כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מחר: אפל חושפת את האייפון 5 - מה חדש בו?

חודשים של ספקולציות על דגמי האייפון הבאים יגיעו לקצם מחר במסיבת עיתונאים של אפל • אחד החידושים הבולטים: טכנולוגיה שתאפשר לקבוע פגישות ביומן, לשלוח הודעות באמצעות דיבור בלבד

מחר: אפל חושפת את האייפון 5 - מה חדש בו?



אחרי חודשים של שמועות הגיעה ההזמנה הרשמית. "בואו נדבר על אייפון" - זה היה המסר היחידי אותו העבירה אפל לעיתונאים ביום חמישי, יחד עם מועד עריכת מסיבת העיתונאים (יום שלישי, 20:00 לפי שעון ישראל), ומיקום (משרדי החברה בקופרטינו).

כותרת האירוע, "Let's talk iPhone", אמנם אינה מבטיחה כי אפל תשיק דגם אייפון חדש, אך אם ניתן להאמין לרחשי הרשת, מחר בערב נראה בראשונה את האייפון החמישי בשושלת הסמארטפונים. בעבר השיקה אפל את דגמי האייפון ביוני. הפעם, בין היתר על רקע פרישתו של סטיב ג'ובס מהנהלת החברה, נדחתה השקת האייפון - מה שהביא לגל של שמועות וספקלוציות בנוגע למכשיר החדש. מסיבת העיתונאים שתיערך מחר צפויה לענות על רוב השאלות. למי שלא יכול לחכות, סדרת השאלות והתשובות הבאה מרכזת את המידע המהימן ביותר המצוי כיום ברשת.

דגם אחד או שניים?

לפי דיווחים רבים, אפל אינה מתכוונת להציג רק דגם אחד - אלא שני דגמים. לפי דיווחים אלה, לצד האייפון 5 תציג החברה דגם אייפון "רזה" וזול של האייפון 4, דגם שקיבל את השם הזמני iPhone 4S. מכשיר זה צפוי לפנות לשווקים המתעוררים ולחזק בהם את נתח השוק של אפל. בדיווחים שפורסמו בין היתר בבלוג הטכנולוגי ביזנס אינסיידר, נטען כי המכשיר היחיד שאפל תשיק הוא ה-4S.

אייפון 5 - מה חדש?

לפי הערכות, לטלפון החדש תהיה מצלמה משופרת, מסך גדול יותר ופרופיל דק מזה של האייפון 4. לפי השמועות ברשת בשבועות האחרונים נראה כי מבחינת חומרה יגיע האייפון החדש מצוייד במעבד A5 שנמצא גם באייפד 2.

כוח העיבוד המשופר צפוי לתמוך בתצוגה גרפית טובה יותר ובאפליקציות כבדות. ייתכן כי המעבד החזק נדרש לאפל כדי לתמוך באפליקציית השליטה הקולית - אפליקציית ה-Assistance עליה מדווח האתר 5 Mac 9 to. לפי הדיווח באתר, התוספת תאפשר להכניס פגישות ליומן, לשלוח הודעות טקסט ולבקש הוראות הגעה ממקום למקום - כל זאת באמצעות דיבור בלבד.

שיפור נוסף ברמת החומרה יהיה מצלמת 8 מגה פיקסל, שיפור לעומת מצלמת 5 מגה פיקסל שקיימת באייפון 4. שדרוג המצלמה הוא מהלך מתבקש, שכן זהו אחד התוספים השימושיים ביותר של האייפון - המצלמה הפופולרית ביותר כיום באתר שיתוף התמונות פליקר היא מצלמת האייפון 4. כמו כן, לפי דיווחים, תכלול המצלמה אפשרות צילום פנורמית שעד כה נדרשו המשתמשים לשלם עבור אפליקציות שתמכו בה.

בשלב זה עוד לא ברור אם במכשיר האייפון החדש ישולב שבב NFC שיאפשר לבצע תשלומים סלולריים באמצעות הסמארטפון ויהפוך אותו לארנק אלקטרוני. ב"ניו יורק טיימס" דווח כי באייפון 5 נעשה שימוש בשבב של חברת קוואלקום שתומך בטכנולוגיה זו.

הבלוג הטכנולוגי Mashable חשף כי על רקע התחממות היחסים בין פייסבוק לאפל, צפויה פייסבוק להכריז על רקע ההכרזה של אפל על אפליקציית האייפד הרשמית שלה.

איך הוא ייראה?

בניגוד לאייפון 4 שתמונותיו דלפו לפני ההכרזה הרשמית לאחר ש"נשכח" בבר בסן פרנסיסקו, טרם פורסמו תמונות מהימנות של האייפון 5. לפי דיווחים שפורסמו בין השאר בבלוג הטכנולוגי Read Write Web, המסתמך על עיצובים חדשים לכיסויים למכשיר, יהיה המראה של האייפון החדש שונה מהדור שקדם לו. ייתכן ולמכשיר החדש יהיה צג רחב יותר, המכשיר יהיה דק יותר והפינות שלו יהיו מעוגלות בדומה לאייפון 3. לא ידוע באיזה צבעים ישווק האייפון 5. לפי ההדלפות של יצרני הכיסויים, גב האייפון החדש יהיה עשוי מאלומיניום.

מתי הוא יגיע לשוק?

מחר בערב צפויה אפל להציג את האייפון החדש. הגעתו של המכשיר לשוק צפויה במועד מאוחר יותר. לפי הבלוג היפני Macotakara, המכשיר יגיע למדפי החנויות בארה"ב, צרפת, אנגליה וגרמניה ב-14 באוקטובר. לישראל מגיעים דגמי האייפון החדשים באיחור של 3-6 חודשים.

גם מכשיר האייפון הבא לא צפוי להגיע לכאן בגל הראשון, השמור בדרך כלל למדינות שבהן פוטנציאל המכירות שלו נאמד במיליוני דולרים - ארה"ב, קנדה, גרמניה, צרפת ובריטניה. במקרה הטוב אפשר יהיה לראותו אצל ספקיות הסלולר הישראליות בחנוכה הקרוב. גם המחיר לא צפוי לעמוד בשורה אחת עם מדינות צפון אמריקה ואירופה, ולפי ניסיון העבר הוא ייקבע על פי מחירו של המתחרה הקרוב ביותר בזמן נחיתתו - נכון לרגע זה מדובר ב-Galaxy S II שמחירו אצל שלושת הספקיות הוא יותר מ-4,000 שקל.

מה ירגש באייפון 5?

לפי ניסיון העבר, דווקא השינויים בעיצוב המכשיר הם שזוכים למירב תשומת הלב. האייפון 4 הוא כבר הטלפון הדק ביותר בעולם, לפחות אם מודדים את הנקודה העבה ביותר, ולא את הדקה ביותר כפי שעושות יצרניות מכשירי האנדרואיד. בכל דור מלבד השלישי הפך המכשיר לדק יותר, ולפי מקורות בתעשיית הרכיבים צפוי הדור החמישי לשבור את השיא פעם נוספת.

מיומו הראשון משמש האייפון כקובע מגמות בשוק הסלולר. תפוצתו הרחבה, יחד עם יכולתה השיווקית של אפל להפוך כל תכונה שלו לדרישה בסיסית של הצרכנים, הופכות אותו למכשיר המקבע מגמות בתחום.

ב-2007 היה האייפון לטלפון הראשון המבוסס על מגע שהציע חוויית משתמש עשירה ונוחה; ב-2008 בישר האייפון את הפיכתם של המכשירים הניידים לנקודות גישה של ממש לאינטרנט; וב-2010 חולל מהפכה בתחום הצילום הסלולרי, כמו גם בתחום איכות התצוגה.

איזה טכנולוגיות צפוי האייפון 5 להזניק?

כמה טכנולוגיות במכשיר החדש עשויות להיפך לפופולריות במיוחד, בהן שבב המאפשר תשלומים סלולריים, טכנולגיית הפעלה קולית והחיבור לענן.

טכנולוגיית ה-NFC - Near Field Communication, נמצאת בשטח כבר מ-2002, אך עד עתה לא הצליחה להמריא, בעיקר בגלל דילמת הביצה והתרנגולת - יצרניות אינן משלבות את השבבים במכשיריהן מאחר וממילא לא מוצעים שירותים המצדיקים את עלות הרכיבים, וחברות קמעוניות אינן משקיעות בשירותי NFC כל עוד אין כמות גדולה של צרכנים פוטנציאלים לשירותים כאלה.

גוגל היתה הראשונה שניסתה להאיץ ביצרניות המכשירים וספקיות אמצעי התשלום להשתמש בטכנולוגיה, יחד עם שירות הארנק האלקטרוני שלה, אך רבים מאמינים כי רק אפל, יצרנית הדגם הנמכר בעולם, מסוגלת להכניס את טכנולוגיית NFC לשימוש המוני שיעלה את הדרישה לשירותים נלווים.

מאז השקת האייפון הראשון השתנה תחום המחשוב באופן משמעותי. שליטה על מכשירים באמצעות ממשקי מגע הפכה לנפוצה ביותר, והגיע הזמן לעבור לשלב הבא ביחסים שבין אדם למכונה: שליטה ללא מגע. עתה, על פי הציפיות, עומדת אפל לאפשר ביצוע פעולות בעזרת דיבור בלבד.

בקיץ האחרון הציגה אפל את שירות ה-iCloud המיועד לאפשר למשתמשי מכשיריה השונים לעבור ביניהם ללא צורך להעביר ביניהם את המידע האישי. הגדרות שונות, תיקיית המולטימדיה האישית ואנשי הקשר מתעדכנים כולם אוטומטית בכל מכשירי האפל של הלקוח דרך הרשת. עד עתה שירות זה היה זמין לבעלי מחשבי מק ומשתמשים שהתקינו את גרסת הניסיון של 5 iOS על האייפון, האייפוד טאצ' או האייפד. עם השקת האייפון 5 ישולב השירות מראש במכשיר, ויאפשר גיבוי של כל המידע על הטלפון באופן שוטף וללא התערבות המשתמש.

האם האייפון 5 ייצור היסטריה צרכנית?

התורים המשתרכים מחוץ לחנויות אפל מסביב לעולם עם השקת מוצרים חדשים כבר הפכו לעניין שבשגרה. גם לאחר ההשקה הקרובה אנחנו צפויים לראות המוני אנשים מסתערים על המוצרים החדשים שיושקו.

לפי סקר צרכנים שפירסמה בסוף השבוע חברת הפרסום במובייל InMobi, ההשקה השבוע עתידה להיות ההשקה המוצלחת ביותר של סמארטפון עד היום. מהסקר עולה כי 41% ממשתמשי המובייל בארה"ב, מקסיקו וקנדה מתכננים לקנות אייפון 5. יותר ממחצית מהרוכשים מתכננים לעשות זאת בששת החודשים שלאחר ההשקה. כמו כן, מהסקר עולה כי יותר ממחצית ממשתמשי אייפון ובלקבארי מתכננים לשדרג לאייפון 5. לעומת זאת, רק 27% ממשתמשי אנדרואיד, הנאמנים לגוגל, מתכננים לשדרג לאייפון 5.

נתונים אלה מתאימים לתוצאות סקר שבוצע על ידי USB Investment Research, ממנו עולה כי חברי "כת" אפל נאמנים עד כדי כך למוצרי החברה, ש-89% מהם יעדיפו להמשיך עם אפל כשיקנו את מכשיר המובייל הבא שלהם.

כיום מחזיקה אפל ב-27% מפלטפורמות המובייל בארה"ב, בעוד גוגל מחזיקה ב-40% באמצעות מערכת ההפעלה אנדרואיד (לפי נתוני comScore). אם תחזיות אלה יתממשו, ב-InMobi מעריכים כי אפל תגדיל את נתח השוק שלה בפלטפורמות המובייל ל-41%. עם זאת, אם אפל תציג רק שידרוג למוצר, פחות מ-15% ירכשו את המוצר המשופר. רבים מהמשיבים לסקר אמרו כי הם מצפים מהטלפון החדש לחיי סוללה משופרים, כוח עיבוד חזק יותר ורזולוציית מסך גבוהה יותר.

כמה הוא יעלה?

קשה לנחש כמה יעלה אייפון 5. אפל נוהגת, מאז ה-iPhone 3G, לתמחר דגם בעל זיכרון ממוצע ב-199 דולר ודגם בעל זיכרון מוגדל ב-299 דולר.

אם יושק דגם אחד, סביר להניח שמסורת זו תשמר. אם יושקו שני דגמים, שאחד מהם, כאמור, יהיה הגרסה המוזלת של אייפון 4, ייתכן כי הדגם היוקרתי יותר יזכה לתג מחיר שונה וגבוה מקודמיו, בעוד שהגרסה המוזלת תוצע במחיר נמוך מזה של האייפונים הקודמים, ככל הנראה 99 דולר. גם אם לא תושק גרסה זולה, נראה שניתן יהיה לרכוש את האייפון הקודם במחיר נמוך יותר.

הטלפון הטוב ביותר בשוק?

אם ניתן להאמין להערכות המתייחסות למפרט של הדור הבא של האייפון, הדגם החדש בהחלט לא יהיה הדגם החזק ביותר בשוק. בחודשים האחרונים נחשפו מספר מכשירים בעלי מעבדים כפולי ליבה מהירים יותר, מסכים בהירים ומדויקים יותר, מצלמות מתקדמות יותר ושאר יתרונות לעומת מה שלפי השמועות ייכלל במפרט האייפון 5.

יתרונו של מכשיר מבית אפל, עם זאת, הוא יכולתה של החברה להציג שילוב מאוזן של מגוון תכונות באופן שיפעל ללא דופי ויהיה נגיש גם עבור המשתמש הפשוט. בניגוד לחברות רבות המייצרות דגמים רבים של סמארטפונים, לאפל רק דגם אחד-שניים (במידה והשמועות בנושא זה נכונות). הדבר מאפשר לה להשקיע בפיתוח כל דור של המכשיר הרבה יותר מחשבה.

גם העובדה שמערכת ההפעלה היא בלעדית ומותאמת עבור המפרט המסוים של הטלפון עוזרת להשיג ביצועים מיטביים. לכן, למרות הסיכויים שמפרט האייפון החמישי יתגלה מחר כפחות ממושלם, הוא עדיין יישאר המכשיר המועדף על מרבית רוכשי הסמארטפונים.

מה יהיה על האייפוד?

מוצר נוסף שהוזכר על רקע ההשקה הוא האייפוד, נגן המדיה של אפל. בבלוג הבלתי רשמי של אפל, TUAW, נטען כי אפל צפויה להודיע על הפסקת ייצור האייפוד קלאסיק, שחוגג בימים אלה עשר שנים, והאייפוד שאפל, הדגם המוזל בסדרה. עם זאת, ייצור האייפוד טאצ' עתיד להמשך ואפל צפויה להכריז על כמה שיפורים בו.

ומה עם ג'ובס?

אירועי ההשקה של אפל בהנחיית סטיב ג'ובס נהפכו לטקסים להם מצפים המוני חובבי טכנולוגיה. לאחר פרישתו המתוקשרת של ג'ובס מהנהלת החברה באוגוסט, עלו חששות בנוגע לגורל השקות המוצרים. האם טים קוק, המנכ"ל החדש, יצליח להיכנס לנעליים הגדולות שהשאיר אחריו ג'ובס, לעקוב אחר גינוני הטקס ולכבוש את הבמה? לפי מניית אפל - החברה לא נפגעה מפרישתו של ג'ובס, וייתכן כי קוק יעבור את המבחן.

עם זאת, עדיין ישנן ספקולציות לפיהן יגיע ג'ובס לאירוע ההשקה. בעבר, הפתיע ג'ובס והופיע בהכרזת האייפד 2, על אף שהיה בחופשת מחלה. עם זאת, כדאי להזכיר כי הפעם ג'ובס אינו בחופשת מחלה, אלא פרש מתפקיד המנכ"ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד