ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הזמנתם חופשה? כך תוכלו לבטל בלי לשלם

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה תיקון לתקנות ביטול עסקה בענף התיירות עד 18 יום לפני החופשה • הבשורה הרעה: התקנות לא יחולו על שירותים בחו"ל

חופשה. צילום: יחצ
חופשה. צילום: יחצ



ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה היום (א) תיקון לתקנות ביטול עסקה המסדירות את זכות הביטול של עסקאות בענף התיירות - של שירותי הארחה, נסיעה, חופשה או בילוי.

לדברי הממונה על הרשות הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, תמר פינקוס, התקנות לא יחולו על שירות שמתחיל בחו"ל ונגמר בחו"ל ושלא ניתן להחיל עליו את החוק בישראל, כמו למשל שירותי השכרת רכב בחו"ל.

באשר לטיסות יחולו התקנות על טיסות שיוצאות מישראל וחוזרות לישראל, אך לא על טיסות המשך בחברות תעופה שאין להן זיקה לישראל.

במהלך הדיון התעוררה מחלוקת באשר למועד הביטול, כאשר משרד התמ"ת הציע בתקנות לאפשר לצרכנים לבטל את העסקה ובלבד שהביטול ייעשה לפחות 14 ימים לפני לפני תחילת השירות - לא כולל ימי מנוחה.

נציגי חברות התעופה הישראליות והזרות הפועלות בארץ וכן התאחדות סוכני הנסיעות טענו כי המועד קצר מדי ולא יאפשר להם מספיק זמן למכור את הכיסא במטוס או את החדר במלון לאדם אחר.

לנוכח זאת הם דרשו כי זכות הביטול תינתן בתנאי שהביטול ייעשה 30 יום לפני תחילת השירות.

ללא נוסחה מדעית

ח"כ רוברט טיבייב אמר כי לא מדובר בנוסחה מדעית לפיה אפשר לקבוע את המועד, והציע להעמידו על 22 יום. אולם היו"ר שאמה-הכהן הציע כי ניתן יהיה לבטל את העסקאות ובלבד שהביטול ייעשה 18 ימים שאינם ימי מנוחה לפני מועד תחילת השירות, והוועדה קיבלה את הצעתו.

כמו כן קיבלה הוועדה את הצעת היו"ר שאמה-הכהן, כי התקנות יהיו בתוקף עד ה-1 בינואר 2013, על מנת לבחון את יישומן במהלך השנה הקרובה, בכדי לוודא שהזמן הקצר לא גרם לנזק לעוסקים בענפי התיירות.

עם זאת, נציג הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד רון חלפון, טען בדיון כי משרד התמ"ת היה חייב להיוועץ במשרד התחבורה לפני הגשת התקנות ולא עשה זאת.

נציגת משרד המשפטים ביקשה לבחון את עמדת משרד התחבורה, והבהירה כי בכל מקרה משרד המשפטים יהיה מעוניין לקבל את עמדת שר התחבורה. לפיכך הוחלט כי התקנות לא יאושרו סופית עד אשר יתברר האם הייתה חובה להיוועץ בשר התחבורה וכן עד שתתברר עמדת משרד התחבורה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד