א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

צריך להחליף דיסקט • השר סילבן שלום

פרויקט בלעדי: שרים וח"כים כותבים ל'בחדרי חרדים' על השנה שהייתה • המשנה לרה"מ והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, כותב על המהלך שיזם להחלת סופ"ש ארוך ("גדולי התורה עמם נפגשתי תומכים") ועל המחאה החברתית ("ההתעוררות בחודשים האחרונים משמחת אותי מאוד")

צריך להחליף דיסקט • השר סילבן שלום



שנת תשע"ב הייתה מבחינתי שנה רצופה בפעילות מבורכת. במסגרת תפקידי כשר לפיתוח הנגב והגליל השקענו מאמצים גדולים בעידוד ההתיישבות בנגב ובגליל ובחיזוק הפריפריה, וברוך ה' התוצאות לא מאחרות מלהגיע.

במישור האישי

השנה התחלתי להניע את המהלך שיזמתי להחלת סופ"ש ארוך במדינת ישראל. סופ"ש ארוך יועיל למשק וללא ספק ישפיע לטובה על כל אזרח באופן אישי.

יום שבתון נוסף יאפשר זמן איכות לבילוי עם המשפחה ויוריד לחץ ממרוץ החיים הבלתי פוסק. נפגשתי כבר עם הגופים המרכזיים במשק על מנת לרתום אותם למהלך - וההיענות לנושא גבוהה.

הרעיון, כצפוי, זוכה לתמיכה אזרחית חוצה מגזרים בחברה הישראלית, תופעה בהחלט נדירה מסוגה בנוף המקומי.

שמחתי מאוד לראות איך הרעיון מאחד את כל קצוות החברה בישראל, חילונים ודתיים, שמאל וימין ואפילו ערבים. כמובן שמבחינה דתית ישנו יתרון נוסף וחשוב ביוזמה הזו, שכן היא תביא למניעת חילול שבת המוני במדינת ישראל. נפגשתי בנושא גם עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שהתחייב להעביר את המשחקים משבת לראשון, ברגע שיושלם המהלך.

ציבור שומרי התורה יוכל לנצל את יום ראשון לטיולים משפחתיים ולסידורים, מה שכיום נבצר ממנו לעשות בשל שמירת השבת.

גם גדולי התורה, הרב שטיינמן, הרב קרליץ והרב קנייבסקי, עמם נפגשתי בעניין הזה, אינם מסתירים את תמיכתם בנושא ונותנים את ברכתם.

בניו של הרב משאש זצ"ל, רבה הראשי של ירושלים ומרוקו, העבירו לי מכתב וסיפרו כי המעבר ליום ראשון, הייתה צוואת אביהם - ומבחינתם המעבר לסוף שבוע ארוך הוא מימוש צוואתו.

המחאה החברתית

ההתעוררות האזרחית לה אנו עדים בחודשים האחרונים משמחת אותי מאוד. כבר תקופה ארוכה אני טוען וקורא מעל כל במה אפשרית כי הגיע הזמן להחליף דיסקט ולהנהיג סדר יום אזרחי-חברתי.

אי-אפשר לזלזל באג'נדה המדינית-ביטחונית, שכן ללא ספק מדובר במרכיב חשוב בשגרת חיינו במדינת ישראל. אך יחד עם זאת, לא יתכן שמקום המדינה ועד היום לא התפנתה אף ממשלה להציב את הנושא החברתי בראש סדר העדיפויות הלאומי.

זו הסיבה שאנו רואים את הפערים החברתיים העצומים הולכים וגדלים מול עיננו.

בהיותי שר אוצר הטוויתי מדיניות כלכלית רחומה. כלכלה חופשית שמרכיב החמלה לא נעדר ממנה. ערבות הדדית היא חלק אינטגראלי מהדי אן איי של העם היהודי. "וחי אחיך עמך" הוא ציווי שאני מאמין בו ומזדהה עמו בכל נימי נפשי.

עם כניסת השנה החדשה אני מאחל לכל עם ישראל, שנת שלום ושלוה, שנראה ברכה בעמלנו ושנהפוך לחברה סולידרית ומתוקנת יותר.

שנה טובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד