י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לאחר מסע תלאות: גופת הטובע באומן - הגיעה ארצה

כארבע יממות אחרי אסון הטביעה באומן - גופתו של אליה אלי ז"ל שוחררה בלחץ עסקנים מנמל התעופה באוקראינה • הגופה הגיעה לארץ - הלוויתו, הערב, בנתניה

אליה אלי ז"ל. צילום: 'חדשות 24'
אליה אלי ז"ל. צילום: 'חדשות 24'



בשל עיכובים בירוקרטיים, רק ארבע יממות אחרי האסון, גופתו של הבחור אליה אלי ז"ל, תלמיד ישיבת 'פורת יוסף', בן 19, שטבע בראש השנה באומן, שוחררה מאוקראינה.

בזק"א מקווים כי הגופה תעלה על מטוס בקייב בחצות היום (ב) ותנחת בארץ אחר הצהריים.

גופתו אוחסנה במהלך ראש השנה ושבת במכולת קירור של ארגון הכנסת אורחים, ולמנוח ז"ל נערכה לוויה במוצאי החג באומן, מתוך כוונה להביאו במהירות ארצה לקבורה.

עוד בנושא:
• מי במים • צעיר בן 19 טבע למוות באומן • תיעוד

גופת הנפטר עוכבה בשדה התעופה בקייב שבאוקראינה בשל שורת אישורים בירוקרטיים אותם דרשו השלטונות האוקראינים. "ישנם מספר אישורים בירוקרטים שאותם צריכים לעבור בהליך כזה", אומר שימי גרוסמן, מפקד זק"א באומן, לאתר 'בחדרי חרדים'.

"קיבלנו אישור אחרון להבאת הגופה רק עכשיו, אלא שהארון גם חייב לעבור בדיקת מכס, ופקידי המכס האוקראיני אינם עובדים ביום ראשון.

"ההורים והמשפחה היו מאוד לחוצים שהארון יגיע מהר ככל האפשר, אך לא רצו להביע לאוקראינם לחץ שעלול להביא לחשד שמשהו אינו כשורה".

אליה אלי ז"ל יצא ביום א' דראש השנה עם קבוצה מחבריו - ובהם גם אחיו - לטבול במחצבה שאגרה מי גשמים. אליה קפץ אל המים מטרים ספורים רחוק יותר מיתר חבריו, וכתוצאה מהקור ועומק המים לא הצליח לצאת חזרה.

כוחות ההצלה הוזעקו, אולם גופתו אותרה רק לאחר שחלפו יותר מ-50 דקות. מי שחילץ את הגופה היה חסיד ברסלב, יוצא 'שייטת 13', שהוזעק למקום, צלל פנימה ומשה את המנוח ז"ל מקרקעית האגם.

מתנדבי זק"א ביצעו בו פעולות החייאה, אך לרופא הארגון לא נותר אלא לקבוע את מותו.

הלוויתו תצא הערב בשעה 18:00 מביתו ברח' גוטמכר 6 בנתניה לכיוון בית העלמין בשיכון ותיקים בעיר.



הידיעה עודכנה בשעה 13:08


הטנדר של זק"א בדרכו לשדה התעופה בקייב. צילום: זק"א

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד