדרון. אבל זה יקרה. לחלשים זה יקרה קודם כל. לוח הזמנים שלנו קצר מאוד ואנחנו מבקשים כמעט בתחינה - קבל אותנו, ראש הממשלה ושר הבריאות, כי זה בנפשם של אנשים".

הוא גם ציין שלו דבר דומה היה מתחולל בצבא, הדבר לא היה עובר בשתיקה.

ד"ר ג'קי אור מבית החולים שיבא, הבהיר כי מערכת הבריאות הציבורית לא מסוגלת להתמודד עם ההתפטרויות. "מה שהולך לקרות הוא שאנשים הולכים למות למרות כל מאמץ שיעשה בתוך המערכת ושל הרופאים שיישארו בה".

את עמדת הרופאים סיכם ד"ר אמנון מוסק מהמרכז הרפואי תל אביב שהישווה את מצב הרופאים לגלעד שליט: "אנחנו לא מוכנים להיות גלעד שליט השני, שכולם יודעים שהוא שם אבל אף אחד לא עושה כלום", אמר "אנחנו פונים לראש הממשלה - היפגש איתנו בדחיפות עד כניסת ההתפטרות. לא צריך להגיע לנקודה שאנשים ימותו. אנחנו יכולים לפתור את זה עכשיו".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד